სიახლეები
სკოლები

„პირველყოფილის დღიური“- კერძო სკოლა „ანაბასისის“ მოსწავლეებმა კომპლექსური დავალება წარმატებით შეასრულეს 
20-11-2024
-
+


კერძო სკოლა „ანაბასისი“ მოსწავლეებს ხარისხიან განათლებას სთავაზობს, რაც მათი მომავალი წარმატების წინაპირობაა. 

აღსანიშნავია, რომ მოსწავლეები, სასწავლო წლის განმავლობაში, გამორჩეულ და საინტერესო აქტივობებს ახორციელებენ.

„ეს იყო ბრძოლა გადარჩენისათვის, სადაც ყველა დღე იყო ახალი გამოწვევა. ჩვენ ბუნების ლაბირინთში დაკარგული ვიყავით, სადაც უნდა გვეპოვა საჭმელი და თავშესაფარი“,- ეს გახლავთ ამონარიდი „პირველყოფილის დღიურიდან“, რომელიც VII და VII კლასის მოსწავლეებმა შეასრულეს. 

მოსწავლეებმა კაცობრიობის განვითარების უძველესი პერიოდი - ქვის ხანა კომპლექსური დავალების პროდუქტის პრეზენტაციით შეაჯამეს. მათი ხელმძღვანელი მასწავლებელი ნინო როინიშვილია. მოსწავლეებმა ნამუშევარში შემოქმედებითად და საინტერესოდ წარმოაჩინეს პირველყოფილი საზოგადოების ყოფა-ცხოვრება ქვის ხანაში.

აღსანიშნავია, რომ მათ ეტაპობრივად შეისწავლეს ძველი, შუა და ახალი ქვის ხანა. გაეცნენ იმ ეპოქის არტეფაქტებს, დაათვალიერეს საქართველოს ეროვნული მუზეუმის საგანძური. მიღებული ცოდნა პირად ცხოვრებას დაუკავშირეს და პირველ პირში, ქრონოლოგიური თანმიმდევრობით გადმოსცეს ქვის ხანის თითოეული პერიოდის სიახლეები.

საკუთარ ნამუშევარზე თავად მოსწავლეები საუბრობენ:

„ჩვენ ვიმუშავეთ პირველყოფილის დღიურზე, რაც ძალზე საინტერესო იყო. ამ პრაქტიკულმა სამუშაომ ბევრი ცოდნა მოგვცა, დღიურის შექმნით გაგვიმარტივდა თემის შესწავლა. ბევრი ახალი ინფორმაცია შევიტყვეთ პირველყოფილებზე. ასევე, ვიზრუნეთ ნამუშევრის ვიზუალურ მხარეზე და შევეცადეთ გაგვეფორმებინა სხვადასხვა ხერხით, ჩავხატეთ პირველყოფილთა ხელოვნების ნიმუშები, მღვიმეების კედლებზე რომ ასრულებდნენ. დავამზადეთ სხვადასხვა დანიშნულების ძველი ნივთები. ვფიქრობთ, მსგავსი დავალებები ბევრ ცოდნას აძლევს მოსწავლეებს და სწავლის პროცესსაც უფრო საინტერესოს ხდის“,- აღნიშნავენ მოსწავლეები. 

როგორც სკოლაში გვიყვებიან, კომპლექსური დავალების შესრულებისას მოსწავლეებს შემდეგი უნარები განუვითარდათ: 

1. კრეატიულობა და წარმოსახვის უნარი, ისტორიების შექმნისა და პირველყოფილი ადამიანის ყოველდღიურობის წარმოდგენისას მოსწავლეებს განუვითარდათ ფანტაზია, როგორი შეიძლება ყოფილიყო მათი ცხოვრება;

2. კვლევითი უნარები, მოიძიეს ისტორიული და არქეოლოგიური ინფორმაციები, როგორ ცხოვრობდნენ პირველყოფილი ადამიანები;

3. წერისა და სტრუქტურული აზროვნების განვითარება. დღიურის ფორმატში წერა მოითხოვს ტექსტის დალაგებულად და ლოგიკურად ჩამოყალიბებას;

4. ემპათია და რეფლექსია. მოსწავლეები ცდილობენ წარმოიდგინონ, რას გრძნობდნენ და როგორ მოქმედებდნენ პირველყოფილი ადამიანები;

5. ისტორიული და კულტურული ცნობიერების გაღრმავება. მოსწავლეებმა შეიძინეს ცოდნა ადამიანთა განვითარების ეტაპებისა და ისტორიის მნიშვნელობის შესახებ.

„ასეთი აქტივობები გარდა ცოდნის მიღებისა, ხელს უწყობს პრაქტიკული უნარების ჩამოყალიბებას და სწავლის პროცესს უფრო საინტერესოს და სახალისოს ხდის“,- ამბობენ სკოლაში. 

იხილეთ ფოტოები:



კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

დღეს, 20 აპრილს მართლმადიდებელი ეკლესია აღდგომის ბრწყინვალე დღესასწაულს აღნიშნავს

„უფლის ჯვარცმით კაცობრიობამ განაჩენი საკუთარ თავსაც გამოუტანა“...

პასქა ხატისპური არ არის - რა დატვირთვა აქვს ამ ორ სარიტუალო ნამზადს - ეთნოგრაფის განმარტება

წმინდა ცეცხლს იერუსალიმიდან საქართველოში 23:40 საათისთვის ჩამოიტანენ 

პიროვნება

„სასწავლო წლის დასასრულს საბაზისო საგნებში გამოცდებს დავამატებდი“,- მუხრანას საჯარო სკოლის მასწავლებელი მედეა ჩალაური

„როცა მშობელი, მასწავლებელი და მოსწავლე ერთმანეთის გაგებას ისწავლის, მაშინ სკოლა ბედნიერების სივრცე გახდება“- კუშის საჯარო სკოლის დირექტორი

„ჩვენი მოსწავლეების ოცნებაა, სკოლაში ხალხური სიმღერისა და ქართული საგალობლების წრე გაიხსნას“ - ტობანიერის საჯარო სკოლის პედაგოგის გზავნილი

სკოლები

აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი მარიკა გიორხელიძე.

 ჯურუყვეთის N1 საჯარო სკოლაში მუსიკალურ-ლიტერატურული საღამო გაიმართა 

„წარმატებებს ვუსურვებთ მომავალშიც ჩვენს სასახელო სპორტსმენს“

ბოდბის საჯარო სკოლის მე-2 კლასის მოსწავლეებმა „საარსებო გარემოს მოდელი“ შექმნეს 

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება