მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
თბილისის N128 საჯარო სკოლა, რომელსაც მინიჭებული აქვს ავტორიზებული სტატუსი, ორიენტირებულია მოსწავლეთა პიროვნულ განვითარებაზე. სკოლის პროფესიონალი გუნდი ცდილობს, თანმიმდევრულად და უწყვეტად დანერგოს სკოლის მიერ გაზიარებული მისია თუ ხედვა; შექმნილია პოზიტიური, უსაფრთხო სასკოლო გარემოს და როგორც ჩვენთან საუბრისას განმარტავენ - „სწავლის სწავლაზე“ ორიენტირებით ხელს უწყობენ სოციალურად აქტიური და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქეების ფორმირებას.
აღსანიშნავია, რომ თბილისის N128 საჯარო სკოლა ზრუნავს, დასახული მისიის შესასრულებლად გამოიყენოს არაფორმალური განათლების შესაძლებლობები და სწორედ ამ მიზანს ემსახურება მოსწავლეთა პროფესიული ორიენტაციისა და კარიერული დაგეგმვის მიმართულებით გადადგმული ნაბიჯები, რომელთა შორის გახლავთ კლასგარეშე აქტივობებისა და სხვადასხვა სასწავლო პროექტების დანერგვა.
„არაფორმალური განათლების პროექტებში ჩართულობით, ბავშვებს ვაძლევთ შესაძლებლობას, დამოუკიდებლად წარმართონ სწავლების პროცესი, შექმნან და დაიცვან საკუთრი ნამუშევრები“, - განმარტავენ სასკოლო საზოგადოების წარმომადგენლები.
ჩვენ კი ამ მიმართულებით ჩატარებულ აქტივობებს წარმოგიდგენთ - მათ შორის ვარსქენის სასამართლოს.
გიზიარებთ ქართული ენის პედაგოგის - თინა ბურკაძის გამოცდილებას:
„ადამიანთა ბობოქარი ვნებების წიგნს“ უწოდებს „შუშანიკის წამებას“ თამაზ ჭილაძე. მასში არაერთი საზოგადო პრობლემაა დასმული, მათ შორის პრობლემა ქალისა, მისი პირადი განცდებისა; რწმენისა და პრინციპების ერთგული შუშანიკი მსხვერპლი გახდა თავისი იდეალებისა, რომლებიც არად ჩააგდო ვარსქენმა და უამრავი შეურაცხყოფის, ცემისა და დამცირების შემდეგ საპყრობილეში გამოკეტა, სადაც გარდაიცვალა კიდეც. სწორედ ამ საქციელის გამო 128-ე საჯარო სკოლის X - I კლასის მოსწავლეებმა გადაწყვიტეს გაესამართლებინათ ვარსქენი.
პერსონაჟის გასამართლება, ამჯერად ისტორიული პერსონაჟისა, დიდ ინტერესსა და ვნებათაღელვას იწვევს მოსწავლეებში. მათ ხიბლავთ ახალ, უცნობ და მიმზიდველ ამპლუაში ყოფნა, იურისტობა ბევრი მათგანის ოცნებაა. გარდა ამისა, საკუთარი თავისა და შესაძლებლობების წარმოჩენის სურვილი უჩნდებათ, რაც ერთგვარი გამოწვევაა. მნიშვნელოვანია ისიც, რომ უღრმავდებიან ტექსტს ,განსაკუთრებული კრიტიკული დამოკიდებულებით კითხულობენ თითოეულ დეტალს, ეცნობიან კრიტიკოსთა ნააზრევს, ამჯერად ისტორიული წყაროებიც იყო მათი შესწავლის ობიექტი. ყველაფერმა ამან მნიშვნელოვნად გააფართოვა მათი ცოდნის თვალსაწიერი.
ტექსტის შესწავლის შემდეგ გადავწყვიტეთ, ჩაგვეტარებინა ვარსქენის გასამართლება და გაგვერკვია, რამდენად არის დამნაშავე იგი შუშანიკის სიკვდილში, ქალის პირადი გრძნობების უგულებელყოფაში. მოსწავლეებმა თავად აირჩიეს, ვინ ვის როლს მოირგებდა, ვინ ვისი დამცველი იქნებოდა .რაღაც ხიბლს ვარსქენის მიმართაც გრძნობდნენ, ამიტომ ერთ-ერთმა (საბა ჯანყარაშვილი) მაშინვე გამოხატა სურვილი, ყოფილიყო ვარსქენი.
არც ერთმა მხარემ არ იცოდა, რა კითხვები და არგუმენტები ჰქონდა მოწინააღმდეგეს. თუმცა ტექსტისა და ისტორიული წყაროების გათვალისწინებით ცდილობდნენ, ყველა მოსალოდნელი ბრალდება გაეაზრებინათ. ამიტომ გულმოდგინედ ემზადებოდნენ.
მოსწავლეები გაეცნენ ნაფიცი მსაჯულის, პროკურორის, გამომძიებლისა და ადვოკატის ფუნქციებს. გამომძიებელმა და ბრალმდებელმა შეადგინეს კითხვები თითოეული მოწმის დაკითხვის მიზნით; სისხლის სამართლის კოდექსში მოძებნეს შესაბამისი მუხლები, რომლებითაც შეიძლებოდა ვარსქენის ბრალის დამძიმებაც და შემსუბუქებაც.
გამომძიებელმა (მარი ხარატი) მოამზადა ანგარიში და პირდაპირ სასამართლოში, ისე, რომ დადგმული არაფერი ყოფილა, წარმართა პროცესი. პერსონაჟები კითხვებს პასუხებს სცემდნენ ტექსტიდან გამომდინარე ან პერსონაჟის ხასიათზე დაყრდნობით .განაჩენის გამოტანა ნაფიცი მსაჯულებისა და მოსამართლის გადაწყვეტილებაზე იყო დამოკიდებული.
ბავშვები ისეთ ფაქტებსა თუ დეტალებზე ამახვილებდნენ ყურადღებას, რომ პროცესი ძალიან საინტერესო, ემოციური, დაძაბული და შემოქმედებითიც კი გამოვიდა. ვერ ვიტყვი, რომ გასამართლება უხარვეზოდ წარიმართა, მაგრამ ძალიან ცოცხალი, შთამბეჭდავი და აზარტულიც კი იყო, რადგან ხშირ შემთხვევაში პასუხებიდან გამომდინარე უწევდათ ახალი კითხვების მოფიქრება, გაუთვალისწინებელი არგუმენტების ძიება და საკუთარი პოზიციების დამაჯერებლად დასაბუთება. განწყობა ვარსქენის მიმართ თავიდანვე უარყოფითი იყო, მაგრამ იმდენად კარგი ადვოკატები (ლიზი კაჭარავა, ნიკა გაჩეჩილაძე) ჰყავდა, რომ ხანდახან „ჩიხშიც“ კი ემწყვდეოდნენ შუშანიკის დამცველები (ნინი კასრაძე, მათე მახათაძე). სწორედ ადვოკატთა მზაობამ განსაზღვრა ნაფიც მსაჯულთა გადაწყვეტილება, შეემცირებინათ ვარსქენის მსჯავრი. დისკუსია, სახელდახელო თუ დაგეგმილი, არაერთხელ ჩაგვიტარებია, მაგრამ გასამართლება ზეპირი პრეზენტაციის, კომპლექსების დაძლევის, მოქალაქეობრივი პოზიციის, კრიტიკული აზროვნების, არგუმენტირებული მსჯელობის... უნარ-ჩვევების განვითარებისთვის განსაკუთრებული აღმოჩნდა.
იხილეთ ფოტოები:
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„საფრთხის დონე მაღალი“ - გაფრთხილებას გარემოს ეროვნული სააგენტო ავრცელებს
„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
სკოლაში ჯემალ ქარჩხაძის - „ანტონიო და დავითი“ განიხილეს