სიახლეები
სიახლეები

როგორ უნდა იმუშაოთ გეოგრაფიის საგამოცდო ტესტზე
03-06-2024
-
+


შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი, აბიტურიენტებს სთავაზობს გეოგრაფიის ჯგუფის მიერ მომზადებულ რჩევებს:

• ტესტზე მუშაობის დროს, პირველ რიგში, ყურადღებით წაიკითხეთ დავალების პირობა და პირობის მოთხოვნის შესაბამისად უპასუხეთ კითხვას. დავალების/კითხვის ინტერპრეტირება და საკუთარი სურვილისამებრ შეცვლა დაუშვებელია. ასეთ შემთხვევაში პასუხი შეფასდება 0 ქულით. იმ დავალებაში, რომელშიც გამოსაცდელს მოეთხოვება დაასახელოს რაიმე მოვლენის მიზეზი ან შედეგი, ყოველთვისაა დაკონკრეტებული, რა სახის მიზეზი უნდა იყოს ეს - ეკოლოგიური, ეკონომიკური, პოლიტიკური თუ სხვ. მაგალითად, თუ აბიტურიენტს კითხვის პირობის მიხედვით მოეთხოვება რაიმე გეოგრაფიული მოვლენის ეკოლოგიური შედეგის დასახელება და იგი მიუთითებს სოციალურს, ქულას ვერ დაიმსახურებს;

• როცა კითხვის პირობა მოითხოვს, მაგალითად, 2 გეოგრაფიული ობიექტის დასახელებას და ფასდება 2 ქულით, აბიტურიენტმა აუცილებლად უნდა დაასახელოს ორივე, რათა დაიმსახუროს მაქსიმალური ქულა. თუ დაასახელებს მხოლოდ ერთ გეოგრაფიულ ობიექტს, მაშინ დაიმსახურებს მხოლოდ 1 ქულას. ხშირია შემთხვევები, როდესაც აბიტურიენტი თავის დაზღვევის მიზნით ასახელებს 3, 4, 5 ან უფრო მეტ გეოგრაფიულ ობიექტს. ასეთ შემთხვევაში მისი პასუხი შეფასდება 0 ქულით. პასუხში უნდა აისახოს მხოლოდ იმ რაოდენობის ობიექტი, რაც კითხვის პირობითაა მოთხოვნილი. 

• გაითვალისწინეთ, რომ გეოგრაფიის ტესტში სტატისტიკური ინფორმაციის ზედმიწევნით ცოდნა არაა სავალდებულო. თქვენ უნდა შეგეძლოთ სხვადასხვა სახით მოცემული სტატისტიკური ინფორმაციის (ცხრილი, გრაფიკი, დიაგრამა, დემოგრაფიული პირამიდა და ა. შ.) კითხვა და ანალიზი;

• არ იჩქაროთ გამოცდაზე. ამის გამო ტექნიკური შეცდომების დაშვების ალბათობა იზრდება. როცა რთულია ნაწერის გარჩევა, ხარვეზებითაა შევსებული პასუხების ფურცელი, ნაწერის ამოკითხვა ხშირად პრობლემური, ზოგჯერ შეუძლებელიც კი ხდება.  გამოცდისათვის განკუთვნილი დრო საკმარისია იმისათვის, რომ მშვიდად და წყნარად შეძლოთ საგამოცდო ტესტზე მუშაობა;

• მიუხედავად იმისა, რომ არც ერთი საკითხი არ სცილდება ეროვნულ სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ საკითხებს, კარგი იქნება, თუ გაეცნობით მსოფლიოში მიმდინარე თანამედროვე გლობალურ, ეკოლოგიურ, სოციალურ, ეკონომიკურ და პოლიტიკურ საკითხებს. ამით მეტად განივითარებთ არგუმენტირებული მსჯელობის, მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების დადგენის, ანალიზისა და შეფასების უნარებს, რაც, ბუნებრივია, მაღალი შედეგის მიღებაში დაგეხმარებათ. 

• განსაკუთრებული ყურადღება მიაქციეთ რუკაზე (მათ შორის, ტოპოგრაფიულ) და სხვადასხვა ტიპის თვალსაჩინოებებზე მუშაობას (გრაფიკი, დიაგრამა, ინფოგრაფიკი, აერო და კოსმოსური ფოტო). თქვენ უნდა შეგეძლოთ მათზე მოცემული ინფორმაცის კითხვა, ანალიზი, შეფასება და არსებული ინფორმაციიდან გამომდინარე დასკვნების გაკეთება.  


გეოგრაფიის ტესტში იქნება:


• დახურული, ერთქულიანი დავალებების ბლოკი (მათ შორის, ტოპოგრაფიული რუკის ანალიზი); 
• ღია ტიპის დავალებების ბლოკი (ამ დავალებებში ზოგიერთი კითხვა იქნება დახურული), რომელიც  სხვადასხვა ფორმატში (ტექსტი, სტატისტიკური ინფორმაცია, დიაგრამა, გრაფიკი, ილუსტრაცია, ინფოგრაფიკი, სხვადასხვა ტიპის რუკა) მოცემული გეოგრაფიული ინფორმაციის კითხვასა და ანალიზს მოითხოვს.  

2024 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების გეოგრაფიის ტესტის მაქსიმალური ქულაა 59, საგამოცდო დროის ხანგრძლივობა კი -  2 საათი და 40 წუთი. 

აბიტურიენტებს გამოცდაზე დაურიგდებათ A3 ფორმატის საქართველოსა და მსოფლიოს ფიზიკური რუკა. 

აბიტურიენტს კომპეტენციის ზღვარი გადალახულად ჩაეთვლება, თუ ის დააგროვებს მაქსიმალური ქულის 25%-ზე მეტს. 

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

6 ვალდებულება სკოლებს - განათლების მინისტრის ბრძანება გამოქვეყნდა

3 აკრძალვა აპლიკანტებისთვის - NAEC დეტალებზე

მაღალმთიანეთის სკოლებში მოსწავლეთა ვაუჩერული დაფინანსების ოდენობები ცნობილია

2025 წლის პირველ სხდომაზე საბჭო სკოლების ავტორიზაციისა და მონიტორინგის შედეგებს განიხილავს

 NAEC მასწავლებლებისთვის ვაკანსიას აცხადებს- ტესტური დავალებები 13 საგანში შეიქმნება მე-6 და მე-10 კლასების მოსწავლეებისთვის


პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

„მადლობა ამ ლამაზი, ხალისიანი და სიყვარულით სავსე დღისთვისბედნიერი 2025 წელი! გილოცავთ!“, - ამ სიტყვებით დაგვირგვინდა პირველი სემესტრიც და 2024 წელიც  

ეს დღე იქ მყოფი თითოეული ადამიანისთვის საინტერესო, დასამახსოვრებელი და სახალისო იყო


ფორმატი მოსწავლეებს ეხმარება დისკუსიის, წერის,პრეზენტაციასა და შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებაში

კონკურის შემდეგ მოსწვლეები სიგელებით დაჯილდოვდნენ

საინტერესო

მასთან დაკავშირებით საინტერესო ლეგენდა არსებობს 

ერთ-ერთი დავალების შესასრულებლად, მთელი გუნდი გიგანტური სანტას ქუდის ქვეშ გადაადგილდება

სხვა მაგალითებს აქვთ მასწავლებლის მინაწერიც

ძალიან გაგიჭირდებათ ისეთი ოჯახის პოვნა, სადაც ნაძვის ხის სათამაშო ბურთები არ არის

სიახლეები
საზოგადოება