მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
2019 წლიდან ერთიან ეროვნულ გამოცდებზე გრანტის გაცემის წესში მნიშვნელოვანი ცვლილება შევიდა, რომლის მიხედვითაც, ორი ან მეტი არჩევითი საგნის არჩევისას ერთ-ერთ მათგანში ჩაჭრის ან გამოცდაზე არგამოცხადების შემთხვევაშიც აბიტურიენტი შეინარჩუნებს სახელმწიფო სასწავლო გრანტის მიღების შესაძლებლობას.
როგორ და რამდენ პროცენტიანი სახელმწიფო სასწავლო გრანტი გაიცემა აკადემიურ საგანმანათლებლო პროგრამაზე?
2019 წელს გაიცემა 100%-იანი, 70%-იანი და 50%- იანი სასწავლო გრანტები.
სახელმწიფო სასწავლო გრანტი გაიცემა აბიტურიენტზეც, რომელმაც წინა წლებში მოიპოვა სწავლის გაგრძელების უფლება და სახელმწიფო სასწავლო გრანტი აკადემიურ საგანმანათლებლო პროგრამაზე ან ქართულ ენაში მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამაზე, მაგრამ არ ჩაირიცხა უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებაში და არ გამოიყენა სახელმწიფო სასწავლო გრანტი.
უცხო ქვეყნის მოქალაქეზე სახელმწიფო სასწავლო გრანტის გაცემა შესაძლებელია სახელმწიფოს მიერ სასწავლო გრანტისთვის გამოყოფილი თანხის წლიური მოცულობის არა უმეტეს 2%-ისა, განათლების, მეცნიერების, კულტურის და სპორტის სამინისტროს მიერ განსაზღვრული სპეციალური სახელმწიფო პროგრამით, საერთაშორისო შეთანხმების საფუძველზე ან ნაცვალგების პრინციპით.
სახელმწიფო სასწავლო გრანტი არ გაიცემა:
აკადემიურ უმაღლეს საგანმანათლებლო პროგრამაზე სახელმწიფო დაფინანსების წესი:
აკადემიურ უმაღლეს საგანმანათლებლო პროგრამებზე სახელმწიფო სასწავლო გრანტი გაიცემა ყველა გამოცდის (3 სავალდებულო და ერთ-ერთი არჩევითი საგნის) შედეგის მიხედვით.
აბიტურიენტს, რომელიც აბარებს სახელოვნებო შემოქმედებით ან სასპორტო პროგრამაზე და სურს სახელმწიფო სასწავლო გრანტის მოპოვება, აუცილებლად უნდა ჰქონდეს ჩაბარებული მეოთხე გამოცდა.
ასევე იხილეთ: 2019 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების სკალირებული ქულის გამოთვლის მეთოდი
როგორ უნდა გამოითვალონ აბიტურიენტებმა საგრანტო ქულა დამოუკიდებლად
როგორ განისაზღვრება რომელ საგანმანათლებლო პროგრამაზე უნდა მოიპოვოს სწავლის გაგრძელების უფლება აბიტურიენტმა?
გრანტის გაცემისას რომელი საგნების ქულას ენიჭება უპირატესობა? – შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა