მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„ერთ ბავშვს, რომელიც ჩემთან ვიზიტზე იყო მოსული, ოთახის ბოლოში სათამაშო ფისო დავანახე, ჩვეულებისამებრ, უნდა მიერბინა და ახლოდან შეეხედა, შედეგად კი, როგორც პლანშეტში აკეთებს ხოლმე, გამოსახულების მოახლოვება თითების მოძრაობით დაიწყო...“ - ფსიქოლოგიის პროფესორი თამარ გაგოშიძე.
რატომ უნდა მოვარიდოთ მცირეწლოვანი ბავშვი კომპიუტერს? - ამ თემას თამარ გაგოშიძემ ლექცია მიუძღვნა.
როგორც თავად აღნიშნა, გავრცელებული აზრია, რომ კომპიუტერი ავითარებს ბავშვს. 7 წლის ასაკში ავითარებს, 2 წლის ბავშვისთვის კი ეს დამღუპველია.
„თანამედროვე ცხოვრების რიტმისა და საქმისაგან გადაღლილ მშობლებს უხარიათ, რომ შვილი პლანშეტით ხელში მშვიდად ჩერდება. ბევრი თვლის, რომ კომპიუტერული ტექნოლოგიების მტერი ვარ, ეს ასე არ არის, პირიქით, სკოლაში და უნივერსიტეტში განუყრელი ინსტრუმენტია და ჩვენ ვნერგავთ მათ გამოყენებას რეაბილიტაციის პროცესში, მაგრამ 2 წლამდე ასაკის ბავშვისთვის ეს დამღუპველია“.
თამარ გაგოშიძის თქმით, კომპიუტერული ტექნიკა აფერხებს ბავშვის სამეტყველო და მოტორულ (მოძრაობით) განვითარებას:
„ბავშვისთვის 2 წლამდე სენსიტიური პერიოდია, როდესაც ტვინის საფეთქლისა და შუბლის უბნები, ის უბრები, რომლებიც პასუხს აგებს მეტყველებაზე, ძალიან აქტიურად ვითარდება და ამ განვითარებას თავისი სტიმული სჭირდება.
იაპონელებმა ჩაატარეს დაკვირვება, რომლის თანახმადაც, ცოცხალი საუბარი, მაშინ, როდესაც მშობელი უშუალოდ ელაპარაკებოდა შვილს, უფრო მეტ სტიმულს აძლევს ბავშვის მეტყველების განვითარებას, ვიდრე იგივე საუბარი მოსმენილი კომპიუტერული ჩანაწერიდან.
აზროვნება გარემოსთან უშუალო ურთიერთობით ვითარდება, ტელევიზორი და კომპიუტერული ტექნიკა კი ვიზუალურია, ძირითადად თვალით აღიქმება. ტექნიკასთან მიჯაჭვულობისას ბავშვი, ფაქტობრივად, არ მოძრაობს, არ გადის ჰაერზე, კომპიუტერთან მიირთმევს სასმუსნაოებს, რაც მოტორული განვითარების შეფერხებას იწვევს. ამ გარემოებებითაა განპირობებული დიაბეტის გავრცელება პატარებში. უნდა გავითვალისწინოთ, როგორ შევუწყოთ ხელი 2 - 3 წლამდე ასაკის ბავშვის განვითარებას და რომ ჩვენ ყოველდღიურობაში შემოსული ტელევიზორები და კომპიუტერები ძალიან გვიშლიან ამაში ხელს. ხშირად, პლანშეტებზე მიჯაჭვული პატარები იმდენად იკეტებიან საკუთარ სივრცეში, რომ მათი მდგომარეობა, შესაძლოა, აუტისტური სპექტრის აშლილობაში აგვერიოს.“
ფსიქოლოგის თქმის, კომპიუტერი არ იწვევს აუტიზმს, მაგრამ ის პრობლემას ქმნის ბავშვის ტვინზე, გარემოდან მიღებული სტიმულების გადამუშავებისას:
„მშობლებს ხშირად უთქვამთ, რომ ბავშვისთვის გამოურთავთ ყველანაირი ტექნიკა, რის შემდეგაც პატარა მის ირგვლივ არსებული გარემოთი დაინტერესებულა და ლაპარაკი დაუწყია“.
საგანგაშო არაფერია, უბრალოდ მოაშორეთ ბავშვები ეკრანს და რაც შეიძლება მეტი ისაუბრეთ და ითამაშეთ მათთან.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ელექტრონული ჟურნალში სემესტრული ცვლილებების შეტანის ბოლო ვადა ცნობილია - ინფორმაცია მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციისთვის
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ასევე მოსწავლეებმა შეასრულეს ფრანგული სიმღერა კინოფილმიდან „ჩარირამა“
აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული კონკურსი საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ახალგაზრდობის სულიერი და ინტელექტუალური განვითარების ცენტრმა გამოაცხადა
როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა