როგორ ვასწავლოთ ბავშვს ფულის სწორად გამოყენება?! - ფსიქოლოგის რჩევები
09-01-2019
დაკოპირებულია
-
+
სპეციალისტების თქმით, ფულის მიმართ სწორი დამოკიდებულება მცირე ასაკიდან ყალიბდება. ბუნებრივია, აქ გადამწყვეტი როლი მშობლებს უკავიათ, რომლებიც მცირეწლოვანს გამიზნულად ან უნებლიედ აჩვენებენ თუ რას ნიშნავს ფინანსები.
Etaloni.ge-სთან ამ თემაზე ფსიქოლოგმა ქეთი მესხიშვილმა ისაუბრა:
- რა ასაკიდან უნდა ავუხსნათ ბავშვს ფულის დანიშნულების შესახებ?
- დღეს ბავშვები ფულის მიმართ ინტერესს ადრეულ ასაკშივე გამოხატავენ. ინფორმაციის მიწოდებაც სწორედ მაშინ შეიძლება, როდესაც ბავშვს კითხვები უჩნდება . ეს ინტერესი მათთვის გასაგები ენით უნდა დაკმაყოფილდეს.
- როგორ უნდა გამოვუმუშავოთ მას ფულის „პატივისცემა", ანუ სწორად ხარჯვის უნარი?
- ამის მაგალითი თავად მშობლებმა უნდა მისცენ თუნდაც მაშინ, როდესაც ბავშვის სურვილების ასრულებას იწყებენ. თუკი ბავშვს ყველა სურვილი დაუკმაყოფილდა, ის ინტერესს დაკარგავს და ეს ფულის მიმართ დამოკიდებულებაზეც აისახება. მშობელმა უნდა გამოიჩინოს გონიერება და მასთან ერთად ფულის ხარჯვის დროს მფლანგველად არ უნდა გადაიქცეს.
- უნდა ვასწავლოთ ბავშვს ფულის გამომუშავება?
- ბავშვს ფულის გამომუშავებას ვერ ვასწავლით. როდესაც მათ იციან ფულის დანიშნულება, საჭიროება და მოპოვების გზები, ისინი თავად იწყებენ მათ გამომუშავებაზე ზრუნვას.
- როგორ უნდა ვასწავლოთ მცირეწლოვანს ფულის დაზოგვა და შეგროვება?
- ისევ ზრდასრულების მაგალითით და კონკრეტული სწორი რეკომენდაციების მიცემით. კარგია ყულაბის გამოყენება და იქ ბავშვის ფულის მოგროვება. ამით ისინი გამოიმუშავებენ ნებისყოფას, რომ ფულის მომენტალურად დახარჯვის იმპულსი დათრგუნონ. ესაა მაგალითი იმისა, თუ როგორ შეიძლება სურვილის ასრულება ფულის დაზოგვითა და შეგროვებით. - და ბოლოს, რა არ უნდა გააკეთოს მშობელმა, რომ მოზარდს ფულის მიმართ დამოკიდებულება არ გაუჩნდეს?
- ისევ მშობლებს და ზრდასრულებს უნდა ჰქონდეთ პირველ რიგში ფულის მიმართ სწორი დამოკიდებულება. მათ უნდა იცოდნენ, რომ ფული საჭიროა და ამ ინფორმაციის ბავშვისთვის მიწოდებისას მშობელმა ეს თემა უკიდურესობებით არ უნდა დატვირთოს. ფულზე საუბარი არც სიძულვილითა და არც ზედმეტი სიყვარულით არაა საჭირო.
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“