მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
უცხოური ენის შესწავლა ბევრისთვის დიდი გამოწვევაა, ბევრიც მარტივად ითვისებს, ზოგს კი ჰგონია ამისთვის განსაკუთრებული ნიჭია საჭირო, თუმცა არსებობს უცნაური მეთოდები, რომელთა გამოყენებითაც უცხო ენის შესწავლა მარტივი გახდება და ამასთანავე იქნება საინტერესო და სახალისოც კი.
გიჟური ინგლისური
დაახლოებით 1990-იან წლებში ჩინელმა ინჟინერმა, სახელად ლი იანგმა, აღმოაჩინა, რომ ინგლისური ენის შესწავლის განსაკუთრებული უნარი ჰქონდა, მოგვიანებით იანგმა თავისი სწავლის გზა და გამოცდილება საზოგადოებას გააცნო. ამბობენ, რომ მან მილიონობით დოლარი გამოიმუშავა და მისივე თქმით, 20 მილიონზე მეტ ადამიანს ასწავლა ინგლისური.
რა არის მისი მეთოდის არსი? - ის უბრალოდ ამბობს, რომ „ხმამაღლა ყვირილით სწავლობ“ - ეს არის ტექნიკის დევიზი. იანგისთვის ამ ცხოვრებაში წარმატების საფუძველი არის გულიდან ამოსული ხმა, მოსწავლეები ყვირილისაც პოულობენ პოპულარულ ან ყურმოკრულ ფრაზებს, ზედმეტი თარგმნისა და ფიქრის გარეშე ისინი იწყებენ მეტყველებას უცხო ენაზე.
ჩინეთში მოსწავლეები იზრდებიან შთაგონებით, რომ პატივი უნდა სცენ უფროსებს, ყვირილი კი უტაქტო ტონად ითვლება, სწორედ ამიტომ ეს მეთოდი სკოლებში აიკრძალა, თუმცა მასწავლებლები, რომლებიც ამ მეთოდის დადებით მხარეს ხედავდნენ, აღნიშნავენ, რომ სწორედ აქ იზრდება „ჩინურ-ინგლისური“, ფესვები.
ფონეტიკური ასოციაციები
ფონეტიკური (ხმოვანი) ასოციაციების მეთოდი შექმნა სტენფორდის უნივერსიტეტის პროფესორმა, რონ ატკინსონმა და მოგვიანებით, საკმაოდ წარმატებით გამოსცადა მის მოსწავლეებში.
რას გულისხმობს მეთოდი? - ბევრ ენას აქვს მსგავსი ჟღერადობის სიტყვები. ბუნებრივია, სადაც მნიშვნელობა იგივეა, სირთულეები არ არის, თუმცა, როდესაც მნიშვნელობა განსხვავდება, მაშინ საჭიროა იპოვოთ ასოციაციური ფრაზები, რომლებიც უფრო ადვილად დასამახსოვრებელია, ვიდრე უბრალოდ კონტექსტიდან ამოვარდნილი სიტყვები. ასოციაციურად ერთი სიტყვა დააკავშიროთ კონკრეტულ მოვლენასა ან ფრაზასთან, დაგეხმარებათ მის უკეთ დამახსოვრებაში და შინაარსობრივ გააზრებაში.
NLP მეთოდი
NLP გამოიგონეს იმისთვის, რომ შეეძლოს გავლენა მოახდინოს ადამიანზე ქვეცნობიერის დონეზე, დაეხმაროს მათ გახდნენ უფრო, გაბედულები, ინიციატივიანები, თავდაჯერებულები და ა.შ. განუვითაროს მათ პიროვნული მახასიათებლები და არა უნარები.
NLP - ნეიროლინგვისტური პროგრამირება (NLP) - ეს არის ადამიანზე ზემოქმედების ტექნიკა, მეთოდები, რათა შეცვალოს მისი შინაგანი რწმენა, დამოკიდებულებები, ცხოვრებისეული ღირებულებები და პრიორიტეტები.
როგორ მუშაობს მეთოდი? - ინგლისური ენის მასწავლებელი აერთიანებს კლასიკურ გაკვეთილებს პოპულარულ NLP ტექნიკებთან, როგორიცაა „ანკორინგი“, „სვიში“, „რეფრემინგი“ და სხვა. მოსწავლეებზე დადებითი ზემოქმედება იმისთვის, რომ პიროვნული უნარები გაიუმჯობესონ მნიშვნეოვანი საკითხია, თუმცა NLP ტექნიკა განსაკუთრებულ სიფრთხილესა და მის სწორად გამოყენებას მოითხოვს, ის არა მხოლოდ უცხო ენის შესაწაბვლისთვის გამომდგარი მეთოდია, არამედ ბევრი დადებითი თუ უარყოფითი გავლენის განმაპირობებელი ხდება, სწორედ ამიტომ, ის ერთ-ერთ უცნაურ მეთოდად შეგვიძლია დავასახელოთ.
ჰიპნოპედია (ძილის სწავლა)
ბუდისტი ბერები და ინდოელი ფაკირები უძველესი დროიდან ცდილობდნენ ძილის გამოყენებას სწავლისთვის. მეთოდმა პოპულარობის ახალი რაუნდი მიიღო გასული საუკუნის 20-იან წლებში.ბუნებრივი ძილის დროს მოსწავლეები უსმენენ უცხო ენაზე სიტყვების, ფრაზების, დიალოგების, ტექსტების ჩანაწერებს და როდესაც ისინი იღვიძებენ მათი გამეორება შეუძლიათ.
თუმცა ამ მეთოდმა დიდი აღიარება ვერ ჰპოვა, რაზეც კვლევები და დასკვნებიც მიუთითებდნენ, მეთოდის „მომხრე“ მკვლევარებიც კი აღიარებენ, რომ ტვინს შეუძლია სიზმარში ინფორმაციის ათვისება, მაგრამ არა კავშირების დამყარება.
ჰიპნოზი (არ უნდა აგვერიოს ჰიპნოპედიაში)
ჰიპნოთერაპევტი თავად მოქმედებს როგორც მასწავლებელი ან მუშაობს მასწავლებელთან ერთად - ჰიპნოზის სესიები და კლასიკური ენის შესწავლის ტექნიკა მონაცვლეობით. მეთოდის მომხრეები ჰიპნოზის გამოყენების სარგებელს იმაში ხედავენ, რომ ის ადამიანს სწავლისა და კონცენტრაციის მდგომარეობაში აყენებს, გარდა ამისა (მსგავსი NLP) ის გამორიცხავს შიშებს. სხვათა შორის, ტრენინგს შეიძლება დაემატოს მესამე ელემენტიც: ფსიქოთერაპია, როდესაც, უცხო ენის წარმატებით შესწავლის მიზნით, სპეციალისტი მუშაობს მოსწავლეებთან ბავშვობის ტრავმაზე, ზრდასრულთა ფობიებზე და ა.შ.
ჰიპნოზი, სკეპტიკოსებისგან განსხვავებით, არის გამოყენებითი მეცნიერება და საკმაოდ ეფექტურია, როდესაც საქმე ეხება ძალიან სუბიექტურ მოსწავლეებს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ