სიახლეები
სიახლეები

დიდი გაურკვევლობა ქართულის გამოცდის მეორე სესიაზე - „ხევისბერი გოჩა“, „დიდოსტატის მარჯვენა“, „ვეფხისტყაოსანი“ თუ „ვეფხი და მოყმე“?!
03-07-2024
-
+


ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდის მეორე სესიიდან აბიტურიენტებმა გამოსვლა დაიწყეს. თუმცა გულშემატკივრებში გაუგებრობა მას შემდგომ დაიწყო რაც აპლიკანტებმა ერთმანეთისგან სრულიად განსხვავებული თემების დასახელება დაიწყეს. „ხევისბერი გოჩა“, „დიდოსტატის მარჯვენა“, „ვეფხისტყაოსანი“ და „ვეფხი და მოყმე“ - ეს იმ თემების ჩამონათვალია, რომლებიც საგამოცდო ცენტრიდან გამოსულმა აბიტურიენტებმა თქვეს. 

„ყველაფერი ზუსტად არ მახსოვს, თუმცა „დიდოსტატის მარჯვენა“ მოვიდა. რედაქტირების ნაწილს რაც შეეხება, შარშანდელ ტესტებს ვერ შევადარებ. შეცდომები ვიპოვნე.  მარტივი არ იყო, მაგრამ არც ძალიან რთული ყოფილა. ვფიქრობ, ყველაფერი ნორმალურად დავწერე, დადებითი მოლოდინები მაქვს“;

„ვეფხისტყაოსანი“ მოვიდა, რედაქტირება არ გამიჭირდა, არც მეშინოდა მაგის, თეზისი არ მახსოვს ზუსტად. მოკლედ, საერთო ჯამში უკმაყოფილო არ ვარ, მაგრამ უკეთესადაც შეიძლებოდა დამეწერა“;

„დიდოსტატის მარჯვენა“ იყო და „მოყმეს და ვეფხის“ ლექსი. რედაქტირება არც ისე რთული იყო, ესეს სახელწოდება არ მახსოვს ზუსტად. საერთო ჯამში არ გამიჭირდა, მაგრამ ძალიან დავიღალე და ცოტა ვინერვიულე კიდეც“;

„ხევისბერი გოჩა“ - აბიტურიენტი მეორე სესიის თემას ასახელებს

„მიუხედავად ნებისმიერი სიტუაციისა ადამიანი არ კარგავს თანაგრძნობის უნარს - ეს იყო თეზისი. პროგრამული იყო „დიდოსტატის მარჯვენა“ და არაპროგრამული იყო ლექსი „ვეფხი და მოყმე“. შეკითხვებიც მარტივი იყო ვემზადებოდი და ეს მასალა გავლილი მაქვს. ჩემი აზრით, არაპროგრამული უფრო მარტივი იყო.

ტესტის რედაქტირებაში ძირითადად, მძიმეები იყო დასასმელი, ასევე სტილისტური ხარვეზები და ზოგან, მაგალითად: ბ ეწერა და ნ იყო დასაწერი. გასული წლის ტესტებთან შედარებით, ვფიქრობ, ცოტა გართულებულია, მაგრამ თუ აბიტურიენტი კარგად მოემზადება, დაუძლეველი არაა. მთავარია, შრომა, მომზადება და მონდომება. მე კმაყოფილი ვარ, საერთაშორისო ურთიერთობებზე ჩაბარება მინდა“;

„შურისძიების სურვილი ადამიანს აკარგვინებს სწორი განსჯის უნარს - ეს იყო ერთი თემის თეზისი. კარგავს თუ არა ტრაგედიაში მყოფი ადამიანი თანაგრძნობის უნარს ეს მეორე თემა. ნორმალურად დავწერე, დიდად კმაყოფილი არ ვარ, მაგრამ არც ძალიან უკმაყოფილო. რედაქტირების ნაწილი არც ისე რთული იყო, თუმცა მაგის მეშინოდა“;

„რედაქტირება არც ისე რთული იყო, უფრო რთულს ველოდი, წინა წლებთან შედარებით მარტივი მომეჩვენა. პროგრამული „დიდოსტატის მარჯვენა“ იყო და სიმართლე გუთხრათ, გამიხარდა, ბოლო პერიოდში ამ ნაწარმოებს დიდი დრო დავუთმე. ზუსტი ფორმულირება არ მახსოვს, მაგრამ თემა იყო „რამდენად შეუძლია ტრაგედიაში მყოფ ადამიანს თანაგრძნობა“.




კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები

„მოსასმენი ტექსტი ლისაბონზე იყო“ - რა საკითხები მიუვიდათ ინგლისური ენის მეორე სესიის აბიტურიენტებს 

ამ წუთებში აბიტურიენტები საქართველოს 12 ქალაქში გახსნილ 24 საგამოცდო ცენტრში ინგლისური ენის გამოცდას აბარებენ

მასწავლებლებს საშვებულებო ანაზღაურება დაერიცხათ

 „ტესტები გახსნილია და კომპიუტერიც დაკეტილია“ - გამოცდაზე შეშვება შეუძლებელია

რეგისიტრაციის დროს აბიტურიენტი შეუძლოდ გახადა

პიროვნება
სკოლები

მოსწავლეები ახალ ცოდნასა და გამცდილებას იძენენ და შესაძლებლობებს წარმოაჩენენ
„წარმატებები ჩვენს პატარებს! ისინი საგზლად წაიღებენ მიღებულ ცოდნას, უნარებს, გამოცდილებას ...“
საინტერესო

მაშ, რა საფრთხე იმალება მზიანი დღეების მიღმა?

იმ საგამოცდო ცენტრებთან, სადაც აბიტურიენტები აბარებენ, უცხო თვალიც კი შეამჩნევს მარაოებითა და ქოლგებით „შეიარაღებულ“ გულშემატკივრებს

„აბიტურიენტებს ვეტყვი, რომ არ მომბაძონ, არ ინერვიულონ, კარგად გამოიძინონ და ისე გავიდნენ გამოცდაზე“

საკუთარი კალმის, როგორც შეტანა, ასევე გამოტანა შესაძლებელია 

ეროვნულებზე აბიტურიენტები ნაკრების ფორმის ფერებში გამოწყობილები აპირებენ მისვლას - „ამ სიხარულს გაუმარჯოს“



სიახლეები
საზოგადოება