მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ სალიბაურის N2 საჯარო სკოლის დირექტორ სერგო ხოზრევანიძისთვის მნიშვნელოვანია მოსწავლეებისთვის უსაფრთხო, პოზიტიური გარემოს შექმნა, რასაც შესანიშნავად ახერხებს. სკოლაში თანამშრომლობით გარემოს უზრუნველყოფს და მოსწავლე-მასწავლებლებთან თბილი და მეგობრული ურთიერთობით გამოირჩევა. ბავშვებისთვის ის რჩევა-დარიგებასაც არ იშურებს, რასაც მოსწავლეები ყოველთვის ითვალისწინებენ.
გთავაზობთ სკოლის დირექტორის - სერგო ხოზრევანიძის ბლიც-ინტერვიუს:
- პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს...
- პოზიტიური სასკოლო გარემო ფართო ცნებაა და გულისხმობს სკოლაში არსებულ განწყობას, ზოგად ატმოსფეროს, რომლის ჩამოყალიბებაზეც გავლენას ახდენს მასწავლებლებსა და მოსწავლეებს შორის არსებული ურთიერთობები, სკოლაში დამკვიდრებული წესები და საკლასო ოთახების ფიზიკური გარემო. სკოლაში არსებული ატმოსფერო მოსწავლეთა სწავლის მიმართ განწყობებსა და დამოკიდებულებებზე მოქმედებს და სასწავლო პროცესის მნიშვნელოვან შემადგენელ ელემენტს წარმოადგენს.
თბილი, პოზიტიური, ჰარმონიული, მეგობრული და მშვიდი გარემო სკოლაში მრავალ ფაქტორს უკავშირდება, როგორებიცაა, მაგალითად: მოსწავლეთა მაღალი თვითშეფასება, მოტივაცია, კლასში ჩართულობა, მოსწავლეებს შორის თანამშრომლობა და სხვა.
- მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია...
- მასწავლებლისა და მოსწავლის ურთიერთობა გაცილებით მეტია, ვიდრე უბრალოდ ინფორმაციის გაცემა-მიღება. ის გავლენას ახდენს ბავშვის ცხოვრების სხვადასხვა სფეროზე. მოსწავლე-მასწავლებლის კარგ ურთიერთობას დიდწილად განაპირობებს მოსწავლის აკადემიური წარმატება, მისი სოციალურ-ემოციური კეთილდღეობა, მოტივაცია და ქცევა.
მოსწავლის ცხოვრების დიდი ნაწილი სკოლასთანაა დაკავშირებული და მასწავლებელია ის პიროვნება, რომელმაც მას არა მარტო განათლება უნდა მისცეს, არამედ მისი მთავარი ფუნქციაა აღზრდა. შესაბამისად, ურთიერთობა უნდა იყოს ორმხრივი – როგორც მოსწავლის მხრიდან, ასევე მასწავლებლის. სკოლა ერთიანი სისტემაა, ეს არ არის ცალკე აღებული მასწავლებელი, ცალკე – მოსწავლე, ამ სისტემაშია, როგორც მთლიანად სკოლის შემადგენელი ნაწილი, დირექტორიდან დაწყებული, ყველა პედაგოგი, რომელიც მოსწავლესთან ურთიერთობს და ასევე მშობელი, რომელიც უნდა იყოს მოსწავლის ცხოვრებაში ჩართული. ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ ბავშვმა იგრძნოს, მას პატივს სცემენ, უსმენენ და იღებენ ისეთს, როგორიც არის.
- ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან...
- მათი მიზანდასახულობა, უკეთესი მომავლისაკენ სწრაფვა და წინსვალა, ჩვენი სკოლის დიდი წარმატების საწინდარია.
- სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს...
- გუნდურ მუშაობასა და ყველა რგოლის ჩართულობას. წარმატებულ მოსწავლეს, მასწავლებელს და მადლიერებით აღსავსე მშობელს.
- ჩემი ყოველდღიური მოტივაციაა...
- თანამშრომლობითი კულტურის შექმნა-დამკვიდრება სასკოლო ცხოვრებაში.
- ნაწარმოები, რომლის წაკითხვას ყველა მოსწავლეს ვურჩევ...
- უამრავი ნაწარმოებია, მაგრამ არის ქართული კულტურის საგანძური, შოთა რუსთაველის „ვეფხისტყაოსანი“.
- სასკოლო ღონისძიება, რომელიც მოსწავლეობისას განსაკუთრებით მახარებდა...
- იყო დედის დღისადმი მიძღვნილი ზეიმი.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას...
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე