სიახლეები
სიახლეები

„სხვადასხვა სტატუსის პედაგოგებისთვის ანაზღაურების ასეთი ზრდა დისკრიმინაციულია“ - მაია კობახიძე სახელფასო დოკუმენტის ხარვეზებზე საუბრობს
26-06-2024
-
+


მასწავლებელთა ახალმა სახელფასო ფორმულამ პედაგოგიურ წრეებში გაუგებრობა და რიგ შემთხვევებში უკმაყოფილებაც გამოიწვია, განსაკუთრებით სტატუსების დანამატების, ფუნქციური დანამატებით ჩანაცვლების ნაწილში. არაერთი საკითხი წამოიჭრა საკმაოდ მწვავედ და გაჩნდა კითხვა - სად იყო პროფკავშირი, როდესაც სამინისტრო ამ დოკუმენტზე მუშაობდა?

თემას მასწავლებელთა პროფკავშირის ხელმძღვანელი სოციალურ ქსელში ეხმაურება. მაია კობახიძის განცხადებას etaloni.ge უცვლელად გთავაზობთ:

„მასწავლებელთა ხელფასების ზრდის ახალმა წესმა არაერთგვაროვანი შეფასებები გამოიწვია მასწავლებლებში და მთლიანად საზოგადოებაში.

გაგაცნობთ ჩვენს მოსაზრებებს საჯარო სკოლის მასწავლებელთა ახალი სახელფასო პოლიტიკის ბრძანებასთან დაკავშირებით:

ჩვენი წევრებისა და მთლიანად საზოგადოებისათვის ცნობილია, რომ 2014 წლიდან ვითხოვდით საბაზო თანამდებობრივი სარგოს - საბაზო ხელფასის ზრდას, რაც ნაწილობრივ დაკმაყოფილდა და 2015-2016 წლებში, 2-ეტაპად გაიზარდა. წლების განმავლობაში, საბაზო ხელფასის ზრდის მოთხოვნა ეყრდნობოდა მასწავლებლის მიერ ჩატარებული გაკვეთილების ანაზღაურების - თანამდებობრივი სარგოს გაანგარიშების ფორმულას, ვინაიდან საბაზო ხელფასიდან (405 ლარი) სტაჟის, განათლებისა და კვალიფიკაციის, სამუშაო დატვირთვის, სამუშაოს სპეციფიკის კოეფიციენტების გათვალისწინებით მიიღება თანამდებობრივი სარგო.

ჩვენი ორგანიზაციის ფბ-გვერდზე და ინტერნეტ სივრცეში უამრავი განცხადებაა გამოქვეყნებული ამ საკითხზე. დაინტერესებულ პირებს შეუძლიათ გაეცნონ.

განსაკუთრებით მინდა აღვნიშნო, ჩვენი დამოკიდებულება სტატუსის დანამატების ყოველწლიურ ზრდასთან დაკავშირებით. საგანმანათლებლო სააინფორმაციო სააგენტოებმა, მათ შორის etaloni.ge-მ, გამოაქვეყნეს ჩემი განცხადებები, რომლის თანახმად, სპმთპ-ის პრეზიდენტი ამბობს, რომ სტატუსის დანამატების ზრდა ყველა პედაგოგის ეკონომიკურ მდგომარეობას ვერ გამოასწორებს... სტატუსის დანამატის ზრდა უნდა განხორციელდეს საბაზო ხელფასის ზრდის პარალელურად.

ჩვენი ეს მოთხოვნა გამომდინარეობდა არსებული რეალობიდან და პედაგოგთა აზრის შესწავლის შედეგად.

ახალი სახელფასო პოლიტიკა დაყრდნობილია თანამდებობრივი სარგოს ზრდის პრინციპზე. 1 საათის ანაზღაურება შეადგენდა 26-31 ლარს, რაც გაიზრდა 3-ჯერ და გახდა 96 ლარი. ალბათ დამეთანხმებით, საკითხის ასეთი გადაწყვეტა მნიშვნელოვანია პედაგოგთა სოციალურ-ეკონომიკური მდგომარეობის გაუმჯობესებისათვის და პროფესიის პრესტიჟის ამაღლებისათვის. ბუნებრივია კითხვა: „საკმარისია თუ არა ეს თანხა?“ რა თქმა უნდა, ჩვენ მივესალმებოდით 1 საათის ანაზღაურების გაზრდას 3-ჯერ, 4-ჯერ და მეტჯერაც. გადაწყდა ისე, როგორც გადაწყდა. მთავარია, რომ გაზიარებულია პრინციპი თანამდებობრივი სარგოს ზრდასთან დაკავშირებით.

ალბათ დამეთანხმებით, რომ ხელფასების ზრდის ახალი წესი ფუნდამენტურად ცვლის მასწავლებელთა ხელფასების სქემას. ჩვენი შემდგომი ამოცანაა, სისტემატურად მოვითხოვოთ საათების ანაზღაურების ზრდა. რაც შეეხება სტატუსის დანამატების ახლებურად განსაზღვრას, ამ საკითხში კატეგორიულად არ ვეთანხმებით სამინისტროს პოზიციას. მასწავლებელთა ხელფასების სხვადასხვა სტატუსის პედაგოგებისათვის ასეთი ზრდა დისკრიმინაციულია და ფაქტიურად უარყოფს მენტორის და წამყვანის სტატუსებს. ასეთი მიდგომებით მასწავლებლები მთლიანად დაკარგავენ მოტივაციას პროფესიული განვითარებისა და წინსვლისათვის.

მიუღებელია და კრიტიკას ვერ უძლებს ხელფასების გაანგარიშების ახალი წესი მცირეკონტიგენტიანი სკოლების მასწავლებლებთან დაკავშირებით, ვინაიდან არ არის გათვალისწინებული ამ მასწავლებლების მცირე საათობრივი დატვირთვა. ფაქტობრივად, ხელფასების ზრდის ნაცვლად, წამყვანი და მენტორი მასწავლებლების ფუნქციური დანამატების ასე მცირე თანხებით განსაზღვრა იწვევს ხელფასების დაკლებას, რაც გარდამავალი დებულებით შეევსებათ ან დაემატებათ, 200 ლარის ოდენობით. ბუნებრივია კითხვა: „რა დააშავეს მცირეკონტიგენტიანი სკოლების მასწავლებლებმა, რომელთაც ხელფასები ეზრდებათ 200 ლარით“.

საერთო ჯამში, ჩვენთვის გაუგებარი და მიუღებელია მცირეკონტიგენტიან სკოლებთან მიმართებაში სამინისტროს პოზიცია. ინარჩუნებენ თუ აუქმებენ?! რას გამოიწვევს მცირეკონტიგენტიანი სკოლების გაუქმება/ოპტიმიზაცია, ისედაც მზარდი მიგრაციის ფონზე და როგორ გააუარესებს დემოგრაფიულ სიტუაციას, პასუხი არ გვაქვს!

ერთი სიტყვით, ახალი სახელფასო პოლიტიკით საათების ღირებულება მისაღებია, მაგრამ არსებობს უამრავი ხარვეზი, რომლის გამოსასწორებლად სერიოზული ბრძოლა გველის.

ვიზიარებ, მასწავლებელთა უკმაყოფილებას და აღშფოთებას. იყო მოლოდინი, რომ ყველა მასწავლებელს გაეზრდებოდა ხელფასი სრულ დატვირთვაზე საშუალოდ 500 ლარით. რეალურად მივიღეთ სხვა სურათი.

დეკლარირებული ხელფასების ზრდა გახდა უკმაყოფილების მიზეზი. რეალობაა, რომ ყველა სტატუსის მასწავლებელს გაეზარდა ხელფასი არა 500 ლარით, არამედ სხვადასხვა ოდენობის ნაკლები თანხებით, მინიმუმ 200 ლარით და უფროს მასწავლებლებს 18-20 საათის ზემოთ 500 ლარზე მეტით.

„საჯარო სკოლის მასწავლებელთა შრომის ანაზღაურების მინიმალური ოდონებისა და პირობების დადგენის თაობაზე“, 108/ნ ბრძანებაში არის კურიოზული ჩანაწერებიც. სამწუხაროდ, ხელფასების ახალი პოლიტიკის პროექტის შედგენაში მონაწილეობა არ მიმიღია. გამაცნეს მზა პროექტი, რასაც არ დავეთანხმე, სხვადასხვა გარემოებების გამო. დეტალურ განხილვებში აღარ შევდივარ, რადგან მომზადებული გვაქვს წინადადებები ზემოაღნიშნული ბრძანების ნაკლოვანებების გამოსასწორებლად.

და, კიდევ ერთის შესახებ: გთხოვთ გაიაზროთ პროფკავშირის როლი! ჩვენ ვაყენებთ არგუმენტირებულ წინადადებებს დამსაქმებლების, ამ კონკრეტულ შემთხვევაში სახელმწიფოს წინაშე და ვიბრძვით მის შესასრულებლად. გადაწყვეტილებას იღებს დამსაქმებელი, რის შემდგომაც პროფკავშირი აგრძელებს თავისი მოთხოვნების შესრულებისათვის ბრძოლას სხვადასხვა ფორმით: მოლაპარაკებებით, აქციებით, გაფიცვებით და ა.შ.

ჩვენი ოპონენტები შემოიფარგლებიან მხოლოდ და მხოლოდ ჩვენი ლანძღვით. სამწუხაროდ, პროფკავშირის შეურაცხყოფა და ავტორიტეტის შელახვის მცდელობა ემსახურება არა პედაგოგთა შრომითი, სოციალურ-ეკონომიკური პირობების გაუმჯობესებას, არამედ პოლიტიკურ და სხვა მიზნებს.

რაც შეეხება, პროფკავშირიდან გასვლას, ამის მწარე გამოცდილებაც გვაქვს. ვიბრძოლებთ, გაიზრდება ხელფასები და გარკვეული კატეგორიის პედაგოგთა მცირე ნაწილი ტოვებს ორგანიზაციას. როგორ ფიქრობთ, რატომ?!

პატივისცემით, სპმთპ-ის პრეზიდენტი მაია კობახიძე“.


კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები

გამოქვეყნდა ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაზე გამოყენებული ტესტები

„ცოტა დაჩაგრულები ვართ სპეცმასწავლებლები და იმედია, გაითვალისწინებენ ჩვენს შრომას“ -  აპლიკანტები ტესტებზე და სისტემაში არსებულ პრობლემებზე საუბრობენ

აკაკი წერეთლის „გამზრდელი“ - ქართულის ბოლო ვარიანტის თემები

მასწავლებლის ეროვნული დღე 27 ოქტომბერს აღინიშნება

პიროვნება

„სკოლის წარმატება ნიშნავს ფიზიკურად, გონებრივად და სულიერად სწორად განვითარებული მოსწავლეების აღზრდას“

სკოლები

უსაყვარლესმა მეორეკლასელებმა მაყურებლის სიმპათია, ტაში და ოვაციები დაიმსახურეს

საინტერესო

იმ საგამოცდო ცენტრებთან, სადაც აბიტურიენტები აბარებენ, უცხო თვალიც კი შეამჩნევს მარაოებითა და ქოლგებით „შეიარაღებულ“ გულშემატკივრებს

„აბიტურიენტებს ვეტყვი, რომ არ მომბაძონ, არ ინერვიულონ, კარგად გამოიძინონ და ისე გავიდნენ გამოცდაზე“

საკუთარი კალმის, როგორც შეტანა, ასევე გამოტანა შესაძლებელია 

ეროვნულებზე აბიტურიენტები ნაკრების ფორმის ფერებში გამოწყობილები აპირებენ მისვლას - „ამ სიხარულს გაუმარჯოს“



ხელოვნური ინტელექტი მხოლოდ დამხმარე როლს შეასრულებს თუ პედაგოგების ადგილს დაიკავებს - ესაა საკითხი, რომლის გარშემოც აზრთა სხვადასხვაობაა
სიახლეები
საზოგადოება