მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ნორვეგიის საზოგადოებრივი ჯანმრთელობის ინსტიტუტის მკვლევარმა - სარა აბრაჰამსონმა, ქვეყნის რიგ სკოლებში სმარტფონის აკრძალვის შედეგები გაანალიზა.
სპეციალისტმა შეისწავლა როგორ იცვლებოდა მოსწავლეთა მოსწრება და მათი ფსიქოლოგიური მდგომარეობა აკრძალვის შემდეგ. ნაშრომი საიტ SSRN -ზე გამოქვეყნდა.
ექსპერტი კვლევისას დაეყრდნო სამ ძირითად წყაროს - ნორვეგიის ადმინისტრაციული ორგანოების მონაცემებს, მათ შორის განათლების ეროვნული რეესტრების, საოჯახო, საგადასახადო და სამედიცინო რეესტრების ინფორმაციას;
ასევე სკოლებში ჩატარებული გამოკითხვის შედეგებს სმარტფონების გამოყენების პოლიტიკის შესახებ და მოსწავლეთა ყოველწლიურ საერთოეროვნულ გამოკითხვას, რომელიც მოიცავს კითხვებს საგანმანათლებლო პროცესის შესახებ, ასევე ინფორმაციას მოსწავლეთა სოციალურ პირობებსა და ბულინგზე.
ნორვეგიის სკოლებში, ეროვნულ დონეზე, სმარტფონების გამოყენების საკანონმდებლო აკრძალვა არ არსებობს. ამიტომ, საკითხს თითოეული საგანმანათლებლო დაწესებულება დამოუკიდებლად წყვეტს.
სკოლები მიმართავენ სმარტფონების აკრძალვის ორ მეთოდს. პირველი მდგომარეობს შემდგომში - მოსწავლეები ვალდებულნი არიან ჩააბარონ სმარტფონები დილით და არ აქვთ წვდომა ტელეფონებზე არც დასვენების დროს.
მეორე მიდგომით ტელეფონებს მოსწავლეებს არ ართმევენ, მათ შეუძლიათ გამოიყენონ მოწყობილობა დასვენების დროს, მაგრამ არა გაკვეთილზე, რა დროსაც სმარტფონზე ჩართული უნდა იყოს უხმო რეჟიმი.
კვლევამ აჩვენა, რომ სკოლებში სმარტფონების აკრძალვის შემდეგ მოზარდების მოსწრება და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა გაუმჯობესდა.
ამრიგად, ტელეფონების გამოყენების შეზღუდვას მოჰყვა ფსიქოლოგიურ პრობლემებთან დაკავშირებული კონსულტაციების რაოდენობის მნიშვნელოვანი შემცირება გოგონებში. გარდა ამისა, გოგონების აკადემიური მოსწრება გაუმჯობესდა, განსაკუთრებით მათემატიკაში. ასევე შემცირდა ბულინგის შემთხვევები - როგორც გოგონებთან ასევე ბიჭებთან.
ამასთან, მკვლევარმა გაარკვია, რომ სკოლებში სადაც სმარტფონების აკრძალვის მკაცრ პოლიტიკას მიმართავდნენ, მოსწავლეთა როგორც საშუალო ქულები, ისე ტესტირების შედეგები გაიზარდა, ვიდრე იმ ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში სადაც აკრძალვა იყო მსუბუქი.
როგორც კვლევის ავტორი დასძენს, ადრე ექსპერიმენტულმა კვლევამ აჩვენა, რომ ადამიანებს (განსაკუთრებით მოწყობილობებზე დამოკიდებულებს) სმარტფონზე ყურადღება ეფანტებათ, იმ შემთხვევაშიც კი თუ ტელეფონზე უხმო რეჟიმია დაყენებული. როგორც ჩანს მსუბუქი აკრძალვები არ აღმოჩნდა ხელისშემშლელი, რომ მოსწავლეებს ტელეფონი გამოეყენებინათ.
სმარტფონები არაერთი ქვეყანის სკოლებშია აკრძალული. იუნესკოს ექსპერტები აცხადებენ, რომ ასეთი პრაქტიკა გამართლებულია: გაკვეთილების დროს ტელეფონები მოსწავლეებს ყურადღებას უფანტავს, ასევე მოწყობილობების შეუზღუდავი გამოყენება კიბერბულინგისთვის შესაძლებლობას ქმნის.
ორგანიზაციის ინფორმაციით, 2023 წლის დასაწყისისთვის მსოფლიოს ყოველი მეოთხე ქვეყნის სკოლებში მოქმედებდა ტელეფონების სხვადასხვა სახის აკრძალვა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ავტორიზაციის საბჭო 15 იანვარს ხუთი სკოლის მონიტორინგის შედეგს განიხილავს
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა ახალი წელი იზეიმეს
საახალწლო დეკორაციების დაშლა სკოლაში არის არა მხოლოდ ორგანიზაციული პროცესი, არამედ მნიშვნელოვანი სასწავლო გამოცდილება