მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ისტორიის გამოცდის მეორე სესია ნელ-ნელა დასასრულს უახლოვდება; ტესტირებიდან გამოსული აბიტურიენტები etaloni.ge-სთან საგამოცდო საკითხებზე საუბრობენ და თანატოლებს ხვალინდელი სესიისთვის რჩევებს აძლევენ:
„წყარო იყო როსტომ ხანზე და ლევან დადიანზე, გიორგი მეფეზე. ძალიან მარტივი იყო. ამ დავალებაში კითხვები ეხებოდა - თუ ვინ იყო იმერეთის მეფე, რატომ დათანხმდა, რომ თავისი და გაეთხოვებინა... რა ჰქვია დადიანების სამთავროსო და ა.შ. ანალოგიის ნაწილი საფრანგეთის რელიგიურ დაპირისპირებაზე იყო, ანალოგია კი კონტინენტურ ევროპაზე. 35 ტესტური დავალება ყველაზე მარტივი იყო, თუმცა ახლა კონკრეტულ საკითხებს ვერ ვიხსენებ. რუკა იყო პირველ მსოფლიო ომზე. საბოლოო ჯამში, ჩემი აზრით, ძალიან მარტივი იყო, გასული წლების ტესტებთან შედარებით, ბევრად გამარტივებულია“.
„ძალიან კმაყოფილი ვარ, მარტივი დავალებები იყო, არ ველოდი... საკითხები იყო დადიანების სამთავროზე, პირველ მსოფლიო ომზე, საფრანგეთში მიმდინარე დაპირისპირებაზე. ისეთი საკითხები იყო, რაც შეიძლება ყველა აბიტურიენტმა კარგად იცოდეს“.
„ილუსტრაცია არ ყოფილა. ტესტური დავალებები, ფაქტობრივად, ყველა ეპოქის კითხვას მოიცავდა. ერთი კონკრეტული მახსოვს, მგონი, პირველივე იყო - რამ განაპირობა ჰოქსოსების შემოჭრა ეგვიპტეში. ასევე, დავით აღმაშენებელზეც იყო, რომელი მსჯელობაა მართებული. ანალოგია იყო მე-16 საუკუნის მე-2 ნახევარში, საფრანგეთში, მოსახლეობის სხვადასხვა ჯგუფებს შორის მომხდარ დაპირისპირებაზე, რაც არისტოკრატიაზე აისახა. ამ დავალებაში უნდა გვეპასუხა, დაწყების მიზეზზე, ვისთვის იყო დადებითი და ვისთვის უარყოფითი. ანალოგია უნდა მოგეყვანა მე-16 საუკუნის ევროპის კონტინენტური ქვეყნიდან. რუკა ჩემთვის ძალიან ადვილი იყო იმიტომ, რომ პირველ მსოფლიო ომს ეხებოდა, ომის საწყის ეტაპს. იმ აბიტურიენტებს, ვინც ისტორიის გამოცდას ხვალ აბარებს, ვეტყოდი, რომ საკითხების ნარევი იყო, ყველაფერზე იყო შეკითხვები. ამიტომ, კონკრეტულად, რა გაიმეორონ და რას გადახედონ, ვერ ვიტყვი. პირადად მე, გამოცდით ძალიან კმაყოფილი ვარ“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
3 აკრძალვა აპლიკანტებისთვის - NAEC დეტალებზე
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
სკოლაში მოსწავლეთა წარმატებით ამაყობენ და ცოდნის ახალი მწვერვალების დაპყრობას უსურვებენ