სიახლეები
სკოლები

„კლიმატის ცვლილებები და ბუნებრივი საფრთხეების რისკების შემცირების პრევენცია“ - ჩხორიის საჯარო სკოლის დირექტორის - ლულა ხვიჩავას საერთაშორისო პროექტი
08-05-2024
-
+


ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჩხორიის საჯარო სკოლას საკუთარი საქმის პროფესიონალი დირექტორი ლულა ხვიჩავა უძღვება. მისი ხელმძღვანელობით, სასკოლო საზოგადოებას არაერთი წარმატებისთვის მიუღწევია. 

მიმდინარე სას­წავ­ლო წელს სკო­ლა­ში eTwinning-პრო­ექ­ტი - „კლიმატის ცვლილებები და ბუნებრივი საფრთხეების რისკების შემცირების პრევენცია“  გან­ხორციელდა. მისი ხელმძღვანელი და ავტორი ლულა ხვიჩავა გახლდათ, ხოლო თა­ნა­ავ­ტო­რი თურ­ქი მას­წავ­ლე­ბე­ლი იყო.
პრო­ექ­ტ­ში მო­ნა­წი­ლე ქვეყ­ნე­ბი სა­ქარ­თ­ვე­ლო, თურ­ქე­თი, საბერძნეთი იყვნენ.

როგორც სკოლის დირექტორი გვიყვება, პროექტმა სერიოზული სტიმული მისცა მოსწავლეებს, გამოყენებინათ სხვადასხვა თემები შედეგის მისაღწევად. მოსწავლეებს განუვითარდათ ჯგუფური მუშაობის, კვლევის, შემოქმედებითი, თანამშრომლობისა და პრობლემების გადაჭრის უნარები. მათ შეძლეს ახალი ცოდნის აგება წინასწარი ცოდნისა და გამოცდილების საფუძველზე.

პრო­ექ­ტის შე­დე­გად, შედ­გა კო­მუ­ნი­კა­ცია სხვა­დას­ხ­ვა ქვეყ­ნის პე­და­გო­გებ­თან. მათ ერ­თ­მა­ნეთს იდე­ე­ბი და გა­მოც­დი­ლე­ბე­ბი გა­უზიარეს.

პრო­ექ­ტ­მა ხე­ლი შე­უწყო სწავ­ლე­ბის პრაქ­ტი­კის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბას და უფ­რო ინო­ვა­ცი­უ­რი გა­ხა­და ის. 

უფრო დეტალურად აღნიშნული პროექტის შესახებ ინფორმაციას თავად სკოლის დირექტორი ლულა ხვიჩავა გვაცნობს:

„ჩხორიის საჯარო სკოლა უკვე მეშვიდე წელია ჩართულია eTwinning-ის ქსელში, რომელიც იძლევა საინტერესო პროექტების განხორციელების, სხვადასხვა ქვეყნების მასწავლებლების გამოცდილების გაზიარებისა და ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენების შესაძლებლობას, სწავლების თანამედროვე მეთოდების დაუფლებას,საკუთარი პროექტების შექმნას და ა.შ.

eTwinning-ის პროექტებში მონაწილე მოსწავლეები თანამშრომლობენ უცხოელ თანატოლებთან, ხალისით ერთვებიან ერთობლივ კონფერენციებში, აკეთებენ პრეზენტაციებს, თამაშობენ Kahoot-ს, ამზადებენ სხვადასხვა რესურსებს, გაიმდიდრეს ლექსიკა, უფრო მეტად დაეუფლენ უცხო ენას, გახდნენ თავდაჯერებულნი.

სკოლას განხორციელებული eTwinning პროექტების შედეგად მიღებული აქვს 40-მდე ეროვნული და 30-ზე მეტი ევროპული ხარისხის ნიშანი.2021-2022 სასწავლო წელს ჩვენს სკოლას eTwinning სკოლის ტიტული მიენიჭა,(მიმდინარე სასწავლო წელსაც წარდგენილი გვაქვს აპლიკაცია.) რაც იმის დასტურია, რომ ჩვენი მოსწავლეების საქმიანობა აღიარებულია ევროპულ დონეზე.

მიმდინარე  სას­წავ­ლო წელს სკო­ლა­ში გან­ხორციელდა  eTwinning-პრო­ექ­ტი: „კლიმატის ცვლილებები და ბუნებრივი საფრთხეების რისკების შემცირების პრევენცია“, რომ­ლის დამ­ფუძ­ნე­ბე­ლი ვი­ყა­ვი მე და თა­ნა­ავ­ტო­რი იყო თურ­ქი მას­წავ­ლე­ბე­ლი.

პრო­ექ­ტ­ში მო­ნა­წი­ლე ქვეყ­ნე­ბი: სა­ქარ­თ­ვე­ლო, თურ­ქე­თი, საბერძნეთი.

მონაწილე სკო­ლე­ბი იყვნენ:

  • თურ­ქე­თი – (-50. Yıl Ahmet Merter İlkokulu Güngören Turkey) , ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლები – ფატ­მა სა­ჰი­ნი, ოზგუნ საჰინი;

  • თურ­ქე­თი - Murat Kölük İlkokulu Bakırköy—Turkey - ხელმძღვანელი: სერპილ აკოლი;

  • საბერძნეთი - 1st Markopoulo Junior High School Markopoulo/ Attiki – Greece - ხელმძღვანელი: ვასილიკი დოღანი;

  • ჯამ­ბულ წურ­წუ­მი­ას სა­ხე­ლო­ბის თბი­ლი­სის 94-ე სა­ჯა­რო სკო­ლა - ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლი ნარ­გიზ ქი­ლიფ­თა­რი;

  • ზუგ­დი­დის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სო­ფელ ჩხო­რი­ის სა­ჯა­რო სკო­ლა - ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლე­ბი: ლუ­ლა ხვი­ჩა­ვა, ნი­ნო ჯო­ჯუა, ირი­ნა სო­სე­ლია, მზია ქარ­და­ვა;

  • წა­ლენ­ჯი­ხის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის ლუ­დო­ვი­კო ჭან­ტუ­რი­ას სა­ხე­ლო­ბის ქა­ლაქ ჯვა­რის N 1 სა­ჯა­რო სკო­ლა - ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლე­ბი: მა­ნა­ნა ქარდავა, ლე­ლა ჯღა­მაია, რიმა ჯანჯღავა;

  • ზუგ­დი­დის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სო­ფელ ახა­ლა­ბას­თუმ­ნის სა­ჯა­რო სკო­ლა - ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლი მა­კა თო­ლორ­და­ვა;

  • ზუგ­დი­დის მუ­ნი­ცი­პა­ლი­ტე­ტის სო­ფელ კახათის N 1 სა­ჯა­რო სკო­ლა - ხელმძღვანელი მაყვალა ნარმანია.

პროექტზე მუშაობისას, ჩვენი მიზანი იყო მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლება კლიმატის ცვლილებაზე და მისი შედეგების შესახებ, მოსწავლეების მიერ მათი საქმიანობის მნიშვნელობის უკეთ გააზრება და პასუხისმგებლობის გაზიარება კლიმატის ცვლილებასთან დაკავშირებულ საკითხებში. სხვადასხვა ქვეყნებში ეკოლოგიური პრობლემებისა და  კლიმატის ცვლილებით გამოწვეული ბუნებრივი საფრთხეების შესწავლა, (გამოკითხვების ჩატარება  სკოლაში, საზოგადოებაში კლიმატის ცვლილების ზემოქმედების შესახებ ადამიანებზე და დასკვნების გაკეთება) ერთმანეთისთვის გაზიარება  და მათი შემცირების გადაჭრის გზების ძიება, სურათების, პლაკატების,  პოსტერების, ვიდეოების, პრეზენტაციების, ბუკლეტების,თამაშების  შექმნა,  ფილმის ჩვენების მოწყობა და  დისკუსიის გამართვა.კაჰუტის თამაში მდგრადი განვითარების მე-13 მიზანთან დაკავშირებულ საკითხებზე. პრეზენტაციების მომზადება და ერთმანეთისთვის გაზიარება ონლაინ ჩართვების საშუალებით. გამწვანებისა და დასუფთავების აქციების მოწყობა. შემოქმედებითობის ,კრეატიულობის ,სწავლის უნარის,გუნდური მუშაობისა და თანამშრომლობის უნარების განვითარება. პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში. სხვადასხვა კომპიუტერულ პროგრამებში  მუშაობა და  ციფრული წიგნიერების და ისტ–ის უნარების განვითარება.ტოლერანტული გარემოს შექმნა თამაშის საშუალებით.

პრო­ექ­ტის ფარ­გ­ლებ­ში, შედ­გა პირ­ვე­ლი ონ­ლა­ინ შეხ­ვედ­რა მო­ნა­წი­ლე სკო­ლე­ბის მას­წავ­ლებ­ლებ­თან და მოს­წავ­ლე­ებ­თან, რო­მელ­თაც გა­ვა­ცა­ნით პრო­ექ­ტის მიზ­ნე­ბი შემ­დ­გომ, მას­წავ­ლებ­ლებ­მა, ჩვენს მოს­წავ­ლე­ებ­თან, გან­ვი­ხი­ლეთ პრო­ექ­ტის გეგ­მა და გა­და­ვა­ნა­წი­ლეთ ფუნ­ქ­ცი­ე­ბი ინ­ტე­რე­სე­ბი­სა და შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბის მი­ხედ­ვით.მოს­წავ­ლე­ებ­მა იმუ­შა­ვეს მცი­რე ჯგუ­ფებ­ში, ინ­ტე­რე­სე­ბი­სა და შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით. და­მო­უ­კი­დებ­ლად აწარ­მო­ებ­დ­ნენ მცი­რე კვლე­ვებს, მო­ი­ძი­ეს ინ­ფორ­მა­ციები კლიმატის ცვლილების  შე­სა­ხებ /მდგრა­დი გან­ვი­თა­რე­ბის მი­ზა­ნი 13. პროექტში მონაწილე მოსწავლეებმა  და მასწავლებლებმა განათავსეს ინფორმაცია თავიანთ შესახებ მითითებულ გვერდზე.იმუშავეს პროექტის ლოგოს შექმნაზე, რომელიც ასახავდა პროექტის სახელწოდების „კლიმატის ცვლილებები და ბუნებრივი საფრთხეების რისკების შემცირების პრევენცია“,  სიმბოლოს. აქტივობის ბოლოს შეირჩა საუკეთესო ნამუშევარი, რაც პროექტის მთავარი ლოგო გახდა. გავუზიარეთ ერთმანეთს  ჩვენი  წინადადებები და იდეები ინტერნეტის უსაფრთხო გამოყენების წესების შესახებ Padlet–ის ბმულზე. მონაწილე სკოლებმა შექმნეს პროექტის რუქა, წარადგინეს სკოლები, ქვეყნები, ციფრული ტექნოლოგიების დახმარებით შექმნეს პოსტერები,ნახატები.პარტნიორი სკოლის მოსწავლეებმა და მასწავლებლებმა შექმნეს ასევე ონლაინ თამაშები ( KAHOOT: LEARNINGAPP ,Word wall.net,Jigsawplanet.com,Im-a-puzzle.com,Quizizz.com და სხვა), რომელსაც ყველა სიამოვნებით შეუერთდა. იყო ონლაინ ჩართვები, სადაც  ხალისით ჩაერთვნენ მოსწავლეები და ითამაშეს კაჰუტი. მოსწავლეებმა შექმნეს ვიდეოები კლიმატის ცვლილებების შესახებ.

აღ­ვ­ნიშ­ნეთ ინ­ტერ­ნეტ უსაფ­რ­თხო­ე­ბისა და  eTwinning-ის დღე­ე­ბი, ასევე დე­და­მი­წი­ს, წყლისა და ტყის საერთაშორისო დღეები; გამოვთვალეთ ეკონაკვალევი, ჩავერთეთ Code Week აქტივობებში.

თა­ნამ­­რომ­ლო­ბით შე­იქ­­ნა:

  • ინ­ტერ­ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი გუნ­დი;

  • პროექტის ფეისბუქ ჯგუფი;

  • პრო­ექ­ტის რუ­კა Pictra map-ში;

  • შე­იქ­მ­ნა პრო­ექ­ტის ლო­გო­ე­ბი და შე­ირ­ჩა სა­უ­კე­თე­სო;

  • შედ­გა ერ­თობ­ლი­ვი ონ­ლა­ინ თა­მა­ში კა­ჰუ­ტი, მდგრა­დი გან­ვი­თა­რე­ბის მე-13 მიზ­ანზე;

  • Story jumper-ში შევ­ქ­მე­ნით კო­ლა­ბო­რა­ცი­უ­ლი წიგ­ნი თე­მა­ზე: “სტიქიური უბედურებები ჩემს ქვეყანაში“;

  • Answergarden-ში ავა­გეთ ასო­ცი­ა­ცი­უ­რი რუ­კა ფრაზაზე „კლიმატის ცვლილება“.

ჩა­ტარ­და მოს­წავ­ლე­თა ონლაინ კონ­ფე­რენ­ცია, სა­დაც მოს­წავ­ლე­ებ­მა ერ­თ­მა­ნეთს გა­უ­ზი­ა­რეს თა­ვი­ან­თი ქვეყ­ნე­ბის ეკოლოგიური პრობლემებისა და  კლიმატის ცვლილებით გამოწვეული ბუნებრივი საფრთხეების შე­სა­ხებ ინ­ფორ­მა­ცი­ე­ბი, მო­ამ­ზა­დეს მრა­ვალ­ფე­რო­ვა­ნი პრე­ზენ­ტა­ცი­ე­ბი მდგრადი განვითარების მე-13 მიზანზე.

კონფერენციაში მონაწილეობდნენ თურქეთისა და საქართველოს სკოლის მოსწავლეები:

  • თურქეთი: 50. Yıl Ahmet Merter İlkokulu Güngören (ხელმძღვანელები: ფატმა საჰინი და ოზგუნ საჰინი);

  • საქართველო: ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჩხორიის საჯარო სკოლა (მასწავლებლები: ლულა ხვიჩავა, ირინა სოსელია, ნინო ჯოჯუა,მზია ქარდავა);

  • ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლა (მასწავლებელი: მაკა თოლორდავა);

  • ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ კახათის N1 საჯარო სკოლა (მასწავლებელი: მაკა თოლორდავა);

  • წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის ქალაქ ჯვარის ლუდოვიკო ჭანტურიას სახელობის N1 საჯარო სკოლა (მასწავლებლები: რიმა ჯანჯღავა, მანანა ქარდავა, ლელა ჯღამაია).

მოსწავლეებმა წარმოადგინეს შემდეგი საინტერესო პრეზენტაციები:

  • სერრა და სეუდა - მდგრადი განვითარების მე-13 მიზანი, სკოლა - 50. Yıl Ahmet Merter İlkokulu  Güngören. მასწავლებელი: ფატმა საჰინი;

  • ალპარსლანი და აიშეგული - კლიმატის ცვლილება, სკოლა - 50. Yıl Ahmet Merter İlkokulu  Güngören, მასწავლებელი: ოზგუნ საჰინი;

  • ნინო არდია - კლიმატის ცვლილება და მოდის ინდუსტრია, ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჩხორიის საჯარო სკოლა, მასწავლებელი ლულა ხვიჩავა;

  • გვანცა გერგედავა - კლიმატის ცვლილების დაძლევა, ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჩხორიის საჯარო სკოლა, მასწავლებელი: ლულა ხვიჩავა;

  • გიგი შუკვანი - პრობლემები და გადაწყვეტილებები, ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჩხორიის საჯარო სკოლა, მასწავლებელი ლულა ხვიჩავა;

  • მარიამ გობეჩია - კლიმატის ცვლილება- დაძლევა, ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჩხორიის საჯარო სკოლა, მასწავლებელი ირინა სოსელია;

  • ნინი ჯინჯოლავა - ადამიანის გავლენა კლიმატის ცვლილებაზე, ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჩხორიის საჯარო სკოლა, მასწავლებელი მზია ქარდავა;

  • თამარ როგავა - კლიმატის ცვლილებასთან ბრძოლა, ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჩხორიის საჯარო სკოლა, მასწავლებელი ნინო ჯოჯუა;

  • ანანო იზორია - მდგრადი განვითარების მე-13 მიზანი, ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლა, მასწავლებელი მაკა თოლორდავა;

  • სესილი ჭკადუა და სოფია ჭანტურია - სტიქიური უბედურებები საქართველოში, წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის ქალაქ ჯვარის ლუდოვიკო ჭანტურიას სახელობის No. 1 საჯარო სკოლა, მასწავლებელი მანანა ქარდავა;

  • ნიკა ფიფია ,ბექა ქანთარია ,ლიზი მატუა, ქრისტინა ქარდავა - კლიმატის ცვლილების პრევენცია და ბუნებრივი საფრთხის რისკის შემცირება, წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის ქალაქ ჯვარის ლუდოვიკო ჭანტურიას სახელობის No. 1 საჯარო სკოლა, მასწავლებელი რიმა ჯანჯღავა;

  • თამარ მანია - კლიმატის ცვლილება, წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის ქალაქ ჯვარის ლუდოვიკო ჭანტურიას სახელობის No. 1 საჯარო სკოლა, მასწავლებელი ლელა ჯღამაია.

მოსწავლეებმა და მასწავლებლებმა და­წე­რეს პრო­ექ­ტის რეფ­ლექ­სია გუგ­ლი ფორ­მ­სის დახ­მა­რე­ბით. შეიქმნა საბოლოო პროდუქტად წიგნი Bookcreator-ში პროექტზე მუშაობის ამსახველი ფოტოების გამოყენებით.

პროექტის ფარგლებში მოეწყო მოს­წავ­ლე­თა ნა­მუ­შევ­რე­ბის გა­მო­ფე­ნა სკო­ლა­ში, ისი­ნი გა­მოქ­ვეყ­ნ­და სო­ცი­ა­ლურ ქსელ­ში.

პროექტმა სერიოზული სტიმული მისცა მოსწავლეებს  გამოეყენებინათ სხვადასხვა თემები შედეგის მისაღწევად, მოსწავლეებს განუვითარდათ ჯგუფური მუშაობის, კვლევის, შემოქმედებითი, თანამშრომლობისა და პრობლემების გადაჭრის უნარები. მათ შეძლეს ახალი ცოდნის აგება წინასწარი ცოდნისა და გამოცდილების საფუძველზე.ინგლისურ ენაში  - გაიუმჯობესეს წერა, კითხვა და ლაპარაკი. შეძლეს კომპიუტერული უნარების განვითარება, ინტერნეტის უსაფრთხო გამოყენება, სხვადასხვა პროგრამების შესწავლა.( პროექტზე მუშაობისას გამოვიყენეთ შემდეგი კომპიუტერული პროგრამები: Pictra.map. Canva, Answergarden, Padlet.com, Story Jumper, WordArt, Zoom, Befunky, Youtube.com, Docs.Google.com, Bookcreator.com, Kahoot.com, www.footprintcalculator.org, Kudobox, Pixiz.com, Power.point, Sway.office.com და სხვ.)
გაეცნენ კლიმატის ცვლილებას და დედამიწაზე  დაბინძურების გავლენას.
პრო­ექ­ტის შე­დე­გად შედ­გა კო­მუ­ნი­კა­ცია სხვა­დას­ხ­ვა ქვეყ­ნის პე­და­გო­გებ­თან. და­ვუ­მე­გობ­რ­დით ევ­რო­პელ მას­წავ­ლებ­ლებს, ერ­თ­მა­ნეთს იდე­ე­ბი და გა­მოც­დი­ლე­ბე­ბი გა­ვუ­ზი­ა­რეთ. პრო­ექ­ტ­მა ხე­ლი შე­უწყო სწავ­ლე­ბის პრაქ­ტი­კის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბას და უფ­რო ინო­ვა­ცი­უ­რი გა­ხა­და ის. შევ­თან­ხ­მ­დით, მომავალშიც ერთად დავგეგმოთ სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო პროექტი საინტერესო თემაზე.

პრო­ექ­ტის მო­ნა­წი­ლე­ებ­მა შე­ი­ძი­ნეს ისე­თი ცოდ­ნა და უნარ-ჩვე­ვე­ბი, რომ­ლე­ბიც ხელს შე­უწყობს მათ­ში აქ­ტი­უ­რი გა­რე­მოს­დაც­ვი­თი პო­ზი­ცი­ის ჩა­მო­ყა­ლი­ბე­ბას, თა­ნა­მედ­რო­ვე ის­ტ­ რე­სურ­სე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბით შეძ­ლე­ბენ ინ­ფორ­მა­ცი­ის მო­ძი­ე­ბას, პრე­ზენ­ტა­ცი­ე­ბის მომ­ზა­დე­ბას, სხვა­დას­ხ­ვა ქვეყ­ნის მოს­წავ­ლე­ებ­თან და მას­წავ­ლებ­ლებ­თან თა­ნამ­შ­რომ­ლო­ბას, სწავ­ლე­ბის ეფექ­ტუ­რო­ბი­სა და მოს­წავ­ლე­თა მო­ტი­ვა­ცი­ის ზრდას, საპ­რე­ზენ­ტა­ციო უნა­რე­ბის გან­ვი­თა­რე­ბას, ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის ეფექ­ტი­ა­ნად გა­მო­ყე­ნე­ბას“,- წერს ჩხორიის საჯარო სკოლის დირექტორი ლულა ხვიჩავა. 

იხილეთ ფოტოები:


კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები

სტუდენტებისთვის სტაჟირების კონკურსი 2 აგვისტოდან იწყება - რამდენი უნდა იყოს თქვენი GPA

როგორ განისაზღვრება მითითებული საგანმანათლებლო პროგრამებიდან რომელზე უნდა მოიპოვოს სწავლის გაგრძელების უფლება აბიტურიენტმა?

პიროვნება

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს შაუმიანის N3 საჯარო სკოლის დირექტორი აიდა აზატინი პასუხობს

სკოლები
საინტერესო

„საჯარო სკოლებში გამოცდილების გარეშე დასაქმება თითქმის შეუძლებელია, ამ პროფესიაში პირველი ნაბიჯი ალბათ კერძო სკოლა იქნება“

ჰაერის ტემპერატურას სასკოლო ტესტების შედეგებზე შეუძლია გავლენის მოხდენა

„რთულია შევაფასო განათლების დონე ქვეყანაში, თუმცა ეს განვითარებადი სფეროა, მუდმივად ვითარდება და იხვეწება“



სიახლეები
საზოგადოება