სიახლეები
საინტერესო

საქართველოში ქალების 95% კვირაში მინიმუმ ერთხელ მაინც ამზადებს საჭმელს - კვლევა
04-06-2018
-
+


რა სიხშირით ამზადებენ ქართველი რესპონდენტები საჭმელს და რა დროს ხარჯავენ ამ საქმიანობაში? „აიფიემ კვლევებმა“ 1000 ადამიანი გამოკითხა და როგორც აღმოჩნდა, გამოკითხულები საკვებს საკმაოდ აქტიურად ამზადებენ სახლებში. 

საჭმლის მომზადებით, უმეტესად, ქალები არიან დაკავებულები - მათი 95% ამზადებს საჭმელს სულ მცირე, კვირაში ერთხელ, ხოლო გამოკითხული კაცებიდან თითქმის ყოველი მეოთხეა (23%) ამ აქტივობით დაკავებული. ის კაცები, რომლებიც სახლში საჭმელს ამზადებენ, ამ აქტივობით გაცილებით იშვიათად არიან დაკავებულები, ვიდრე ქალები. კერძოდ, ქალები, საშუალოდ, კვირაში 7-ჯერ ამზადებენ საჭმელს, კაცები კი კვირაში მხოლოდ ერთხელ.

ქალები ყველაზე აქტიურები, სახლში მზარეულობის კუთხით, 45-54 წლის ასაკში არიან. ისინი ამ ასაკში საჭმლის კეთებისთვის წელიწადში, დაახლოებით, 22 დღემდე ხარჯავენ. ამ წლოვანების მიღწევამდე, ასაკის მატებასთან ერთად ქალები უფრო და უფრო მეტს მზარეულობენ სახლში. ეს დატვირთვა შედარებით იკლებს 55-64 წლის ასაკში. კაცები კი ცხოვრების განმავლობაში, თითქმის ყველა ასაკში თანაბრად იშვიათად ამზადებენ საჭმელს. სხვა ასაკობრივ კატეგორიებთან შედარებით, კაცებში ოდნავ მაღალია ამ აქტივობაზე დახარჯული დრო 18-24 წლის ასაკში.

ეს სტატისტიკა კარგად აჩვენებს სქესთა შორის ამ აქტივობის გადანაწილებას - საჭმლის კეთება ცალსახად ქალის როლია. კაცების მხრიდან ახალგაზრდა ასაკში საკვების მომზადების შედარებით მაღალი ინტენსივობა შესაძლოა იმით ავხსნათ, რომ საქართველოში ეს ასაკი უმეტესობისთვის, სტუდენტობის პერიოდია, რასაც ახალგაზრდების დიდი ნაწილი ოჯახის წევრებისგან მოშორებით ატარებს, ამიტომ ამგვარი დამოუკიდებლობა 18-24 წლის ასაკის კაცებში საკუთარ კვებაზე ზრუნვის მიზეზი ხდება.


მთელი ცხოვრების განმავლობაში საჭმლის მომზადებაში დახარჯული დრო რომ დავთვალოთ, გამოდის, რომ ამ აქტივობაში 65 წლის ქალს, ზრდასრული ასაკიდან მოყოლებული, საშუალოდ, 2 წელი და 60 დღე აქვს გატარებული, ხოლო კაცს - მხოლოდ 77 დღე.

თუ ამ შედეგებს „აიფიემ კვლევების მიერ“ 2006 წელს განხორციელებული მსგავსი კვლევის მონაცემებს შევადარებთ, აღმოჩნდება, რომ ქალები ყველა ასაკში, ახლაც დაახლოებით, იგივე დროს ხარჯავენ საჭმლის მომზადებაში. 2018 წელს მათი მხრიდან მეტი დრო ეთმობა სახლში მზარეულობას 45-54 წლის ასაკში. აქედან გამომდინარე, შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ბოლო 12 წლის განმავლობაში საკვების მომზადებასთან დაკავშირებით ქალების დატვირთვა მნიშვნელოვნად არ შეცვლილა.

ეს სტატისტიკა კარგად აჩვენებს სქესთა შორის ამ აქტივობის გადანაწილებას - საჭმლის კეთება ცალსახად ქალის როლია. კაცების მხრიდან ახალგაზრდა ასაკში საკვების მომზადების შედარებით მაღალი ინტენსივობა შესაძლოა იმით ავხსნათ, რომ საქართველოში ეს ასაკი უმეტესობისთვის, სტუდენტობის პერიოდია, რასაც  ახალგაზრდების დიდი ნაწილი ოჯახის წევრებისგან მოშორებით ატარებს, ამიტომ ამგვარი დამოუკიდებლობა 18-24 წლის ასაკის კაცებში საკუთარ კვებაზე ზრუნვის მიზეზი ხდება.



კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

სასკოლო თემთან მომუშავე ფსიქოლოგების შერჩევა დაიწყო - კვალიფიკაცია, ანაზღაურება და განაცხადის ვადები ცნობილია

რომელ რესურსცენტრს ჰყავს ყველაზე მეტი მედალოსანი მოსწავლე - დეტალური სტატისტიკა 

2024 წლის პროფესიული განათლების მასწავლებლის ვინაობა ცნობილია - პროფესიული განათლების ეროვნული ჯილდოს გამარჯვებულები გამოვლინდნენ

 პროექტი მარტის ბოლოდან ყველა საჯარო სკოლას შეეხება - დეტალები

პიროვნება

„მოსწავლეების ნათქვამი - „თქვენთან გავიგე მათემატიკა“ ეს ყველაფერს ნიშნავს ჩემთვის“

სკოლები

„STEM პროექტები მოზარდს ასწავლის ტექნოლოგიებს, შესძენს კრიტიკული აზროვნების უნარებს“

ღონისძიების მთავარი თემა იყო საქართველოს ისტორიულ-კულტურული მემკვიდრეობის შესწავლა

კიდევ ერთი ლამაზი და სამახსოვრო დღე შეემატა მოსწავლეთა მოგონებათა ყულაბას

სკოლაში სხვადასხვა მნიშვნელოვან საკითხზე მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლებას მნიშვნელოვანი ყურადღება ექცევა

მათ შექმნეს კედლის გაზეთი, წარმოადგინეს საკუთარი ნააზრევი დედასთან დაკავშირებით

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება