მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მოსწავლეების მართვა რთული და შრომატევადი პროცესია, რომელიც პედაგოგებისთვის დიდი გამოწვევაა. საგაკვეთლო პროცესის დროს ხმაური, მოსწავლეთა უყურადღებობა ან ყურადღების სხვა საკითხზე გადატანა შესაძლოა, სხვადასხვა მიზეზებით იყოს გამოწვეული. გთავაზობთ როგორც მოსწავლეების მართვის სირთულეების ძირითად მიზეზებს ისე იმ ოქროს წესებს რომელიც მასწავლებლებს ამ პრობლემებთან გამკლაბენაში დაეხმარებათ.
გაგიზიარებთ მოსწავლეების მართვის სირთულეების ძირითად მიზეზებს:
1. მოტივაციის ნაკლებობა: ზოგ მოსწავლეს არ აქვს საკმარისი მოტივაცია სწავლაში ჩართულობისთვის, რაც ართულებს მათ დაინტერესებას და მართვას.
2. სხვა საჭიროებები და ინტერესები: თითოეულ მოსწავლეს აქვს განსხვავებული ინტერესები, საჭიროებები და სწავლის სტილი.
3. ქცევითი პრობლემები: ზოგიერთი მოსწავლე განიცდის ქცევით სირთულეებს, რომლებიც დაკავშირებულია პიროვნულ ან სოციალური ფაქტორებით.
4. გარემოს გავლენა: საკლასო გარემოს ან კლასის მოცულობის ფაქტორები შეიძლება იყოს სწავლასა და მართვაში სირთულეების წყარო.
5. ემოციური მდგომარეობა: მოზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე.
ოქრის წესები შეიძლება არსებობდეს მასწავლებლებისთვის, რომ გამოწვევასთან გამკლავება შეძლონ? - გაგიზიარებთ, რამდენიმე რეკომენდაციას:
1. ცხადი წესები და მოლოდინები: თავიდანვე განსაზღვრეთ კლასის წესები და გქონდეთ მოლოდინი, რომ მოსწავლეები მათ დაიცავენ. მნიშვნელოვანია, რომ წესები იყოს ცხადი, გასაგები და თანმიმდევრული.
2. პოზიტიური კომუნიკაცია: გამოიყენეთ პოზიტიური კომუნიკაციის მიდგომა, რომელიც ხაზს უსვამს ქცევის დადებით მხარეებს და მოსწავლეების წარმატების აღნიშვნას.
3. კონსისტენტურობა: მასწავლებლის ქცევები და რეაქციები უნდა იყოს თანმიმდევრული. მოსწავლეებს უნდა ჰქონდეთ ცხადი წარმოდგენა იმაზე, თუ რა შედეგები მოყვება მათი მხრიდან წესების დარღვევას.
4. პატივისცემა და ურთიერთნდობა: შექმენით კლასში ურთიერთნდობისა და პატივისცემის ატმოსფერო. მოსწავლეებს უნდა ჰქონდეთ განცდა, რომ მათ ესმით და პატივს სცემენ.
5. აქტიური მოსმენა: მოუსმინეთ მოსწავლეებს და გაიგეთ მათი შეხედულებები. ეს ეხმარება მასწავლებელს უკეთ გაიგოს მათი პრობლემები და იპოვოს ინდივიდუალური მიდგომები.
6. კრეატიული აქტივობები: ჩართეთ მოსწავლეები ისეთი აქტივობებში, რომლებიც მოიცავს გუნდურ მუშაობას და კომუნიკაციას. ეს ეხმარება მათ, უფრო მეტად ჩაერთონ და დაინტერესდნენ სწავლის პროცესით.
7. დაჯილდოებისა და წამახალისებელი სისტემა: გამოიყენეთ ჯილდოები და პოზიტიური გამამხნევებელი სისტემა, რომელიც მოიცავს მცირე წამახალისებელ ჯილდოებს კარგი ქცევისთვის.
8. სწრაფი და ეფექტური რეაგირება: ქცევის პრობლემების დროს სწრაფი და ეფექტური რეაგირება ხელს უწყობს მათი გამეორების თავიდან აცილებას.
9. ემოციური ინტელექტის განვითარება: ასწავლეთ მოსწავლეებს ემოციების მართვა და მათი სწორად გამოხატვა. ეს ეხმარება მათ ურთიერთობების გაუმჯობესებასა და კომუნიკაციის უნარის განვითარებაში.
10. აქტიური სწავლების ტექნიკა: ჩართეთ დისკუსიები, კითხვა-პასუხი, წყვილებში მუშაობა და სხვა აქტიური სწავლების მეთოდები, რომლებიც მოსწავლეებს საშუალებას აძლევს იმუშაონ და გამოხატონ თავიანთი აზრები.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ნიშნების მკაცრად წერა, მაღალი ტონით საუბარი მოსწავლეეებთან... - კიდევ რა შეცდომებს უშვებე პედაგოგები
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს ურთიერთპატივისცემაზე დაფუძნებულ, მეგობრულ, გუნდურ თანამშრომლობას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს უსაფრთხო გარემოს, მასწავლებელსა და მოსწავლეს შორის კეთილგანწყობილ ურთიერთობებსა და სწავლებას“
ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არიან კომუნიკაბელურები, გააჩნიათ პასუხისმგებლობის გრძნობა
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე