სიახლეები
სიახლეები

გართულდა თუ არა ისტორიის ტესტები და რას უნდა მიაქციონ ყურადღება აბიტურიენტებმა - ისტორიკოსის რეკომენდაციები
25-05-2024
-
+


ერთიანი ეროვნული გამოცდები ახლოვდება, აბიტურიენტებმა მათთვის სასურველი საგნები უკვე აირჩიეს. ჰუმანიტარულ ფაკულტეტებზე ერთ-ერთი სავალდებულო საგანია ისტორია, რომელსაც მათი დიდი ნაწილი აბარებს. დღეს კი, აბიტურიენტებს გაგიზიარებთ ისტორიკოსის რჩევებს, თუ როგორ გამოიყენოთ დარჩენილი დრო ეფექტურად, როგორ იმუშავოთ ტესტებზე და რას დაუთმოთ ყველაზე დიდი დრო - ლია კოტრიკაძე უკვე წლებია ისტორიას ასწავლის, არის რეპეტიტორი და აქვს დიდი გამოცდილება აბიტურიენტებთან მუშაობის, კარგად იცნობს ერთიანი ეროვნული გამოცდების სპეციფიკას და გამოწვევებს, რომლებსაც აბიტურიენტები თავისი საგნის სწავლებისას აწყდებიან.

„აბიტურიენტებს ვუსურვებ წარმატებას და ვურჩევ, ირწმუნონ თავიანთი შესაძლებლობების. დარჩენილი დროის ეფექტურად გამოყენება მნიშვნელოვანია, ნასწავლი მასალის გამეორება და ტესტებზე მუᲨაობა დაეხმარებათ შეაფასონ ცოდნის ხარისხი, შესაბამისად, გამოავლინონ სუსტი მხარეები და კონკრეტული მიმართულებით გაააქტიურონ მუშაობა“,- აღნიშნავს პედაგოგი. 

აღსანიშნავია, რომ წელს ისტორიის ტესტებში შევიდა ცვლილებები, რამაც საზოგადოებაში აზრთა სხვადსხვაობა გამოიწვია, ჩვენი რესპოდენტი განახლებულ ტესტებზეც საუბრობს და იმასაც აღნიშნავს, რომ შესაძლოა 2024 წლის ვერსია მეტად გართულებული მოეჩვენოთ აბიტორიენტებს:  „წელს ტესტში მოცემული იქნება დავალებები: 35 დახურული ტიპის დავალება; ისტორიული რუკის ანალიზი, რომელიც დახურული ტიპის შეკითხვებით იქნება წარმოდგენილი; ისტორიული მოვლენის ანალიზი და შეფასება; ისტორიული წყაროს ანალიზი - ვფიქრობ, ცვლილებებმა არ უნდა გამოიწვიოს დაბნეულობა, მიღებული ცოდნის შესაბამისად გამოყენება, თავდაჯერებულად და მშვიდად მუᲨაობა აბიტურიენტებს სასურველი შედეგის მიღებაში დაეხმარება. რაც შეეხება გართულდა თუ არა ტესტები? - რთულია ცალსახა პასუხის გაცემა, ალბათ, ცოტა უფრო გართულდა, რათა მოითხოვს საგამოცდო მასალის ღრმა ცოდნას, თუმცა ამაში ცუდს ვერაფერს ვხედავ. საბოლოო ჯამში, მთლიანად ტესტი, რომ შევაფასოთ, ორიენტირებულია, როგორც ფატობრივ ცოდნაზე, ასევე კრიტიკულ აზროვნებაზე, არგუმენტირებულ მსჯელობაზე, მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების დადგენაზე, პრობლემის გააზრებაზე, ანალიზსა და შეფასებაზე“.

ხშირად დგას საკითხი, საიდან სჯობს ტესტებზე მუშაობის დაწყება, პედაგოგები აბიტურიენტებს, ურჩევს, რომ: „თავად გადაწყვიტონ მუᲨაობა წყაროს ანალიზით დაიწყონ, თუ რომელიმე სხვა დავალებით, მე ვფიქრობ პრობლემა არც ისაა თანმიმდევრულად მიყვნენ ტესტებს, მთავარია დროის მენეჯმენტი და მისი ისე გამოყენება, რომ მათთვის რთული დავალებების შესასრულებლად, ფიქრისთვის, საკმარისი დრო დაიტოვონ“. 

პედაგოგი ხშირად დაშვებულ შეცდომებზეც გვესაუბრა: „დახურულ კითხვებზე პასუხს ხშირად ნაჩქარევად აფიქსირებენ, აუცილებელი ოთხივე სავარაუდო პასუხის გააზრება და მხოლოდ მას შემდეგ დასკვის გაკეთება, ვინაიდან, ხᲨირად, მიმსგავსებული პასუხების შემთხვევაში, არასწორ დასკვნას აკეთებენ. ხშირად არ აკვირდებიან ტესტური დავალების შეკითხვა მხოლობით რიცხვშია დასმული თუ მრავლობითში. შესაბამისად, სრულყოფილ პასუხს ვერ სცემენ დასმულ შეკითხვებს - ასეთი და მსგავსი უზუსტობების თავიდან ასაცილებლად შეკითხვები ყურადღებით უნდა წაიკითხონ და კარგად გავიაზრონ“. 

შეგახსენებთ, რომ 2024 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების ისტორიის ტესტის მაქსიმალური ქულაა 60, საგამოცდო დროის ხანგრძლივობა კი - 2 საათი და 40 წუთი.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

9 ახალი უქმე დღე სკოლებისა და ბაღებისთვის - საკანონმდებლო წინადადება პარლამენტს წარედგინა

ყველაზე დიდი კონკურსი ისტორიის გამოცდაზეა - აბიტურიენტები ტესტის შესახებ დეტალურ ინფორმაციას მიიღებენ

სკოლის წარმომადგენელი მუდმივმოქმედ კომისიაში იქნება - ცვლილება კანონში

„ოკუპირებული გალში მცხოვრებ პედაგოგებს და მოსწავლეებს ეკრძალებათ ურთიერთობა ქართულ საგანმანათლებლო სივრცესთან“ - ომბუდსმენი

რა შემთხვევაში აქვს სკოლას 1 ან 2-წლიანი ვადა ხარვეზების გამოსასწორებლად - დეტალები

პიროვნება

„სასწავლო წლის დასასრულს საბაზისო საგნებში გამოცდებს დავამატებდი“,- მუხრანას საჯარო სკოლის მასწავლებელი მედეა ჩალაური

„როცა მშობელი, მასწავლებელი და მოსწავლე ერთმანეთის გაგებას ისწავლის, მაშინ სკოლა ბედნიერების სივრცე გახდება“- კუშის საჯარო სკოლის დირექტორი

„ჩვენი მოსწავლეების ოცნებაა, სკოლაში ხალხური სიმღერისა და ქართული საგალობლების წრე გაიხსნას“ - ტობანიერის საჯარო სკოლის პედაგოგის გზავნილი

სკოლები

„ჭალის საჯარო სკოლაში უყურადღებოდ არ დარჩენილა 22 აპრილი, დედამიწის დღე“

მოსწავლეებმა წაიკითხეს ლექსები, საინტერესო ამონარიდები, ხოტბა შეასხეს ქართული ენის სიდიადეს

პროექტს ხელმძღვანელობდნენ ბილინგვური განათლების სპეციალისტები – აიტან გიზბასოვა, აფსანა ხალილოვა და გუნაი ქე რენზადე

აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი საიდაია ქერიმოვამ

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება