სიახლეები
საინტერესო , რჩევები

„ბულინგთან გამკლავება და სტერეოტიპული ცნობიერების შეცვლა მხოლოდ ოჯახისა და სკოლის ერთობლივი ძალისხმევით შეიძლება“
06-06-2018
-
+


როგორ უნდა მოიქცეს მოზარდი, რომელიც ბულინგის მსხვერპლი ან მომსწრეა, როგორ უნდა მოიქცეს მშობელი, თუ კი შვილის თანაკლასელის ჩაგვრის შესახებ გაიგო - თემაზე სამოქალაქო განათლების პროგრამების დირექტორმა მარინა უშვერიძემ „იმედის დილაში“ ისაუბრა:

„დღეს ფინეთი საგანმანათლებლო სივრცეში სამაგალითო ქვეყნად ითვლება, რადგან მრავალი მიღწევა აქვს ამ კუთხით. აქ 90 - იან წლებში სკოლებში ბულინგი -  თანატოლთა ჩაგვრის პრობლემა მძვინვარებდა. ჯერ კიდევ 1996 წლამდე აქცენტი მხოლოდ მოძალადესა და მსხვერპლზე კეთდებოდა და არა შემსწრეებზე... საკითხის შესწავლისას, უცხოურმა და ადგილობრივმა კვლევებმა აჩვენა, რომ მარტო თანაგრძნობა საკმარისი არ აღმოჩნდა იმისათვის, რომ შემსწრე მოზარდმა ჩაგვრის შესახებ საჭირო ორგანოებს შეატყობინოს. მასში საჭიროა უსაფრთხოების შეგრძნება, რომ თანამშრომლობის შედეგად თავად არ დაზარალდება. ბავშვების თქმით, მათივე უსაფრთხოებისთვის, საჭიროა კონფიდენციალური შეტყობინების სისტემაზე საუბარი.

ვისაუბროთ ორი მხრივ, წესებს ვიცავთ ან შეგნებით, ან კანონის შიშით. ჩვენი დღევანდელობიდან გამომდინარე, ვფიქრობ, საზოგადოებას ორივე სჭირდება. საქართველოში დღემდე არსებობს „ჩაშვების ინსტიტუტი“ და მასთან დაკავშირებული ნეგატიური დამოკიდებულება საზოგადოებაში. ბულინგთან გამკლავება და ამ სტერეოტიპული ცნობიერების შეცვლა მხოლოდ ოჯახისა და სკოლის ერთობლივი ძალისხმევით შეიძლება. თუ პედაგოგი დათმობას ასწავლის, სახლში კი შვილს აფრთხილებენ, რომ თუ ვინმე დაგარტყამს შენც დაარტყი, შენ უფრო ძლიერი ხარო, ბავშვს ამ გზით ვეუბნებით, რომ მჩაგვრელის პოზიცია უკეთესია, ვიდრე ჩაგრულის. ეს შედეგს რა გამოიღებს,“ - აღნიშნავს მარინა უშვერიძე. 

სამოქალაქო განათლების პროგრამების დირექტორის თქმით, ბავშვის ცნობიერების ჩამოყალიბება ბაღის ასაკიდან იწყება, ამდენად, სკოლამდელი აღზრდა ძალიან მნიშვნელოვანია და ძალადობის პატარა ნიშნებსაც კი დიდი ყურადღება უნდა მიექცეს, რადგან ხვალ ის სამართავად გაცილებით რთული იქნება.

„საერთოდ, ვიცით კი, რა ითვლება ჩაგვრად და ძალადობად?! მასწავლებელი ახსნის მაგივრად ხშირად უყვირის ბავშვს, ანალოგიურად იქცევა მშობელიც. ამ შემთხვევაში ცოდნის დეფიციტს ვაწყდებით, რომელსაც მძიმე შედეგამდე მივყავართ.“

სკოლებთან აქტიური თანამშრომლობის გამოცდილებიდან, მარინა უშვერიძის თქმით, ჩვენი მასწავლებლები მონდომებულები არიან ბულინგის აღმოსაფხვრელად და სულ უფრო მეტ პასუხისმგებლობას გრძნობენ. პრობლემის მოგვარებაში მშობლების ჩართულობის მხრივ კი, სარიოზულად მოვიკოჭლებთ.

მისი თქმით, ფინეთში სწორედ სკოლის ადმინისტრაციის და მშობლების ერთობლივი მუშაობითა და საკუთარი პასუხისმგებლობის გაცნობიერებით, შესაბამისი წესების შემოღებით გავიდნენ საბოლოო შედეგზე. თუ მშობელი შვილისგან თანატოლების ჩაგვრის შესახებ იგებს, აუცილებლად ატყობინებს სკოლის ადმინისტრაციას:

„არასწორი მიდგომაა - „მე არ მეხება“. სულ რომ არ მქონდეს ჩაგვრული ბავშვის მიმართ თანაგრძნობა და რატომ არ უნდა მქონდეს, ის მაინც მესმის, რომ ისეთ გარემოში სადაც, ვიღაც გარიყული, უკუგდებული და დაჩაგრულია ჩემი შვილი ვერ განვითარდება,“ - დასძენს მარინა უშვერიძე. 


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

სასკოლო თემთან მომუშავე ფსიქოლოგების შერჩევა დაიწყო - კვალიფიკაცია, ანაზღაურება და განაცხადის ვადები ცნობილია

რომელ რესურსცენტრს ჰყავს ყველაზე მეტი მედალოსანი მოსწავლე - დეტალური სტატისტიკა 

2024 წლის პროფესიული განათლების მასწავლებლის ვინაობა ცნობილია - პროფესიული განათლების ეროვნული ჯილდოს გამარჯვებულები გამოვლინდნენ

 პროექტი მარტის ბოლოდან ყველა საჯარო სკოლას შეეხება - დეტალები

პიროვნება

„მოსწავლეების ნათქვამი - „თქვენთან გავიგე მათემატიკა“ ეს ყველაფერს ნიშნავს ჩემთვის“

სკოლები

„STEM პროექტები მოზარდს ასწავლის ტექნოლოგიებს, შესძენს კრიტიკული აზროვნების უნარებს“

ღონისძიების მთავარი თემა იყო საქართველოს ისტორიულ-კულტურული მემკვიდრეობის შესწავლა

კიდევ ერთი ლამაზი და სამახსოვრო დღე შეემატა მოსწავლეთა მოგონებათა ყულაბას

სკოლაში სხვადასხვა მნიშვნელოვან საკითხზე მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლებას მნიშვნელოვანი ყურადღება ექცევა

მათ შექმნეს კედლის გაზეთი, წარმოადგინეს საკუთარი ნააზრევი დედასთან დაკავშირებით

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება