მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
დღეს მასწავლებლებმა უცხოური ენების სასაუბრო ნაწილი ჩააბარეს. აპლიკანტებს შორის გახლდათ სამოქალაქოს მასწავლებელი ლელა ბუცხრიკიძე, რომელიც გერმანული ენის ტესტირებაზე გადიოდა. 10 წლიანი პედაგოგიური გამოცდილების შემდეგ, როგორც ჩვენთან საუბარში აღნიშნა, გადაწყვიტა ხელი საყვარელი საქმისთვის მოეკიდებინა.
Etaloni.ge-სთან პედაგოგი გერმანული ენის გამოცდის სირთულეზე საუბრობს, აღნიშნავს თუ როგორ გაიზარდა მოსწავლეებში ამ ენისადმი ინტერესი, იმაზეც გვიყვება, რომ მხოლოდ ამ საგნის მასწავლებელს სკოლაში რეალიზების დიდი შესაძლებლობა აქვს.
„გერმანული ენის გამოცდაზე ვიყავი, მე-6 საავტორო კერძო სკოლაში ვასწავლი სამოქალაქო განათლებას უკვე 10 წელია. გამოცდა პირადად ჩემთვის რთული ნამდვილად არ ყოფილა, გამოცდილებაც დამეხმარა, ვმუშაობ გერმანიის მთავრობის პროექტში და დიდი ხანია, რაც გერმანულ ენასთან შეხება მაქვს, ამიტომ გამოცდა სირთულეს არ წარმოადგენდა. გარემო იყო ძალიან კარგი და სასიამოვნო, ჩვენი დამკვირვებლებიც ხალისიანი და ღიმილიანი ქალბატონები იყვნენ, გაგვიმართლა მათში. საერთო ჯამში ყველაფერი კარგად ორგანიზებული იყო“, - ასე აფასებს პედაგოგი გამოცდის სირთულეს და საგამოცდო სექტორში შექმნილ ატმოსფეროს.
პედაგოგი იმაზეც გვიყვება, თუ რამდენად დიდია მოსწავლეებში გერმანული ენისადმი ინტერესი და აქვთ თუ არა პედაგოგებს შესაძლებლობა, სკოლაში მხოლოდ ამ საგნით რეალიზდეს, რათა მისაღები ანაზღაურებაც ჰქონდეთ და საათობრივი დატვირთვაც: „დღეს საქართველოში გერმანულ ენაზე დიდი მოთხოვნა, იმის გამო, რომ გერმანიაში სწავლა უფასოა და მოსწავლეთა უმეტესობა თავის მომავალს გერმანიაში სწავლის გაგრძელებას უკავშირებს. შესაბამისად, როგორც სკოლებში ამ საგნის, ისე რეპეტიტორების მოთხოვნა ძალიან გაიზარდა. შეუძლია თუ არა მასწავლებელს სკოლაში მხოლოდ გერმანული ენით რეალიზება? - ვფიქრობ, რომ კი! დღეს ამ ენის სპეციალისტებს დასაქმებისა და ფინანსურად უზრუნველყოფის დიდი შესაძლებლობა აქვთ“.
10 წლიანი პედაგოგიური გამოცდილების ფონზე, სამოქალაქოს მასწავლებელმა მეორე ენის სწავლებაც გადაწყვიტა, პედაგოგი ჩვენთან საუბრისას აღნიშნავს, რომ ეს არა ანაზღაურების ზრდის მიზნით, არამედ საყვარელი საქმის კეთების სურვილით გადაწყვიტა: „ის რომ გერმანული ენის მასწავლებლობა გადავწყვიტე, რაც არ არის განპირობებული ანაზღაურების ზრდით, მთავარი მიზეზი ამ ენის სიყვარულია, მიყვარს გერმანული და მსიამოვნებს ენაზე მუშაობა. უკვე იმ ასაკში ვარ, გადავწყვიტე ისეთი რაღაცები ვაკეთო, რაც მიყვარს“.
პედაგოგი განათლების სფეროში მიმდინარე ცვლილებებზეც საუბრობს და აღნიშნავს, რომ მოხარულია, რადგან კერძო სკოლაში ასწავლის ბევრი რამ არ შეხებია, თუმცა აღნიშნავს, რომ მოტივირებული და კვალიფიციური კადრების არსებობისთვის, მასწავლებლის ანაზღაურება ძალიან მაღალი უნდა იყოს: „მე კერძო სკოლაში ვასწავლი და მიმდინარე ცვლილებები, რის წინაშეც საჯარო სკოლები აღმოჩნდნენ, არ შეგვხებია. გაგვიმართლა, რათა კარგად ვართ და ანაზღაურებაც მისაღებია, თუმცა ზოგადად ვთვლი, რომ ძალიან მაღალი ანაზღაურება უნდა ჰქონდეს მასწავლებელს, რომ კარგი და პროფესიონალი კადრები მოვიდნენ სკოლაში - თუ სკოლაშივე არ ჩაეყარა საფუძველი განათლებას, მერე უკვე ძნელია ახალგაზრდები დააყენო სწორი განვითარების გზაზე“.
ჩვენი რესპოდენტი თავს იკავებს საჯარო სკოლებში კვალიფიციური კადრების დეფიციტსა თუ სიმრავლეზე საუბრისგან, თუმცა იმას კი სიამაყით აცხადებს, რომ არასდროს უფიქრია საჯარო სკოლაში გადასვლა, რადგან თავს დიდი ოჯახის წევრად თვლის: „კვალიფიციურ კადრებზე საუბარი მიჭირს, თუმცა ჩემა სკოლამ პირველი რითიც მომაჯადოვა იყო საოცარი მასწავლებლები და კვალიფიციური პერსონალი. სხვაგან არ მისწავლებია და ვერ გეტყვით, რამდენად კვალიფიციური კადრები გვყავს საჯარო სკოლებში, თუმცა ჩემი სკოლის მაგალითზე გეტყოდით, რომ ჩვენი მასწავლებლები არიან ნამდვილი ვარსკვლავები, არამხოლოდ საგნის ძალიან მაგარი ცოდნით, არამედ პიროვნული თვალსაზრისითაც და ეს ეტყობა ჩვენი სკოლის კურსდამთავრებულებს. მე არასდროს მიფიქრია საჯარო სკოლაში გადასვლაზე, დიდი და წარმატებული ოჯახის წევრი ვარ და ეს ძალიან მახარებს“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ