მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
დღევანდელ რელობაში სკოლები და ზოგადად განათლების სისტემა მრავალი გამოწვევის წინაშე დგას, საინტერესოა, როგორ შეიძლება ფორმირდეს სისტემა გლობალურ პერსპექტივაში და როგირი იქნება მომავლის სკოლის მოდელი? - ამასთან დაკავშირებით ლარი პეიჯი, Google-ის თანადამფუძნებლის მოსწაზრებას გიზიარებთ.
ის აღნიშნავს: „ადამიანთა უმეტესობას არ აქვს განათლებული აზროვნება. სწორედ ამიტომ დავხარჯეთ ამდენი ენერგია Google-ში დამოუკიდებელი მოაზროვნეების დაქირავებაში და დიდი მიზნების დასახვაში. იმიტომ, რომ თუ საკმარისად დიდი ოცნებების მქონე სწორ ადამიანებს დაიქირავებ, ჩვეულებრივ მიხვალ მიზნამდე“.
მისი თქმით, დღევანდელ სამყაროში ექსპერიმენტები, ახლის ძიება, ინოვაციური მიდგომების დანერგვა მნიშვნელოვანი ფაქტორებია განათლებული თაობის ფორმირებისთვის. ლარი გამოყობს მსოფლიოს ზოგიერთ ინოვაციურ სკოლაში დანერგილ ტენდენციებს, ესენია:
ფოკუსირება ჩართულობაზე: მოსწავლეებს ეძლევათ საშუალება ჰქონდეთ ამბიციები და მიზნები.
პროექტზე დაფუძნებული სწავლა: გამოცდებზე აქცენტის ნაცვლად, აქცენტი კეთდება „გადაწყვეტილების“ მიღებაზე, რომლებიც ორიენტირებულია საზოგადოების გამოწვევებზე, გადაწყვეტილებების პოვნაზე და პოზიტიური გავლენის მოხდენაზე.
კურსორკულარული სწავლა და სწავლება: სკოლები სწავლისა და პრობლემების გადაჭრის მიმართ ინტერდისციპლინურ მიდგომას ატარებენ და ნაკლებად კეთდება აქცენტი საგნებსა და განრიგებზე.
პერსონალიზებული სწავლა: სტუდენტებს აქვთ პერსონალიზებული პლეილისტები და ინდივიდუალური სასწავლო გზები, რომლებიც ითვალისწინებს მათ პირად საჭიროებებსა და ინტერესებს.
ახალი ურთიერთობები: მასწავლებელი არ არის მხოლოდ საგნის სპეციალისტი, არამედ არის მენტორი, მრჩეველი და ფასილიტატორიც. შესაბამისად მისი როლი სწავლების პროცსში უპირველესია, თუმცა გასათვალისწინებელია ის ფაქტი, რომ ტექნოლოგიების ეპოქაში, მოსწავლეებს ნებისმიერ სფეროში შეუძლიათ მოიძიონ მათთვის საინტერესო ინფორმაცია და ამაისთვის აღარ დასჭირდეთ მასწავლებელი, სწორედ ამიტომ არის მნიშვნელოვანი, რომ მასწავლებლის როლი არა მხოლოდ საგნის სწავლებით შემოიფარგლებოდეს, არამედ მოსწავლისთვის მეტად ღირებულ ფირად ჩამოყალიბდეს.
შეფასების ახალი ფორმები: ნაკლები ყურადღება ეთმობა შემაჯამებელ გამოცდებს და მეტი ყურადღება ეთმობა პორტფოლიოს, პრეზენტაციისა და „არტეფაქტების“ შექმნას სწავლისა და უნარების დემონსტრირებისთვის.
ნეირომეცნიერებაზე დაფუძნებული პედაგოგიკა: ყველაზე ფუტურისტული, ინოვაციური და წინდახედული სკოლები აღიარებენ ნეიროგანათლებისა და გონება-ტვინის სწავლის მნიშვნელობას და თავიანთ პედაგოგიკას ემყარება ნეირომეცნიერების უახლეს კვლევის შედეგებს.
ლარი გამოყოფს მომავლის სკოლებისა და ახალი საგანმანათლებლო მოდელების მაგალითებსაც:
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ