მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ლექსის ავტორი გალაკტიონ ტაბიძეა. მეფე-პოეტის შემოქმედების შეხსენებით თავს არ შეგაწყენთ. ამჯერად მისი პედაგოგიური მოღვაწეობის შესახებ გვინდა გიამბოთ.
1910 წლის გაზაფხულზე, 20 წლის გალაკტიონმა თავი დაანება თბილისის სასულიერო სემინარიაში სწავლას, სოფელში დაბრუნდა და მალევე დაინიშნა მასწავლებლად შორაპნის მაზრის, სოფელ ფარცხნალის დაწყებით სკოლაში.
სკოლის შენობა უფრო ძველ ფარდულს ჰგავდა, სწავლისათვის კი ელემენტარული პირობაც არ იყო შექმნილი. გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას... მაგრამ გულკეთილი ახალგაზრდა პოეტი მონდომებული მოსწავლეებისათვის, წამახალისებელ საჩუქრებსა და წიგნებს იძენდა.
ფარცხნალის სკოლაში გალაკტიონი მხოლოდ 1 წელი ასწავლიდა. ასეთი მოკლე დროის პერიოდში მან ყველა მოსწავლის დასაჩუქრება შესძლო.
უნდა აღინიშნოს, რომ გალაკტიონი საკუთარი ხელფასით ზრუნავდა სკოლაზე. იმ ადგილზე, სადაც სკოლა იყო, გალაკტიონის მცირედი ხელფასით და მისი ხელით დარგული, ფართოდ მხრებგაშლილი, უზარმაზარი ცაცხვის ხე დგას. ეს ხე სოფელში „გალაკტიონის ცაცხვის“ სახელითაა ცნობილი.
ცნობილია, რომ გალაკტიონი, ნაცვლად ძველ სკოლაში გამეფებული სქოლასტიკური მეთოდებისა, სწავლებაში იყენებდა მოწინავე პროგრესულ მეთოდებს, რომლებიც მოსწავლეთა შეგნებულობასა და აქტიურობაზე ყოფილა დამყარებული.
იგი მოზარდებში ნერგავდა ბედნიერი მომავლისა და თავისუფლების მოპოვების მტკიცე და ღრმა რწმენას, რის გამოც მოსწავლეთა და მშობელთა დიდი სიყვარული დაუმსახურებია.
გალაკტიონს ბინა დაქირავებული ჰქონია დიმიტრი ხარაძის ოჯახში. მის ერთ-ერთ ოთახში დღეს მუზეუმია გახსნილი.
გალაკტიონს მასწავლებლობა მძიმე პირობებში უწევდა და მიუხედავად დუხჭირი ეკონომიური პირობებისა, არ დაჰკარგვია ბავშვებთან მუშაობის ხალისი.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცვლილებები სკოლის დირექტორებს, მასწავლებლებსა და რესურსცენტრების ხელმძღვანელებს შეეხება - მთავრობის 2025 წლის გეგმა ცნობილია
ფავორიტიზმი, სუბიექტური დამოკიდებულება... კიდევ რა გამოწვევები ახლავს ბაღებში შიდა კონკურსით კადრების დასაქმებას
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
პროექტი მოსწავლეებისთვის აღმოჩნდა აქტიუალური და მეტად საინტერესო