მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„თუ ჩემი აღზრდილი თაობა ქვეყანას ღირსეულად გამოადგება ჩავთვლი, რომ ჩემი შესაძლებლობების მაქსიმუმი გავაკეთე“- ეს სიტყვები თბილისის N152 საჯარო სკოლის დირექტორს, თამარ გურაშვილს ეკუთვნის, ლიდერს, რომლისთვისაც ყველაზე მნიშვნელოვანი განათლების სადარაჯოზე მყარად დგომა და დიადი მიზნებისკენ სწრაფვაა. სწორედ ამ შემართებით 2010 წლიდან თბილისის N152 საჯარო სკოლის მართვის სადავეები ხელში აიღო და ზრუნავს, მოსწავლეებს ხარისხიანი განათლება შესთავაზოს, პედაგოგებს ობიექტური გარემო შეუქმნას და მშობლები სასკოლო ცხოვრებით დააინტერესოს - როგორია რიგითი მასწავლებლის და იმავდროულად სკოლის ხელმძღვანელის ისტორია?
Etaloni.ge-სთან დირექტორი გულწრფელად საუბრობს პროფესიულ გამოწვევებზე, სკოლის როლზე, აფასებს მიმდინარე ცვლილებებს, ახალ სახელფასო ფორმულაზეც გვიზიარებს თავის აზრს და თამამად ამბობს, რომ მასწავლებელი ანაზღაურებას გაწეული შრომის მიხედვით უნდა იღებდეს.
- რას ნიშნავს იყოთ სკოლის ლიდერი და როგორი იყო თქვენი გზა დირექტორობამდე?
- წლების წინ განგებამ სკოლის დირექტორად განმაწესა, მალე ვიპოვე საკუთარი თავი და საქმე, რომელიც შევიყვარე. მივხვდი, სწორი არჩევანი გავაკეთე, მას შემდეგ 38 წელი გავიდა, ამ წლების მანძილზე ვიყავი და ვარ მათემატიკის მასწავლებელიც და ლიდერიც, სკოლის ლიდერობა თანდათანობით ჩემი ცხოვრების მიზანი გახდა. სკოლასა და მხოლოდ მასწავლებლებს შეუძლიათ თავისი გაკვეთილებით, სწორად აღზრდილი თაობებით შეცვალონ ქვეყნის მომავალი უკეთესობისკენ, რადგანაც მომავალი განათლებაშია და გადარჩენის გზაც სკოლაზე გადის.
- როგორია თქვენი, როგორ სკოლის ხელმძღვანელის ერთი სამუშაო დღე - რა გამოწვევების წინაშე დგახართ და როგორ უმკლავდებით პროფესიულ დაბრკოლებებს?
- სკოლა ერთი დიდი ოჯახია, სადაც ყოველი დღე ერთმანეთისგან განსხვავებულია, ყოველ ახალ დღეს მოაქვს ახალი გამოწვევები, სიახლეების დანერგვა, პრობლემების მოგვარება. წარმატებების მისაღწევად ერთმანეთის გვერდით, დაუღალავი შრომით, მთელი სასკოლო საზოგადოების ჩართულობით ვაღწევთ წარმატებას.
- წარმატებულად დაიწყეთ სასწავლო წელი? როგორი იყო 16 სექტემბერი N152 საჯარო სკოლაში, როგორ მიულოცეთ სასკოლო საზოგადოებას აკადემიური წლის დასაწყისი და რა იყო თქვენი მთავარი გზავნილი?
- ახალი სასწავლო წლის დასაწყისი - პირველი დღე, ყოველთვის განსაკუთრებულია - შეხვედრა მონატრებულ მოსწავლეებთან, პირველი კლასის ემოციები და ა.შ. სკოლამ უნდა შესთავაზოს მოსწავლეს, მასწავლებელსა და მშობელს ინტერესებზე მორგებული მშვიდი, უსაფრთხო, მოწესრიგებული სასწავლო გარემო, სადაც მოსწავლეს ექნება შესაძლებლობა მიიღოს ხარისხიანი განათლება და მრავალმხრივ განვითარდეს.
- ახალი სასწავლო წელი, ახალ თავს ჰგავს სკოლის მატიანეში - რა არის აკადემიური წლის პროგრამა მაქსიმუმი?
- რა თქმა უნდა, ჩვენი მიზანია სკოლა იყოს წარმატებული და კონკურენტუნარიანი, ჰქონდეს წინსვლის მიზანმიმართული გეგმა, ჰყავდეს სასკოლო ცხოვრებით დაინტერესებული მშობლები, აღზარდოს ისეთი თაობები, რომლებიც შეძლებენ წარმატებების მიღწევას კონკურენტულ სამყაროში.
- განათლების სისტემა მუდმივი ცვლილებების წინაშე დგას - წელს სავალდებულო განათლება 10 წლიანი გახდა, როგორ შეაფასებთ ამ ცვლილებას და როგორ ფიქრობთ, რამდენს ნიშნავს გახანგრძლივებული 1 წელი მოსწავლისთვის, მით უფრო მაშინ, რომ ეს სიახლე რიგ ფუნდამენტურ ცვლილებებს მოითხოვს?
- სავსებით ვეთანხმები, სწორი გადაწყვეტილებაა, რომელსაც საფუძვლად წლების დაკვირვებები და კვლევები უდევს, სწორი მოდელია, მოსწავლე, რომელიც ამთავრებს საბაზო საფეხურს მათი ერთი წლით ასაკობრივი ზრდაც მნიშვნელოვანია და ჯდება მშობლის ინტერესებში, ასევე საბაზო განათლებაც სრულყოფილი იქნება, ხოლო შემდგომ 2 წელიწადში მოსწავლეს განუვითარდება ის უნარები, რომელიც დაეხმარება პროფესიის სწორად არჩევაში.
- სახელფასო პოლიტიკაც შეიცვალა, როგორ შეაფასებდით ახალ ფორმულას, რომელმაც პედაგოგთა ნაწილის კრიტიკა გამოიწვია, მათი თქმით მინისტრის ანონსი ხელფასების უპრეცედენტო ზრდასთან დაკავშირებით, არსებულ რეალობას არ შეესაბამება...
- ჩვენი სკოლის მაგალითზე მოგახსენებთ, რომ მასწავლებლების უმრავლესობას საგრძნობლად გაეზარდა ხელფასი, მათი დატვირთვა საშუალოდ 18-დან 22 საათამდეა და ანაზღაურებაც შესაბამისად მაღალია, რაც შეეხება დაწყებით კლასებს გადავედით საგნობრივ სწავლებაზე და ამით მოგვარდა საკითხი.
- თქვენი აზრით მასწავლებლის ხელფასი უნდა განისაზღვრებოდეს საათების რაოდენობით?
- მასწავლებელი ანაზღაურებას გაწეული შრომის მიხედვით უნდა იღებდეს, საათობრივი დატვირთვიდან გამომდინარე.
- როგორ ფიქრობთ, საათების რაოდენობა მასწავლებლის მუშაობის ხარისხზე აისახება?
- ვფიქრობ, აისახება, 25-საათიანი დატვირთვის ფონზე შეუძლებელია, მასწავლებლის მიერ ჩატარებული ყველა გაკვეთილი ხარისხიანი იყოს, მახარებს ის ფაქტი, რომ ჩვენი სკოლის პედაგოგებიც ასე მსჯელობენ.
- საათების გადანაწილება ერთ-ერთი რთული და ხშირად უთანხმოების გამომწვევი პროცესია, ახალი ფორმულით გამწვავდა თუ არა ეს პრობლემა და როგორ ახერხებთ თქვენს სკოლაში მასწავლებლებისთვის ობიექტური გარემოს შექმნას?
- საათების განაწილება, ტრადიციულად, საგნობრივ კათედრებზე ხდება, საჭიროების შემთხვევაში ერთვება დირექცია, ახალ სახელფასო ფორმულას არ გამოუწვევია პრობლემები, განაწილება მოხდა სამართლიანად, მშვიდ გარემოში, მასწავლებელთა ურთიერთშეთანხმებით, მათი უნარის და მიღწეული შედეგების გათვალისწინებით.
- დავუბრუნდეთ დირექტორობას... შეგეხოთ თუ არა კონკურსი და როგორ შეაფასებთ სკოლის ხელმძღვანელების არჩევის ასეთ გზას?
- თბილისის N152 საჯარო სკოლაში 2010 წლიდან დავინიშნე სკოლის დირექტორის მოვალეობის შემსრულებლად და შემდგომ სამეურვეო საბჭომ უკვე ორჯერ ზედიზედ ამირჩია დირექტორად, ბევრი შრომაა საჭირო იმისათვის, რომ დირექტორმა მოიპოვოს სასკოლო საზოგადოების ნდობა და პატივისცემა, მათთან ერთად ჩამოაყალიბოს სკოლის ღირებულებები და კულტურა, დაუღალავი შრომით მიაღწიოს წარმატებებს, აღზარდოს ღირსეული თაობები, გაწეული შრომა, გამოცდილება, სკოლის განვითარების სწორი სტრატეგიული ხედვა და დაგეგმვა ქმნის სამეურვეო საბჭოსგან ნდობის გამოცხადების საფუძველს.
- და ბოლოს, რა არის თქვენი, როგორც სკოლის ლიდერის ის მთავარი მისია, რის შემდეგაც იტყვით, რომ თქვენი შესაძლებლობების მაქსიმუმი გააკეთეთ?
- ჩემი, როგორც ლიდერის მთავარი მისიაა აღვზარდო განათლებული და კონკურენტუნარიანი თაობა და თუ ჩემი აღზრდილი თაობა ქვეყანას ღირსეულად გამოადგება ჩავთვლი, რომ ჩემი შესაძლებლობების მაქსიმუმი გავაკეთე.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას...
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე