სიახლეები
სკოლები

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის მოსწავლეები მედიაწიგნიერების ოლიმპიადაში მონაწილეობისთვის დაჯილდოვდნენ
25-11-2024
-
+


საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის პედაგოგები მოსწავლეებს ცრუ და ნამდვილი ინფორმაციის გარჩევას ასწავლიან და მათი წიგნიერების დონის ამაღლებაზე ზრუნავენ.

თანამედროვე ეპოქაში, სადაც ყოველდღიურად უამრავი ინფორმაცია ვრცელდება, დეზინფორმაციის გავრცელება განსაკუთრებით აქტუალურია. დეზინფორმაცია შეიძლება გავრცელდეს, როგორც სოციალური ქსელების, ისე ტრადიციული მედიის საშუალებით და ხშირად მიზნად ისახავს საზოგადოების შეცდომაში შეყვანას, განწყობების შეცვლას ან კონფლიქტების გაღვივებას. მნიშვნელოვანია, რომ განსაკუთრებით მოზარდებმა შეძლონ ინფორმაციის კრიტიკული გაანალიზება და მედიაწიგნიერების უნარების განვითარება. საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლა, უერთდება თანამედროვე  ეპოქის გამოწვევებს და წელს მედიაწიგნიერების სწავლება, როგორც ფორმალური განათლების ნოვაცია ინერგება სასკოლო თემში.

მედიაწიგნიერების მასწავლებლის - სოფიკო გორგილაძის ინიციატივითა და სკოლის დირექტორის- ლალი მელივას მხარდაჭერით, შეიქმნა მე-10 კლასელთა გუნდი, რომლის წევრებმაც ComCom-ის „მედიაწიგნიერების ოლიმპიადაში“ გამოცხადებულ კონკურსზე წარადგინეს სტატია თემაზე - „როგორ გავუმკლავდეთ დეზინფორმაციას“.

საკონკურსო ნაშრომები კომპეტენტურმა ჟიურიმ შეაფასა, მოსწავლეები კი დაჯილდოვდნენ ოლიმპიადაში მონაწილების დამადასტურებელი სერტიფიკატებით.

როგორ გავუმკლავდეთ დეზინფორმაციას; დეზინფორმაციის ამოცნობა; დეზინფორმაციის წინააღმდეგ ბრძოლა; - სწორედ ამ სკითხებზე იმსჯელეს მოსწავლეებმა საკონკურსო სტატიაში. 

1. მონაცემთა წყაროს გადამოწმება;

2. სათაურების და შინაარსის შედარება;

3. ფაქტების გადამოწმება; 

ამ ტიპის ქვეპუნქტების განხილვით კი, კიდევ უფრო საინტერესო გახდა სამუშაო პროცესი.

კრიტიკული აზროვნება მედიაწიგნიერების აუცილებელი ნაწილია. კითხვები, რომელთა დასმაც უნდა შეგვეძლოს, მოიცავს:

  • ვინ არის ინფორმაციის ავტორი?
  • რა მიზანს ემსახურება სტატია ან პოსტი?
  • არსებობს თუ არა სანდო წყაროები,  რომლებიც ამტკიცებენ ამ ინფორმაციას?
  • როგორ შეიძლება ეს ინფორმაცია გამოიყენოს ვინმემ საკუთარი მიზნებისთვის?

აღსანიშნავია, რომ სოციალური ქსელები დეზინფორმაციის გავრცელების ერთ-ერთი მთავარი არხია. სტატიის ავტორებმა ამ საკითხებზეც გაამახვილეს ყურადღება  და შესაბამის პუნქტებად ჩამოაყალიბეს: 

  • არ გააზიარონ გადაუმოწმებელი ინფორმაცია;
  • გამოიყენონ ფაქტების გადამოწმების პლატფორმები;
  • იზრუნონ ციფრული ჰიგიენის შენარჩუნებაზე, როგორიცაა საეჭვო ანგარიშების ან ბოტების იდენტიფიცირება და ბლოკირება.

როგორც სკოლაში აღნიშნავენ, მედიაწიგნიერების სწავლება აუცილებელია სკოლებში, რადგან იგი აძლევს ახალგაზრდებს ცოდნას და უნარებს -  იყვნენ ინფორმირებულნი და დაცულნი. 

დეზინფორმაციასთან ბრძოლა არ არის მარტივი პროცესი, სწორი მიდგომებით, კი  შესაძლებელია შევამციროთ მისი გავლენა: სიფრთხილით, კრიტიკული ხედვით ვეცადოთ სიმართლის დადგენას.

იხილეთ ფოტოები:


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

საქართველოში ყველაზე მცირე ასაკის დამნაშავეები 8 წლისები არიან, დანაშაული 14 წლამდე 75-მა მოზარდმა ჩაიდინა - სტატისტიკა

ეროვნული სასწავლო ოლიმპიადის მესამე ტურის შედეგები გამოქვეყნდა - სად უნდა ნახოთ ინფორმაცია და როგორ უნდა გაასაჩივროთ ქულა

„საავადმყოფოში მითხრეს, თუნდაც მთელი ყუთი თაგვის წამალი შეეჭამა, მაინც არაფერი დაუშავდებოდაო“

2025 წლის ტესტების ჩატარების განრიგი ცნობილია  - რეგისტრაციის ვადები და სხვა დეტალები

მოსწავლეთა დასწრების პროცენტული მაჩვენებელი - ინფორმაცია მასწავლებლებისთვის

პიროვნება
სკოლები
საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება