მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
თბილისის N128 სკოლის სამოქალაქო განათლების მასწავლებელს - ნინო ჩხიკვაძეს მოსწავლეებთან მეგობრული, ნდობაზე დამყარებული ურთიერთობები აქვს. მისი თქმით, თანასწორობისა და ობიექტურობის განცდა პოზიტიური გარემოს ნაწილია, რისთვისაც თავს არ ზოგავს. ბავშვებს ყოველთვის მხარს უჭერს, საჭირო რჩევებს აძლევს და მათ ინტერესებზე, საჭიროებებზე მორგებულ სასწავლო პროცესს სთავაზობს.
Etaloni.ge-ის ბლიც-კითხვებს პედაგოგი ნინო ჩხიკვაძე პასუხობს:
- პოზიტიური სასკოლო გარემო ნიშნავს...
- ურთიერთპატივისცემასა და ნდობაზე დაფუძნებულ გარემოს, რასაც შეუძლია სასკოლო ცხოვრება გახადოს პოზიტიური. თანასწორობისა და ობიექტურობის განცდაც პოზიტიური
გარემოს ნაწილია. ვქმნით მოსწავლეთა ფსიქოლოგიური და ემოციური მხარდაჭერის სისტემა. ვუსმენთ მოსწავლეებს, ვიკვლევთ მათ საჭიროებებს და ამის შესაბამისად ვადგენთ წლიურ სასკოლო პროექტებს, ვახორციელებთ შეხვედრებს, მოსწავლეთა სურვილების საფუძველზე შევქმენით სივრცე „მე და ჩემი უფლებები“.
- მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია...
- როცა მასწავლებელი და მოსწავლე ერთ ენაზე საუბრობენ, ზუსტად იციან მოსწავლეებმა რა სურს და რას ითხოვს მასწავლებელი და პირიქით მასწავლებელსაც ესმის მოსწავლის. ურთიერთშეთანხმებით მიმდინარეობს სწავლა-სწავლების პროცესი.
- ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებით ვამაყობ...
- რადგან გამორჩეულად აქტიურები არიან, შეუძლიათ იდეების გენერირება. მათში ვხედავ მომავლის იმედს, ადამიანებს, რომლებიც, მიზნების დასახვითა და გაერთიანებული
მოქმედებით აუცილებლად ჩამოყალიბდებიან ჩვენი ქვეყნის ღირსეულ მოქალაქეებად.
ჩართულები არიან სხვადასხვა ინტელექტუალურ პროგრამებში, გეგმავენ და ახორციელებენ
პროექტებს, რომლებიც გლობალური პრობლემების მოგვარებაზეც გადის. თანამშრომლობენ
უნივერსიტეტთან, თემსა და არასამთავრობო ორგანიზაციებთან. განსაკუთრებით მეამაყება უკვე ჩემი სკოლადამთავრებული მოსწავლეები, რომლებიც ვერ ელევიან სკოლას და
მაქსიმალურად ცდილობენ სხვადასხვა პროექტებში ჩართონ და დააკვალიანონ სკოლის მოსწავლეები. სასიამოვნოა იმის განცდა, რომ ჩემი მოსწავლეები ჩემგან წაიღებენ უპირობო სიყვარულს და მათ აღზრდაში ჩემი წვლილიც იქნება.
- სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს...
- მშობლის მაქსიმალურ ჩართულობას სასკოლო ცხოვრებაში. მასწავლებელი, მოსწავლე და მშობელი- ეს რგოლი განაპირობებს სკოლის სიძლიერეს. ნდობასა და ურთიერთპატივისცემაზე აგებული ურთიერთობა მასწავლებელსა და მშობელს შორის აძლიერებს სასკოლო საზოგადოებას.
- ჩემი ყოველდღიური მოტივაციაა...
- მოსწავლეებთან შეხვედრის სიხარული. რაც შეიძლება მეტი სიახლო8ის დანერგვა სასწავლო პროცესში. მოსწავლეებში ღირსების გრძნობის გაღვივება. აღვზარდო კრიტიკულად მოაზროვნე, ტოლერანტი ადამიანები, რო0მელიც კაცთმოყვარე და განათლებულ მოქალაქეებად აქცევთ მათ.
- ნაწარმოები, რომლის წაკითხვას ყველა მოსწავლეს ვურჩევ...
- ძალიან ბევრი ლიტერატურული შედევრები გვაქვს ქართველებს, თუმცა რაც ამ წუთში მახსენდება არის გურამ დოჩანაშვილის „კაცი რომელსაც ლიტერატურა ძლიერ უყვარდა“. ვიტყოდი, რომ ეს არის ნაწარმოები, რომელიც ასწავლის მათ, თუ რატომ უნდა გვიყვარდეს ლიტერატურაა, დღევანდელი თაობისთვის კარგი მაგალითია, რადგან ტექნოლოგიების ეპოქაში ნაკლებად აქცევენ ყურადღებას ლიტერატურის კითხვას და კიდევ იმიტომ, რომ ლიტერატურა სიკვდილ-სიცოცხლის გაკვეთილებია და ყოველი წიგნის წაკითხვისას ხდები უკეთესი, ვიდრე ხარ.
- სასკოლო ღონისძიება, რომელიც მოსწავლეობისას განსაკუთრებით მახარებდა...
- ნებისმიერი სახის ლიტერატურული საღამო, შეხვედრები მწერლებთან. მახარებდა ასევე სპექტაკლებზე დასწრება, რომლებიც იშვიათობა იყო ჩემს ბავშვობაში. მერე დავსხდებოდით და ვაფასებდით თითოეულ პერსონაჟს. დიდ აღფრთოვანებასა და სიხარულს იწვევდა სკოლის გარე ურთიერთობები, მაგალითად ექსკურსიები. უფრო მეგობრულები ვხდებოდით და ვუახლოვდებოდით ერთმანეთს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას...
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე