სიახლეები
პიროვნება

„მნიშვნელოვანია სწავლების ცხოვრებისეულ გამოცდილებებზე დაყვანა“- ნინო კოპლატაძე, ასკანის საჯარო სკოლის პედაგოგი
12-11-2024
-
+


ნინო კოპლატაძე ოზურგეთის მუნიციპალიტეტის სოფელ ასკანის საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასის პედაგოგია, თავის პროფესიასა და მოსწავლეებზე უსაზღვროდ შეყვარებული, რომელიც ბავშვებს წიგნიერების დიდ სამყაროში მეგზურობას უწევს, დიადი მიზნებითა და იმედებით დგას განათლების სადარაჯოზე და ზრუნავს ქვეყანას საამაყო, ღირსეული და განათლებული თაობები აღუზარდოს. 

იხილეთ ბლიც-ინტერვიუ პედგაოგ ნინო კოპლატაძესთან: 

- პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს...

- ემოციურად და ფიზიკურად უსაფრთხო და განმავითარებელ სივრცეს.

ჩემთვის უსაფრთხო გარემო უპირველესად არის უშუალოდ  საფრთხეების გააზრება და მათზე შესაბამისი რეაგირება გაცნობიერებული მზაობით, ამისათვის ყოველივეს მზად ვარ განმსაზღვრელი აქტივობებით შევასუსტო ან აღმოფხვრა ამ ტიპის პრობლემა. სოციალური პროექტებით, მოსწავლეთა და მშობელთა ჩართულობით, ვცდილობ შევქმნა  ღირებულებებზე დაფუძვნებული სასწავლო გარემო. 

არაძალადობრივი გარემოს ფორმირებისათვის კლასში თვეში ერთხელ ვზომავ კლასის გავლენის ეფექტიანობის ხარისხს. მოსწავლეთა სოციალური, ემოციური და ქცევითი ჩვევების განვითარებაზე ორიენტირებული აქტივობების შესამუშავებლად, ვიყენებ  „ემოციური ინტელექტის“ დანიელ გოლემანის მიერ შემოთავაზებულ ხუთ ელემენტს. 

- მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია...

- ურთიერთობა ეფუძნებოდეს სიყვარულს, პატივისცემას, გულწრფელობას, ერთმანეთზე ზრუნვასა და თანამშრომლობას. მნიშვნელოვანია სწავლების ცხოვრებისეულ გამოცდილებებზე დაყვანა, მაშინ მოსწავლე უფრო მეტად გრძნობს მასწავლებლის მნიშვნელობას. უპირველესად ხედავს, რომ ერთნაირ სოციუმში არიან, ერთი პრობლემებითა და საჭიროებებოთ არიან გარემოცულნი.

- ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან... 

- თითოეულს აქვს მათთვის დამახასიათებელი განსაკუთრებული უნარი, შეუძლიათ ერთმანეთზე ზრუნვა და მხარდაჭერა.

განსაკუთრებული გრძნობაა, როცა  პატარები შენ  წინ იზრდებიან ყალიბდებიან, ემატებათ ცხოვრებისეული უნარები და გარემოსთან ადაპტირების რეფლექსები. საამაყოა ყოველი დღე წარმატებებითა თუ შეცდომებით. 

- სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს...

- სკოლის დემოკრატიულ მმართველობას. სკოლის პერსონალმა, მოსწავლეებმა  და მშობლებმა უნდა აიღონ თავიანთი წილიპასუხისმგებლობა, ისინი უნდა იყნენ გადაწყვეტილების მიმღებნი. ამასთანავე სასწავლო პოლიტიკაში მნიშვნელოვანია ჩართულობა ადგილობრივი თემის, საჭიროა მაღალი ხარისხის კომუნიკაციები  და თანამშრომლობა მხარდამჭერ ორგანიზაციებთან.  

- ჩემი ყოველდღიური მოტივაციაა...

- რწმენის ძალა, რომელიც მთელი ცხოვრება თითქოს რუტინულ საქმეს მაკეთებინებს, მაგრამ არცერთი დღე ერთმანეთს არ ჰგავს. პოზიტიური სიახლეები, სირთულესთან ჭიდილი, ახალი უნარებისა და ცოდნის აღმოჩენა, დახმარება და მხარდაჭერა მაძლევს ძალას ვიყო მოტივირებული მასწავლებელი

-  ნაწარმოები, რომლის წაკითხვას ყველა მოსწავლეს ვურჩევ... 

- ლიტერატურა უმდიდრესია ამ თვალსაზრისით, ასაკობრივად სულის და გენის საწრთობია ნ. დუმბაძის და რ. ინანიშვილის მოთხრობები. „სისხლი“, „ჰელადოს“, „დედა“, „მირანდუხტი“, რომელი ერთი დავასახელო-უბრალოებიდან რომ გენიალურობა იბადება. სისხლის ყივილი, ფასეულობების გაცნობა და აღიარება, დარდის და სევდის გაზიარება, საერთო გასაჭირისა და სიხარულის აღქმა ამ მწერლებზე უკეთ  არავის შეუძლია...

- სასკოლო ღონისძიება, რომელიც მოსწავლეობისას განსაკუთრებით მახარებდა...

- მახარებდა ერთობლივი ღონისძიებები, სოციალური პროექტები, რომელიც იყო გასვლითი, ვეხმარებით მარტოხელა მოხუცებს ეზოს დასუფთავებაში, ვასწავლით მათ  საგანგებო სიტუაციების დროს ზარის განხორციელებას შესაბამის უწყებებთან. ბავშვების დამოკიდებულება  საქმის მიმართ,  მათი გულისხმიერება განსაკუთრებულად ამაღელვებელია. 


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ცნობილია, რომელი უმაღლესის ავტორიზაციის ხელახალი განხილვა იქნება 27 დეკემბერს 

მედიაწიგნიერება სასკოლო განათლებაში

ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტსა (KIU) და მიუნხენის ტექნიკურ უნივერსიტეტს (TUM) შორის თანამშრომლობა ღრმავდება

თბილისის საბავშვო ბაღებში ზამთრის არდადეგები 27 დეკემბრიდან დაიწყება

ნიმუშში შეტანილია 7 დავალება ტესტის თითოეული ნაწილიდან

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ოსწავლეებმა დიდი ინტერესი გამოიჩინეს და ყურადღებით მოუსმინეს პრეზენტაციას

ამჯერად, გიმნაზიის III კლასის მოსწავლეებმა (დამრიგებელი ქეთევან გაგოშიძე) სკოლაში წარადგინეს ღონისძიება - „ტყის საშობაო ზღაპარი“ 

აქტივობაში ისინი დიდი ენთუზიაზმით მონაწილეობდნენ

მოსწავლეებისთვის თამაში სასწავლო-შემეცნებითთან ერთად სახალისო და თავშესაქცევი აღმოჩნდა

საინტერესო

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა -   ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა

ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული... 

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

სიახლეები
საზოგადოება