სიახლეები
რჩევები

რა დრო სჭირდება უცხო ენის შესწავლას და შესაძლებელია თუ არა მისი ნებისმიერ ასაკში ათვისება
18-06-2018
-
+


თანამედროვე სამყაროში უცხო ენების ცოდნას განსაკუთრებული მნიშვნელობა აქვს. სწორედ ამიტომ, მშობლების ნაწილი საკუთარ შვილებს ლამის დაბადებიდან ერთ სხვა ენას მაინც ასმენინებს. საშუალო სკოლებში კი მოსწავლეები ქართულ ანბანთან ერთად უცხო ენას (ინგლისურს) პირველი კლასიდან სწავლობენ. რამდენად ეფექტურია ამგვარი მეთოდიკა და შესაძლებელია თუ არა უცხო ენის ნებისმიერ ასაკში ათვისება? - თსუ-ს ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა დეპარტამენტის ხელმძღვანელი და პროფესორი ქეთევან ჭკუასელი Etaloni.ge-სთან უცნო ენების შესწავლის ხარვეზებს ზოგადი პედაგოგიკის კუთხით განიხილავს: 

- ქალბატონო ქეთევან, რა ასაკიდან უნდა დაიწყოს ბავშვმა უცხო ენების შესწავლა? 

- უცხო ენების პირველი კლასიდან შესწავლა, რაც დღეს ხდება, ნამდვილად შემიძლია გითხრათ, რომ არასწორია. ბავშვის ფსიქოგენეტიკური ტიპი მცირე ასაკში ჩამოყალიბებული არ არის. მან ქართულად წერა-კითხვაც არ იცის და ამიტომ მისი ფსიქიკა ეროვნული იდენტობის შესაბამისად არ არის ფორმირებული. ამ დროს კი პირველივე კლასიდან უცბად იწყებს ქართულის, მათემატიკის და უცხო ენის შესწავლას. ეს კი ძალიან რთული პროცესია და, რა თქმა უნდა, ბავშვის ფსიქიკურ გადატვირთვას იწვევს, გარდა იმისა, რომ იდენტობის ჩამოყალიბების თვალსაზრისითაც პრობლემური ხდება. 

- რა კვლევებით დასტურდება აღნიშნული?  

- ამას საუკუნეების განმავლობაში ყველა კლასიკოსი აღნიშნავდა და თანამედროვე კვლევებიც ამას ადასტურებს. ევროპაში მიიჩნევა, რომ უცხო ენის სწავლა მე-4  ან მე-5 კლასიდან უნდა დაიწყოს. ბავშვმა და ქართველმა ბავშვმა, რა თქმა უნდა, რამდენიმე ენა უნდა ისწავლოს. ეს ჩვენი ისტორიული ხვედრიცაა-საქართველო ისეთ ადგილას მდებარეობს და იმდენად მცირერიცხოვანი ქვეყანაა, მაგრამ ეს უნდა იწყებოდეს გვიან ასაკში, მაგალითად, მე-4  კლასიდან. 12 წელი კი სრულიად საკმარისია იმისთვის, რომ ბავშვს 2-3 ენა შევასწავლოთ. 

- როგორ შეაფასებთ ენის სწავლების მეთოდიკას საჯარო სკოლებში?

- საშუალო სკოლებში ამ მხრივ ძალიან ცუდი ვითარებაა. თუ ბავშვს მაინც რეპეტიტორის დამხარება სჭირდება უცხო ენის შესასწავლად, რატომ ვხარჯავთ სკოლაში საათებს? ეს ხარვეზი, რა თქმა უნდა, უკავშირდება ფინანსებს და ბევრ სხვა ობიექტურ მიზეზს, თუმცა მეთოდიკის საკითხი მაინც ერთ-ერთი მთავარია. ფაქტია, რომ საქართველოს საჯარო სკოლებში უცხო ენის შესწავლის საკითხი სავალალო მდგომარეობაშია. 

- რა პერიოდი სჭირდება უცხო ენის სწავლას და თუ შესაძლებელია მისი ნებისმიერ ასაკში ათვისება?

- უცხო ენის შესწავლა ნებისმიერ ასაკში შეიძლება. რა თქმა უნდა, ეს დამოკიდებულია მონდომებასა და შეგნებაზე. როგორც ენის სპეციალისტები ამბობენ, ენის სრულყოფილ, ფუნდამენტურ შესწავლას 7 წელი სჭირდება, ხოლო მარტივი, საკომუნიკაციო ენის ათვისებას ბევრად მცირე დრო მიაქვს.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ელექტრონული ჟურნალში სემესტრული ცვლილებების შეტანის ბოლო ვადა ცნობილია  - ინფორმაცია მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციისთვის

მოსალოდნელია ნალექი, ძლიერი თოვა და ქარბუქი - გაფრთხილება გარემოს ეროვნული სააგენტოსგან

მინისტრის ბრძანებით უცხოეთში მიღებული განათლების აღიარების წესში ცვლილება შევიდა 

2025 წლიდან ბაღებში პერსონალს ხელფასი თითქმის 20%-ით გაეზრდება

როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ასევე მოსწავლეებმა შეასრულეს ფრანგული სიმღერა კინოფილმიდან „ჩარირამა“ 

კესო, მუსიკალური ფესტივალის - „სხვა საქართველო სად არის“, ლაურეატი გახდა 

მე- 7 კლასის დამრიგებლის ზენფირა ისაევის ხელმძღვანელობით ჩატარდა და მასში მოსწავლეები დიდი ინტერესით ჩაერთნენ 

აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული კონკურსი საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ახალგაზრდობის სულიერი და ინტელექტუალური განვითარების ცენტრმა გამოაცხადა

კვირეული დაუვიწყარი ემოციებითა და შთაბეჭდილებებით აღსავსე იყო 

საინტერესო

როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან

როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე... 

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა -   ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა

სიახლეები
საზოგადოება