სიახლეები
საინტერესო , ინტერვიუ

თექისა და ხელნაკეთი ნივთების ბიზნესი - მოსწავლის, ნატალია მათურელის ისტორია
05-06-2018
-
+


თბილისის N6 საჯარო სკოლაში მოსწავლეები ბიზნესისა და მრეწველობის საფუძვლებსაც ეცნობიან. სწორედ ამის შედეგია, რომ სკოლას უკვე სტარტაპერები ჰყავს, რომლებიც მცირე ასაკის მიუხედავად, საკუთარ თავს ბიზნესშიც ცდიან და ყველაზე საინტერესო პროცესის მონაწილენი ხდებიან. 

Etaloni.ge ამ ეტაპზე გაგაცნობთ თბილისის N6 საჯარო სკოლის მოსწავლეს, 16 წლის ნატალია მათურელს, რომელმაც კლასელებთან ერთად თექისა და ხელნაკეთი ნივთების ბიზნესი სცადა და როგორც თავად გვეუბნება, აპირებს, რომ ეს საქმე გააგრძელოს. 

- ნატალია,  მრეწველობით, კერძოდ, ხელნაკეთი ნივთების შექმნითა და რეალიზაციით ხართ დაინტერესებული. როგორ ჩაერთეთ ამ პროცესში? 


- სკოლაში ერთი წლის განმავლობაში სპეციალური პროექტი მიმდინარეობდა, რომლითაც მრეწველობისა და ბიზნესის საფუძვლების შესახებ ინფორმაცია მივიღეთ. სწორედ პროექტის ფარგლებში გავერთიანდით 4 კლასელი და ხელნაკეთი ნივთების შექმნა-რეალიზაცია დავიწყეთ. ამ პროგრამამ დიდი ცოდნაც შეგვძინა. ერთი წლის განმავლობაში, როგორც სკოლის პროექტისთვის, ასევე, საკუთარი ინტერესებიდან გამომდინარე ნივთებს ვამზადებდით და ვყიდდით. ამ ეტაპზე საგამოცდო პერიოდმა მოგვისწრო და ამიტომ შევჩერდით, თუმცა ამუშავებას კვლავ ვაპირებთ. 

- კონკრეტულად, რას ამზადებდით? 

- ხელნაკეთ ნივთებს თექისგან, ხისგან და სხვადასხვა მასალისგან. კერძოდ, საფულეებს, ჩანთებსა და ზეთოვან ნახატებს, რომლებიც თექის ელემენტებითაა დატვირთული. ასევე, ხეზე ჭრით მიღებული ნივთებიც გვქონდა; მაგალითად, ამგვარად ჩარლი ჩაპლინის პორტრეტი დავამზადეთ, ასევე, ლექსებიდან პატარა ამონარიდებით ნახატების სერია გავაკეთეთ. 

- თექაზე მუშაობა პროგრამის ფარგლებში ისწავლეთ თუ ისედაც იყავით დაინტერესებული?

- მანამდე თეორიულად ვიცოდი, პრაქტიკული ცოდნა კი პროგრამის ფარგლებში ავითვისე. 

- რა დროს უთმობდით ამ ნივთების შექმნას და ეს მხოლოდ სკოლაში ხდებოდა თუ პროცესს სახლშიც აგრძელებდით? 

- თექის ნივთებს სკოლაში ვამზადებდით, რაც შეეხება ნახატებს, სახლშიც ვქმნიდით, რასაც  სრული ერთი დღე სჭირდებოდა. 

- შემოქმედება თუ ბიზნესი, ანუ, რატომ დაინტერესდით ამ პროცესით?

- ორმაგი ინტერესი გვქონდა-ბიზნესიც და შემოქმედებაც. მე-11 კლასელი ვარ და მინდა, რომ ყველაფერში გამოვცადო ჩემი თავი, რათა მომავალი პროფესია უკეთესად და თავდაჯერებულად ავირჩიო. 

- კონკრეტულ ბიზნეს შედეგებზეც ვისაუბროთ-თქვენი შექმნილი პროდუქცია გაიყიდა? და სად ათავსებდით მათ სარეალიზაციოდ?


- თექის პატარა ჩანთები სოციალური ქსელით, ასევე, სკოლაში გაიყიდა, ხოლო ნახატებმა თექის ელემენტებით სხვადასხვა გამოფენაზე დიდი ინტერესი გამოიწვია. 

- ფასს როგორ ადებდით?

- ბაზარს ვიკვლევდით; ვნახეთ მსგავს ნივთებს რა ფასში ყიდდნენ და იმის მიხედვით რეალური ფასები დავადეთ.  

- მომხმარებელს თუ მოეწონა თქვენი პროდუქცია? 

- მოთხოვნა ნამდვილად კარგი იყო. დავინახეთ, რომ ნახატები და საყურეები უფრო აინტერესებთ. 

- რა იყო ნაწარმის თვითღირებულება და ფასნამატი? 

- ნახატების გაყიდვა თავიდან 60 ლარად გვსურდა, თუმცა მყიდველებმა 80 და 90 ლარი შემოგვთავაზეს. ეს ჩვენთვის სასიამოვნო მოულოდნელობა იყო. რაც შეეხება თვითღირებულებას, თექის ნაწარმი, მაგალითისთვის, 8 ლარი ჯდებოდა და 15-20 ლარად ვყიდდით. შესაბამისად, მოგება იყო. 

- საწყისი კაპიტალი როგორ მოიპოვეთ?


- რა თქმა უნდა, საწყისი კაპიტალი, რომელიც მცირე და სიმბოლური იყო, ოჯახებისგან ავიღეთ. შემდეგ, ჩვენ პირველ ნაწარმზე აქციები დავაწესეთ და ასევე, სიმბოლურ თანხად გავყიდეთ, შემოსავალი კი ისევ ბიზნესში ჩავაბრუნეთ. 

- აპირებთ გაყვეთ ამ საქმიანობას? ახლა უკვე საკუთარი თავისთვის და არა მხოლოდ-სასკოლო პროგრამის ფარგლებში? 

- ჩვენ აუცილებლად ვაპირებთ, რომ ეს საქმე გავაგრძელოთ. თექას, ალბათ, აღარ მივყვებით და ჩანთებზე დახატვის, ან ბისერებით მორთვის მხრივ ვიმუშავებთ, მათ შორის, ნახატების რეალიზაციას განვაგრძობთ. 

იხილეთ ფოტოები

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

სპეციალურ მასწავლებლებს სერტიფიკატები გადაეცათ

ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს

გუდავაძე-პატარკაციშვილის ფონდი აგრძელებს მომავალი პედაგოგების წამახალისებელ სასტიპენდიო პროგრამას

რა შემთხვევაში არ შეინახავს ელჟურნალი განმავითარებელ კომენტარს - ეს უნდა გაითვალისწინოთ

ცვლილება მასწავლებელთა საგნისა და პროფესიული უნარების გამოცდების ჩატარების წესში - დოკუმენტი

პიროვნება

„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“

„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“

სპორტული შეჯიბრებები, რადგან ამ დროს იქმნებოდა საუკეთესო, პოზიტიური თანამშრომლობითი გარემო და მიყალიბდებოდა ემპათიის უნარი თანატოლის მიმართ 

ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი მიზანდასახულნი, შრომისმოყვარენი და შემოქმედებითნი არიან
სკოლები

მათ იცეკვეს, იმღერეს, სიტყვა წარმოთქვეს და შემოდგომაზე ვრცლად ისაუბრეს

არმატებულ სპორტსმენებს სკოლაში მოსწავლეებმა და პედაგოგებმა საზეიმო დახვედრა მოუწყვეს

 ღონისძიებას მასწავლებლები:  ლალი წულაია და ელენე სიხარულიძე, ხელმძღვანელობდნენ 

საინტერესო

ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე

AI განმარტებით, მასწავლებლის ჩაცმულობა მაინც დამოკიდებულია სკოლის კულტურასა და პოლიტიკაზე 

დისგრაფია სწავლის უნარის სპეციფიკური დარღვევაა - რა უნდა იცოდნენ მასწავლებლებმა და მშობლებმა

სიახლეები
საზოგადოება