მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
არდადეგებიდან დაბრუნებული მოსწავლეების სასწავლო პროცესში ჩართვა რთულია. მოსწავლეები განიცდიან გარკვეულ სტრესს, რომელიც ზაფხულის დასრულებას და ცხოვრების წესის შეცვლას უკავშირდება.
როგორ ვაქციოთ სკოლაში დაბრუნება მოსწავლეებისთვის ზეიმად?
დაიწყეთ ოქროს წესით - არ დატვირთოთ მოსწავლეები პირველ დღეს. ამის შესახებ საკუთარ წიგნში - „სწავლების ფინური სისტემა. როგორ არის მოწყობილი მსოფლიოს საუკეთესო სკოლები“ ტიმოტი უოკერი (timothy d. walker) წერს. ის კოლეგებს სთავაზობს კლასში შექმნან კეთილგანწყობილი გარემო და შეამცირონ სტრესი მინიმუმამდე.
შესაბამისად, საინტერესო იქნება თუ პირველ გაკვეთილს თამაშებს დაუთმობთ, პირველი გაკვეთილის მიზანი - მოსწავლეთა მოტივირება, დაინტერესება, კლასში კეთილგანწყობილი გარემოს შექმნა და ბავშვების სწავლისკენ მომართვაა. რაც არ უნდა იყოს 2024-2025 წლის პირველი გაკვეთილის თემა, ჩართეთ მასში ინტერაქტიული ელემენტები. მაგალითად:
ხერხები მრავალფეროვანია, მაგრამ მნიშვნელოვანია აქტივობებში მთელი კლასი ჩართოთ.
პირველი გაკვეთილი შეგიძლიათ თოქ-შოუს ელემენტებით წარმართოთ, სადაც მოსწავლეები განვლილი ზაფხულის შესახებ მოყვებიან. მოსწავლეებს აინტერესებთ თუ რას აკეთებდნენ მათი მეგობრები არდადეგების დროს. მიეცით, მოზარდებს დრო ხელახალი ადაპტაციისთვის, თანატოლებთან ურთიერთობისა და შთაბეჭდილებების გაზიარებისთვის.
თავადაც გაუზიარეთ მოსწავლეებს თუ როგორ გაატარეთ ზაფხულის არდადეგები.
ჩვეულებრივ, პირველკლასელებთან გაკვეთილი გაცნობით იწყება ან მოსწავლეებს სთავაზობენ კრეატიულად წარმოადგინონ საკუთარი თავი. მიეცით მოსწავლეებს პირობითი მიკროფონი, სთხოვეთ გაგეცნოთ და მოყვეს საკუთარი ჰობის, ინტერესების შესახებ. შედეგად მოსწავლეებს სწავლის პირველი დღე დაამახსოვრდებათ სახალისო თამაშებითა და თბილი ატმოსფეროთი.
უფროსკლასელებს მოეწონებათ საუბარი/დისკუსია/დებატები საინტერესო და აქტუალურ თემებზე. ამიტომ მე-9 - მე-12 კლასებში პირველი გაკვეთილი შესაძლებელია დაეთმოს მოსწავლეთა მიერ საკუთარი აზრის გამოხატვას.
ასევე, შეგიძლიათ მიმართოთ მარტივ მაგრამ, ამასთან, უჩვეულო დავალებებს მასალის გადამეორების ელემენტებით.
დასახეთ მიზნები
ყოველი სასწავლო წელი - ახლის დასაწყისია. როგრც მასწავლებლები, ისე მოსწავლეები და მათი მშობლები მას ახალი მოლოდინებით, მისწრაფებებითა და მიზნებით იწყებენ. ამიტომ 16 სექტემბერი ახალი გეგემების დასასახად და სასწავლო პროცესის გასაუმჯობესაბლად საუკეთესო დროა. მოსწავლეებს ჰკითხეთ რა აქტივობებისა თუ პროექტების განხორციელებას ისურვებდნენ. ჩართეთ ბავშვები დისკუსიაში და თითოეულს მიეცით საკუთარი აზრის გამოხატვის საშუალება.
მოსწავლეებს სთხოვეთ, რომ ჩამოაყალიბონ მიზნები, თუ რისი მიღწევა უნდათ ამ სასწავლო წელს, გაიხსენონ ის რთული საკითხები, რომლებიც წინა კლასში სათანადოდ ვერ დაამუშავეს და ყველაზე მეტად გაუჭირდათ, მიზნად კი, მათი განმტკიცება დაისახონ.
შესთავაზეთ ბავშვებს ჩამოწერონ ხუთი მიზანი, შემდეგ კი სია შეინახეთ, სასწავლო წლის ბოლო გაკვეთილზე კი გაანალიზეთ, ვისი მიზნები შესრულდა. გარდა ამისა, წლის მანძილზე გამუდმებით წაახალისეთ ბავშვები, შესთავაზეთ გაიხსენონ დაწერილი და მოუწოდეთ არ შეწყვიტონ მიზნისკენ სვლა. ეს ბავშვებს ასწავლის პასუხისმგებლობით მიუდგნენ საკუთარ გეგმებს.
ბავშვისთვის სასკოლო ცხოვრება - არა მხოლოდ სწავლა, არამედ ურთიერთობები, მეგობრები, კოლექტივი და ცხოვრებისეული გამოცდილებაა, ამიტომ მნიშვნელოვანია, თუ მოსწავლეებს გამოწვევებთან გამკლავებაში დავეხმარებით და პირველ დღეს საუკეთესო მოგონებებს ვაჩუქებთ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ
განმარტებაში ვკითხულობთ, რომ დასკვნის ოფიციალურად მიღების შემდეგ, ცენტრი აღნიშნულ გადაწყვეტილებას გაასაჩივრებს
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ