სიახლეები
სკოლები

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის მოსწავლეებმა ნოდარ დუმბაძის „ხაზარულას“ მიხედვით, კომიქსები შექმნეს
29-10-2024
-
+


საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის პედაგოგები მოსწავლეებს საფუძვლიან და სიღმისეულ განათლებას აძლევენ, მიზნის მისაღწევად კი არაერთ სტრატეგიასა თუ მეთოდს მიმართავენ. 

ახლახან, ინტერდისციპლინური აქტივობის ფარგლებში, ისტ-ის მასწავლებელმა, ნათელიკო ჩხაიძემ მე-6 კლასის მოსწავლეებს, ნოდარ დუმბაძის „ხაზარულას“ შესწავლის შემდეგ, არაჩვეულებრივი იდეა შესთავაზა, რადგან ტექსტი საკმაოდ ემოციური და ფილოსოფიურია, მოსწავლეებმა, აქტივობა კომიქსის ფორმატში, საინტერესო ვიზუალური ინტერპრეტაციით წარადგინეს. 

კომიქსების შექმნისას გამოჩნდა, რომ ბავშვებმა ტექსტი ღრმად გაიაზრეს, მასში აღწერილი მოვლენები, პერსონაჟები და თემები საინტერესო ვიზუალით წარმოაჩინეს.

მასწავლებელმა მოსწავლეებს მკაფიოდ და გასაგებად აუხსნა კომიქსის შემუშავების სპეციფიკა: 

1. სცენარის სტრუქტურირების თვალსაზრისით, თითოეული კომიქსის გვერდი მიუძღვნეს მოთხრობის სხვადასხვა ნაწილს (დასაწყისი, განვითარება, კონფლიქტი და ფინალი).

2. პერსონაჟების ვიზუალური იდენტობაც შესანიშნავად წარმოადგინეს: „ხაზარულასა“ და სხვა პერსონაჟების გარეგნული აღწერის საფუძველზე მოსწავლეებმა შექმნეს მეტყველი ილუსტრაციები.

3. თემების გააზრებისას, კომიქსები ფოკუსირდა მოთხრობის მთავარ საკითხებზე, როგორიცაა სიყვარული, ადამიანური სიკეთე და თანაგრძნობა.

4. ტექსტისა  და ვიზუალის ურთიერთმიმართებაში მნიშვნელოვნია, რომ ნარატივი ტექსტის სათქმელს სრულად ასახავს და ვიზუალთან ჰარმონიულადაა შერწყმული.

მასწავლებლის - ნათელიკო ჩხაიძის განმარტებით, ამგვარი აქტივობები არა მხოლოდ ტექსტის გააზრებასა და შემოქმედებითობის განვითარებას უწყობს ხელს, არამედ მოსწავლეები ინფორმატიკის გაკვეთილზეც იძენენ ცოდნას დიზაინის, გრაფიკული პროგრამებისა და გუნდური მუშაობის ირგვლივ.

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის პედაგოგები მოსწავლეებს საფუძვლიან და სიღმისეულ განათლებას აძლევენ, მიზნის მისაღწევად კი არაერთ სტრატეგიასა თუ მეთოდს მიმართავენ. 

ახლახან, ინტერდისციპლინური აქტივობის ფარგლებში, ისტ-ის მასწავლებელმა, ნათელიკო ჩხაიძემ მე-6ბ კლასის მოსწავლეებს, ნოდარ დუმბაძის „ხაზარულას“ შესწავლის შემდეგ, არაჩვეულებრივი იდეა შესთავაზა, რადგან ტექსტი საკმაოდ ემოციური და ფილოსოფიურია, მოსწავლეებმა, აქტივობა  კომიქსის ფორმატში, საინტერესო ვიზუალური ინტერპრეტაციით წარადგინეს. 

კომიქსების შექმნისას გამოჩნდა, რომ ბავშვებმა ტექსტი ღრმად გაიაზრეს, მასში აღწერილი მოვლენები, პერსონაჟები და თემები საინტერესო ვიზუალით წარმოაჩინეს.

მასწავლებელმა მკაფიოდ და გასაგებად აუხსნა კომიქსის შემუშავების სპეციფიკა: 

1. სცენარის სტრუქტურირების თვალსაზრისით, თითოეული კომიქსის გვერდი მიუძღვნეს მოთხრობის სხვადასხვა ნაწილს (დასაწყისი, განვითარება, კონფლიქტი და ფინალი).

2. პერსონაჟების ვიზუალური იდენტობაც შესანიშნავად წარმოადგინეს: „ხაზარულასა“ და სხვა პერსონაჟების გარეგნული აღწერის საფუძველზე მოსწავლეებმა შექმნეს მეტყველი ილუსტრაციები.

3. თემების გააზრებისას, კომიქსები ფოკუსირდა მოთხრობის მთავარ საკითხებზე, როგორიცაა სიყვარული, ადამიანური სიკეთე და თანაგრძნობა.

4. ტექსტისა  და ვიზუალის ურთიერთმიმართებაში მნიშვნელოვნია, რომ ნარატივი ტექსტის სათქმელს სრულად ასახავს და ვიზუალთან ჰარმონიულადაა შერწყმული.

მასწავლებლის - ნათელიკო ჩხაიძის განმარტებით, ამგვარი აქტივობები არა მხოლოდ ტექსტის გააზრებასა და შემოქმედებითობის განვითარებას უწყობს ხელს, არამედ მოსწავლეები ინფორმატიკის გაკვეთილზეც იძენენ ცოდნას დიზაინის, გრაფიკული პროგრამებისა და გუნდური მუშაობის ირგვლივ.

იხილეთ ფოტოები:


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

თბილისის ბაღების თანამშრომლებს ხელფასი 10 პროცენტით და კიდევ 125 ლარით გაეზრდებათ

400-მდე ახალი ვაკანსია საჯარო და კერძო სკოლებში - რომელი საგნის სპეციალისტებზეა მოთხოვნა

 ავტორიზაციის საბჭო 15 იანვარს ხუთი სკოლის მონიტორინგის შედეგს განიხილავს

რომელ საგნებს უნდა მიეთითოს გაუქმება ან წაშლა და რა თარიღით უნდა ასახოთ საგანი, რომელც II სემესტრიდან ისწავლება

ქართული დროშა სიძველით მსოფლიოში მეორე ადგილზეა 

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

მოსწავლეებმა 2024 წელი გააცილეს და ახალი 2025 წლის შემობრძანება იზეიმეს

საახალწლო ზარ-ზეიმმა მთელი სკოლა მოიცვა

აღნიშნული სპექტაკლით მოსწავლეებმა დამსწრე საზოგადოებას მიულოცა ახალი 2025 წელი 

საინტერესო

საახალწლო დეკორაციების დაშლა სკოლაში არის არა მხოლოდ ორგანიზაციული პროცესი, არამედ მნიშვნელოვანი სასწავლო გამოცდილება 

მასთან დაკავშირებით საინტერესო ლეგენდა არსებობს 

ერთ-ერთი დავალების შესასრულებლად, მთელი გუნდი გიგანტური სანტას ქუდის ქვეშ გადაადგილდება

სხვა მაგალითებს აქვთ მასწავლებლის მინაწერიც

სიახლეები
საზოგადოება