სიახლეები
სკოლები

„ცრურწმენები და სტერეოტიპები ჩვენ გარშემო“ - ქუთაისის N45 სკოლის მედიაწიგნიერების კლუბში საინტერესო პროექტი განხორციელდა
05-06-2024
-
+


ქუთაისის N45 საჯარო სკოლაში მეტად საინტერესო და მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებაზე ორიენტირებული სასწავლო პროცესი მიმდინარეობს. 

მეტად შემეცნებითია სასკოლო პროექტი - „ცრურწმენები და სტერეოტიპები ჩვენ გარშემო“, რომელიც მოსწავლეთა მაღალი ჩართულობით წარიმართა

„სტერეოტიპი არის ფართოდ გავრცელებული რწმენა ან მოსაზრება გარკვეული სოციალური ჯგუფის, ეროვნების, რასის ან კულტურის შესახებ, რომელიც მიღებულია საზოგადოების დიდი ნაწილის მიერ. ხშირად, ეს არის ნეგატიური, წინასწარ ჩამოყალიბებული წარმოდგენა, რომელმაც შეიძლება გამოიწვიოს მიკერძოებული განსჯა და დისკრიმინაციული ქმედება, გაამწვავოს სოციალური უთანასწორობა,  შეაფერხოს ინკლუზიურობა და მრავალფეროვნება.

ცრურწმენა არის ირაციონალური შიში იმისა, რომ აწმყოში გარკვეულმა ქმედებებმა ან მოვლენებმა შეიძლება გავლენა მოახდინოს ადამიანის მომავალზე. ყველა ქვეყანას აქვს თავისი უნიკალური ცრურწმენები, რომლებიც განიხილება, როგორც  კულტურული ფენომენი და ასახავს კონკრეტული ქვეყნის საზოგადოების ფსიქოლოგიას.

თანამედროვე ადამიანები ნაკლებად ექვემდებარებიან ცრურწმენებსა და სტერეოტიპებს, მაგრამ საზოგადოების რაღაც ნაწილში ის მაინც არსებობს. ხალხის ცნობიერებაში ფესვგადგმული რწმენები  ხშირად არ ექვემდებარება გონივრულ განსჯას და ადამიანს გარკვეულ ჩარჩოებში აქცევს“, - პროექტის მნიშვნელობაზე საუბრისას გვეუბნებიან სკოლაში და დასძენენ, რომ სწორედ ამ საკითხებთან დაკავშირებით, ქუთაისის N45 საჯარო სკოლაში დაფუძნებულ „მედიაწიგნიერების კლუბში“ ჟესტური ენის თარჯიმნების, ქართული ენისა და სამოქალაქო განათლების მასწავლებლების ჩართულობით განხორციელდა სასკოლო პროექტი - „ცრურწმენები და სტერეოტიპები ჩვენ გარშემო“.

პროექტში ​VI-IX კლასების მოსწავლეები მონაწილეობდნენ.

პროექტის მიზნებია:

  •  მოსწავლეებმა გააცნობიერონ, თუ როგორ უწყობს ხელს ნეგატიური სტერეოტიპები უსამართლო მოპყრობასა და დისკრიმინაციას საზოგადოებაში;
  •  განუვითარდეთ   კრიტიკული დამოკიდებულება ცრურწმენებისა და მაგიური სიმბოლოების მიმართ;
  •  შეძლონ თანატოლების ინფორმირება აღნიშნულ საკითხებზე.  

პროექტი მოიცავდა შემდეგ აქტივობებს:

  •  პრეზენტაცია საზოგადოებაში გავრცელებული სტერეოტიპებისა და ცრურწმენების შესახებ;
  • სტერეოტიპებთან დაკავშირებული ტერმინოლოგიის გაცნობა/შესწავლა ჟესტურ ენაზე (ადაპტირებული საინფორმაციო ბარათები);
  • საგანმანათლებლო ფილმებისა და ანიმაციების ჩვენება/განხილვა: რეჟისორ სტივენ ჩბოსკის მხატ. ფილმი: „საოცრება’’;  ანიმაციები: „ცრურწმენები“, „ქალები და სტერეოტიპები“, „სიმართლე კულტურული კლიშეების მიღმა“;
  • ცრურწმენებისა და სტერეოტიპების ანალიზი ქართული ენისა და ლიტერატურის გაკვეთილზე შესწავლილი მხატვრული ტექსტების მიხედვით: ნ. დუმბაძის „ბოშები“, „ხაზარულა“. ასევე, ქართულ მხატვრულ ფილმში „ნატვრის ხე“ ცრურწმენებთან დაკავშირებული ფრაგმენტების განხილვა;
  • მასწავლებლის ინსტრუქციით, მოსწავლეების მიერ მაგიური სიმბოლოების შესახებ (თილისმები, ამულეტები) ინფორმაციის მოძიება და  Canva-ს ციფრულ რედაქტორში ვიდეორგოლის შექმნა.

საინტერესოა მოსწავლეთა წარდგენილი პრეზენტაციები:

1. „სტერეოტიპები, რომლებიც თანამედროვე სამყაროში თანდათან ქრება“;

2. „საქართველოში გავრცელებული ცრურწმენები“;

ასევე გაიმართა ინტერაქტიული დიალოგი ფინანსური სტერეოტიპების შესახებ: „ბიჭები უკეთესად აზროვნებენ მათემატიკაში“, „ფინანსური განათლება მხოლოდ ბიზნესმენებს სჭირდებათ“, „ოჯახის ბიუჯეტი მხოლოდ მამაკაცმა უნდა მართოს“, “ქალს ფინანსები მხოლოდ „შოპინგისთვის“ და პირადი მოხმარებისთვის სჭირდებათ“.

მოსწავლეება შეასრულეს ერთ-ერთი ინტერნეტ-გამოცემის სახალისო ქვიზები:

  • შეგიძლია ფინანსური სტერეოტიპების დამსხვრევა?
  • შეგიძლია გენდერული სტერეოტიპების წინააღმდეგ ბრძოლა?

სკოლაში აღნიშნავენ, რომ ჟესტური ენის თარჯიმნების მხარდაჭერით, მოსწავლეები თავად წარმართავდნენ საინფორმაციო შეხვედრებს თანატოლებისთვის ამა თუ იმ საკითხზე. ისინი აქტიურად იყვნენ ჩართულები  ყველა აქტივობაში, რამაც ნამდვილად შეუწყო ხელი კრიტიკული აზროვნების უნარების გაუმჯობესებას.

იხილეთ ფოტოები:


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ელექტრონული ანკეტის შევსების ვადები ცნობილია - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს

რა ინფორმაცია აქვს სკოლას მოსწავლისა და მშობლის შესახებ

პედაგოგებისთვის 250 ლარია გამოყოფილი - ვის ეხება დაფინანსება

განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრის ინფორმაცია

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები
ლენჯერის N1 საჯარო სკოლის   საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწაველთა ერთობლივი პროექტი, საქართველოს მეფეების შესახებ გრძელდება
საინტერესო

საკლასო ოთახების ციფრული ტრანსფორმაცია წარმოადგენს საჭირო და გარდაუვალ პროცესს... 

მწერლის ერთ-ერთი პირველი ფსევდონიმი „რაზიკოვი“ იყო... ლუკა რაზიკაშვილმა ვაჟა-ფშაველას ფსევდონიმით ხელმოწერა 1885 წელს დაიწყო

დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას

სიახლეები
საზოგადოება