სიახლეები
სიახლეები, ინტერვიუ

რა შეიცვალა სკოლებისთვის საბაზო საფეხურის გახანგრძლივებით - დეტალებზე ობუჯის თემის N2 საჯარო სკოლის დირექტორი, ირმა ღვინჯილია საუბრობს
17-10-2024
-
+


ახალ, 2024-2025 სასწავლო წელს სკოლები მნიშვნელოვანი სიახლეებით შეხვდნენ. მათ შორის, აღსანიშნავია, რომ სავალდებულო განათლება 10-წლიანი გახდა. სწორედ ამ საკითხთან დაკავშირებით, etaloni.ge-ს წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის ობუჯის თემის N2 საჯარო სკოლის დირექტორი - ირმა ღვინჯილია ესაუბრა.

სკოლა საბაზო საფეხურისაა, რაც ნიშნავს, რომ აქამდე მათი მოსწავლეები, მე-9 კლასის დასრულების შემდეგ, სწავლას სხვა სკოლებში აგრძელებდნენ. მიმდინარე სასწავლო წლიდან მიდგომა შეიცვალა. ირმა ღვინჯილია აღნიშნულ გადაწყვეტილებას მიესალმება და მიაჩნია, რომ ეს სასიკეთოა როგორც თავად მოსწავლეებისთვის, ისე მთელი სასკოლო საზოგადოებისთვის. დირექტორმა მცირეკონტინგენტიანი სკოლების გამოწვევებზეც ისაუბრა. მისი თქმით, 10-წლიანი საბაზო განათლება, გარკვეულწილად, გამოწვევებთან გამკლავებაში დაეხმარებათ.

აღსანიშნავია, რომ ირმა ღვინჯილია სკოლის დირექტორი მიმდინარე სასწავლო წლიდანაა, იგი ამ პოზიციაზე აგვისტოს ბოლოს დაინიშნა და აქვე, განსაკუთრებული მადლიერება და პატივისცემა სკოლის ყოფილი ხელმძღვანელის მიმართ გამოხატა.

- როგორ ფიქრობთ, საბაზო საფეხურის 1 წლით გახანგრძლივება სასკოლო ცხოვრებაზე როგორ აისახება?

- ჩემი აზრით, ამ გადაწყვეტილებით, მცირეკონტინგენტიანი, საბაზო საფეხურის სკოლები გაძლიერდება. ეს ჩემს სასკოლო საზოგადოებაზეც აისახება. ზოგადად, სხვა სკოლაში გადასვლა მოსწავლეებისთვის რთულია. სკოლა ჩემმა შვილმაც ახლა შეიცვალა, ეს მისთვის ძალიან მტკივნეული იყო, რადგან მშობლიურ გარემოში დარჩენა ერჩივნა. მას და მის კლასელებსაც უნდოდათ, რომ სწავლა აქ გაეგრძელებინათ. ესეც არის ერთ-ერთი მიზეზი, რის გამოც ვფიქრობ, რომ გადაწყვეტილება, პირველ რიგში, ბავშვების ინტერესებს შეესაბამება.

- ეს ცვლილება, ალბათ, საათობრივ ბადესა და მასწავლებელთა დატვირთვაზე აისახა?

- მასწავლებლები გახარებულები არიან, მეტი მოტივაცია აქვთ. საათობრივი დატვირთვა იმატებს. ჩვენი პედაგოგები, სოფელში არსებული დემოგრაფიული პრობლემების გამო, ძირითადად, ქალაქიდან დადიან. ახლა ისინი სკოლაში მეტი ხალისით მოდიან და მეტის იმედი აქვთ. მიმაჩნია, რომ ეს განათლების სამინისტროს მხრიდან ძალიან დიდი წინგადადგმული ნაბიჯია.

- თქვენი, როგორც დირექტორისა და პედაგოგების პოზიცია გასაგებია. თუ შეიძლება, მეტი მოგვიყევით საკითხისადმი მოსწავლეების დამოკიდებულებაზე...

- ჩვენი სკოლიდან ვინც წელს გადავიდა, ისინი წუხდნენ, ნეტავ ჩვენც აქ დარჩენა შეგვძლებოდაო - ყველას პოზიცია ასეთი იყო. ჩვენ მათთან ხშირი კონტაქტი გვაქვს. ჩვენი სკოლის მასწავლებლების ნაწილი მათ სკოლაშიც ასწავლის. შედეგად, გვაქვს ინფორმაცია, რომ წარმატებულები არიან, გარემოსთან ადაპტირდნენ, თუმცა მშობლიური სკოლის ნოსტალგია მაინც აქვთ. ეს პედაგოგებისთვისაც ემოციური მომენტია.

- ჩანს, ყოფილ მოსწავლეებთან კონტაქტს ინარჩუნებთ...

- დიახ, ეს სწორედ ასეა. მინდა აღვნიშნო, რომ ზოგადად, ჩვენი სკოლა ვინც დაამთავრა, მათ სხვა სკოლებში რეალიზება არ გასჭირვებიათ. მეტიც, ადვილად ადაპტირდნენ. იყო შემთხვევები, როდესაც სხვა სკოლის პედაგოგებმა ცალკეულ მასწავლებლებს მადლობაც გადაუხადეს. საბაზო სკოლაში, ბავშვთა მცირე რაოდენობის გამო, მოსწავლეებს გამოკითხვაც უფრო მეტჯერ უწევთ და შედარებით, მომზადებულები და მოწესრიგებულებიც არიან. აღსანიშნავია, რომ ისინი აბიტურიენტობისასაც წარმატებულები არიან და სასურველ უმაღლეს სასწავლებლებში აბარებენ.


- მცირეკონტინგენტიანი სკოლების ნაწილს, კადრებთან დაკავშირებით, გარკვეული გამოწვევები აქვს. რიგ შემთხვევაში, სოფლებში საკმარისი მასწავლებელი არ არის ხოლმე. ამ მხრივ, თქვენს სკოლაში რა მოცემულობაა?

- კადრების მხრივ, ცოტა თამამად ვართ. ბოლო წლების განმავლობაში, შეიძლება ითქვას, რომ სკოლის პედაგოგთა საშუალო ასაკი „გაახალგაზრდავდა“. ჩვენთან, ძირითადად, ახალგაზრდა მასწავლებლები არიან დასაქმებული - უმაღლესი სასწავლებლები რომ ახალი დამთავრებული აქვთ, ასეთებიც არიან. ყველას აქვს სტატუსი და კარგი ვითარება გვაქვს.

- ბოლოს, საკუთარ თავზე გკითხავთ, ვიცით, რომ დირექტორის პოზიციაზე ახლახან დაინიშნეთ..

- დიახ, ასეა. ამ სკოლის დირექტორად 26 აგვისტოს დავინიშნე. გარდა ამისა, რუსული ენის წამყვანი მასწავლებელი ვარ და მოსწავლეებს ამ საგანს ვასწავლი. ჩემი დირექტორი - ქალბატონი თამარი, ღვაწლმოსილი პედაგოგი გახლავთ. მას მრავალწლიანი გამოცდილება აქვს. მოგეხსენებათ, დირექტორებს ერთი და იმავე სკოლაში მუშაობის უფლება 2 ვადით აქვთ. ამ დროის გასვლის შემდეგ, ქალბატონმა თამარმა გზა მე გამიკვალა. მისი თანადგომისა და რჩევის გარეშე, ვერაფერს მოვახერხებდი.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს

გუდავაძე-პატარკაციშვილის ფონდი აგრძელებს მომავალი პედაგოგების წამახალისებელ სასტიპენდიო პროგრამას

რა შემთხვევაში არ შეინახავს ელჟურნალი განმავითარებელ კომენტარს - ეს უნდა გაითვალისწინოთ

ექსპონატი - ექსპონენტი; დიპლომანტი-დიპლომატი - პარონიმები და მათი მნიშვნელობები

KIU-სა და TUM-ის ახალი ერთობლივი სადოქტორო კვლევითი პროგრამა იწყება

პიროვნება

„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“

სპორტული შეჯიბრებები, რადგან ამ დროს იქმნებოდა საუკეთესო, პოზიტიური თანამშრომლობითი გარემო და მიყალიბდებოდა ემპათიის უნარი თანატოლის მიმართ 

ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი მიზანდასახულნი, შრომისმოყვარენი და შემოქმედებითნი არიან
სკოლები

მოსწავლემ ნამუშევარში ხედვა და შემოქმედებითი შესაძლებლობები წარმოაჩინა

აღსანიშნავია, რომ მსგავსი აქტივობები მოსწავლეთა მოტივაციისა და განწყობის ამაღლებას ხელს უწყობს

სკოლაში მათი აქტიურობა ახარებთ და წარმატებას უსურვებენ
საინტერესო

ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე

AI განმარტებით, მასწავლებლის ჩაცმულობა მაინც დამოკიდებულია სკოლის კულტურასა და პოლიტიკაზე 

დისგრაფია სწავლის უნარის სპეციფიკური დარღვევაა - რა უნდა იცოდნენ მასწავლებლებმა და მშობლებმა

სიახლეები
საზოგადოება