მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
რუსლან მელაძის სახელობის ხულოს მუნიციპალიტეტის სოფელ ქვემო ვაშლოვანის საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგი იაგულ აბულაძე წარმატებული მომავალი თაობების აღზრდაზე, მათი ცოდნის გაღრმავებსა და მოტივირებაზე ზრუნავს.
მისი თქმით, კლასში არსებული ატმოსფერო მოსწავლეთა სწავლის მიმართ განწყობებსა და დამოკიდებულებებზე მოქმედებს. სწორედ ამიტომ, ამ საკითხს განსაკუთრებულ ყურადღებას აქცევს.
პედაგოგმა სხვადასხვა საინტერესო საკითხზე etaloni.ge-ს ბლიც-ინტერვიუში ისაუბრა.
- პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს...
- საკლასო გარემო გულისხმობს კლასში არსებულ განწყობას, ზოგად ატმოსფეროს, რომლის ჩამოყალიბებაზეც მასწავლებელსა და მოსწავლეებს შორის არსებული ურთიერთობები მოქმედებს. კლასში არსებული ატმოსფერო მოსწავლეთა სწავლის მიმართ განწყობებსა და დამოკიდებულებებზე მოქმედებს და სასწავლო პროცესის მნიშვნელოვან შემადგენელ ელემენტს წარმოადგენს.
- მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია...
- მასწავლებელსა და მოსწავლეს შორის მნიშვნელოვანია ჯანსაღი დამოკიდებულება. ყურადღებიანი და მეგობრული მასწავლებელი, რომელიც არც ზედმეტად მკაცრია და არც ზედმეტად რბილი, დადებითად მოქმედებს მოსწავლეთა აკადემიურ მიღწევებზე.
მასწავლებელმა უნდა შექმნას ისეთი გარემო, რომელშიც მოსწავლეს თავისუფლად შეეძლება აზრის გამოთქმა და მის აზრს, შეხედულებას თუ პოზიციას პატივისცემით მოეპყრობიან.
- ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან...
- ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან სკოლაში მიღებული ცოდნით, ხშირად აღწევენ წარმატებას. მათ ურთიერთპატივისცემა და დიდი სიყვარულის გამოხატვის უნარი აქვთ, უფროსებისა და თანატოლების მიმართ.
- სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს...
- სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე სწორედ ერთიან გუნდს გულისხმობს, სადაც ყველა ფიქრობს და ზრუნავს სკოლის ავტორიტეტის გაზრდაზე, წინსვლასა და განვითარებაზე, სადაც ყველა პასუხისმგებლობით ეკიდება მათ მოვალეობებს.
- ჩემი ყოველდღიური მოტივაციაა...
- შენ, რომელმაც ახლა კითხვა დაიწყე, მინდა გითხრა, რომ ჩვენი ცხოვრება სავსეა მოულოდნელი ბედნიერებითა და თავს დატეხილი სიურპრიზებით. თუ მასწავლებელი ხარ და ეს შენი ცხოვრების წესია, ნუ გამიჯნავ მას რეალური ცხოვრებისგან და შენს მოსწავლეებს დაანახე, რომ ცხოვრება სევდიანიც შეიძლება იყოს, მხიარულიც, უცნაურიც, იდუმალიც; რომ ის ჭრელია და მთავარია, ამ სიჭრელეში ჩვენი ფერის პოვნა შევძლოთ; რომ თუ არ დავეცით, ვერ ავდგებით, ამიტომ დაცემა ზოგჯერ საჭიროც კია. ყველაფერს დიდი პასუხისმგებლობა, სიყვარული და სიძლიერე სჭირდება.
განსაკუთრებული სიყვარული და პატივისცემა გამაჩნია თითოეული აღსაზრდელის მიმართ, ჩემი მთავარი მოტივაციაა პასუხისმგებლობის მაღალი გრძნობა.
- ნაწარმოები, რომლის წაკითხვას ყველა მოსწავლეს ვურჩევ...
- აკაკი წერეთლის - „გამზრდელი“, ილია ჭავჭავაძის - „მგზავრის წერილები“, „განდეგილი“, დავით გურამიშვილის - „დავითიანი“.
- სასკოლო ღონისძიება, რომელიც მოსწავლეობისას განსაკუთრებით მახარებდა...
- ექსკურსია, ლაშქრობები, თეატრალური წარმოდგენები, ინტელექტუალური თამაშები.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ნიშნების მკაცრად წერა, მაღალი ტონით საუბარი მოსწავლეეებთან... - კიდევ რა შეცდომებს უშვებე პედაგოგები
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს ურთიერთპატივისცემაზე დაფუძნებულ, მეგობრულ, გუნდურ თანამშრომლობას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს უსაფრთხო გარემოს, მასწავლებელსა და მოსწავლეს შორის კეთილგანწყობილ ურთიერთობებსა და სწავლებას“
ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არიან კომუნიკაბელურები, გააჩნიათ პასუხისმგებლობის გრძნობა
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე