მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ჰაერის ტემპერატურას ტესტირების შედეგებზე შეუძლია გავლენის მოხდენა, საკითხი ოკლაჰომას უნივერსიტეტის მკვლევარებმა შეისწავლეს. ამასთან, ამინდის გავლენა დამოკიდებულია წელიწადის დროსა და საგანზე, რომელსაც მოსწავლე აბარებს.
კვლევისას სპეციალისტებმა, 2014/15 - 2019/20 სასწავლო წლებში, ოკლაჰომის შტატის, ტალსას ოლქის საჯარო სკოლების მოსწავლეთა MAP Growth-ის ტესტში (მათემატიკასა და წიგნიერებაში) მიღებული შედეგები გამოიყენეს. მონაცემები კი ოკლაჰომას შტატის 120 მეტეოროლოგიური სადგურის მაჩვენებლებს შეადარეს.
მკვლევარებმა შეაფასეს, როგორც უშუალოდ ტესტირების დღეს, ასევე წინა სამი თვის მანძილზე დაფიქსირებული ტემპერატურის გავლენა.
მაჩვენებლები მნიშვნელოვნად იცვლებოდა წელიწადის განმავლობაში, რადგან MAP Growth ტესტს ატარებენ, როგორც წესი, სამჯერ - შემოდგომას, ზამთარში და გაზაფხულზე.
მაისსა და სექტემბერში ხშირად ოკლაჰომაში ცხელა, შესაბამისად ექსპერტები ვარაუდობდნენ, რომ ტესტების შედეგები ამ დროს, მაღალი ტემპერატურის გამო შედარებით დაეცემოდა.
ჰიპოტეზა ნაწილობრივ გამართლდა: მკვლევარებმა აღმოაჩინეს, რომ ტესტირების დღეს ცხელი ამინდი უარყოფითად მოქმედებს დავალების შესრულების ხარისხზე, მაგრამ ეს ეხებდა გაზაფხულის სეზონის მათემატიკის ტესტებს.
რაც იმას ნიშნავს, რომ გაზაფხულზე ცხელ დღეებში მოსწავლეები ტესტებს იმაზე უარესად უმკლავდებოდნენ, ვიდრე მოსალოდნელი იყო მათი წინა აკადემიური შედეგებიდან გამომდინარე.
ამასთან, შემოდგომისა და ზამთრის სეზონის ტესტებზე ასეთი კავშირი არ აღინიშნა. მაგალითად, თუ ტესტირების დღეს ფიქსირდებოდა სეზონთან შედარებით მაღალი ტემპერატურა (მაგალითად, 30°C-ზე მეტი, 20–25°C-ის ნაცვლად), შედეგებზე გავლენას ვერ ახდენდა.
უფრო მეტიც, მოსწავლეებმა შემოდგომაზე უკეთესად ჩააბარეს როგორც მათემატიკის, ისე წიგნიერების ტესტები, მიუხედავად ცხელი ამინდისა.
მკვლევარები მივიდნენ დასკვნამდე, რომ სექტემბერში მოსწავლეები სიცხეს აღიქვამენ როგორც ჩვეულ მოვლენას, რადგან ზაფხული უკვე გაიარეს - ივლისსა და აგვისტოში ტალსას ოლქში საკმაოდ მაღალი - 32°C და მეტი ტემპერატურა ფიქსირდება.
მაისში კი ცხელი ამინდი მოსწავლეებს ყურადღებას უფანტავს და მათ შეგრძნებებზე, ჯანმრთელობის მდგომარეობაზე აისახება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ