მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
თბილისის N166 საჯარო სკოლაში სასწავლო წელი გამორჩეული და მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავებაზე ორიენტირებული აქტივობებითაა გაჯერებული.
მათ შორის, ერთ-ერთი მსგავსი პროქტი - „მედიაწიგნიერების გაკვეთილები“ გახლავთ. მის ფარგლებში მე-10ბ კლასში, მასწავლებელი- ლალი ტურიაშვილის ხელმძღვანელობით, კიდევ ერთი საინტერესო აქტივობა განხორციელდა. იაკობ ხუცესის თხზულების - „შუშანიკის წამების“ შესწავლის შემდეგ, მოსწავლეებს მიეცათ დავალება, თითქოს ისინი არქეოლოგიურ გათხრაში მონაწილეობდნენ, აღმოაჩინეს და „შუშანიკის წამება“. მათ აღმოჩენილი არტეფაქტებიდან გამომდნარე, კვლევა უნდა ჩაეტარებინათ.
მოსწავლეთა ინტერესების გათვალისწინებით, შეიქმნა არქეოლოგთა, ისტორიკოსთა, ლიტერატორთა, ჟურნალისტთა ჯგუფები, შემდეგ მოიწვიეს ერთ-ერთი ტელევიზია, რომელმაც მოამზადა სიუჟეტი აღმოჩენებისა და კვლევის შედეგების შესახებ. მოსწავლეებმა ინფორმაცია მიაწოდეს საზოგადოებას.
როგორც სკოლაში გვიყვებიან, აქტივობამ ხელი შეუწყო თხზულების სიღრმისეულად შესწავლას და ისეთი უნარების განვითარებას, როგორიცაა: მედიაწიგნიერება, თანამშრომლობა, კრიტიკული აზროვნება, შემოქმედებითობა, კვლევა, პრეზენტირება.
„კიდევ ერთხელ შეგახსენებთ, რომ მასწავლებელთა ჯგუფის მიერ სკოლაში ხორციელდება პროექტ „მედიაწიგნიერების გაკვეთილები", რომლის მთავარი მისია უწყვეტი განათლების ხელშეწყობაა. მედიაწიგნიერება ხელს უწყობს განსჯისა და კრიტიკული აზროვნების ინტელექტუალური უნარების განვითარებას და ეხმარება სწავლის ჩარჩოს აგებაში, ის საფუძველს უყრის ადამიანის მუდმივ კარიერულ ზრდასა და ინფორმირებული მოქალაქის ჩამოყალიბებას. მედიაწიგნიერების კომპეტენცია აფართოებს სწავლას ფორმალური სასწავლო გარემოს ფარგლებს მიღმა და აყალიბებს ისეთ გამოცდილებას, რომელიც აუცილებელია თვითმართული ძიებისთვის ცხოვრების ყველა სფეროში. მედიაწიგნიერება ზრდის ჩვენს კომპეტენციას ინფორმაციის შეფასების, მართვისა და გამოყენების თვალსაზრისით. მედიაწიგნიერი ადამიანი განსაზღვრავს ინფორმაციის საჭიროებას; მსჯელობს და მონაწილეობს დისკუსიაში; თანატოლებთან ჯგუფური მუშაობისას განსაზღვრავს საჭირო ინფორმაციას, აყალიბებს კითხვებს, იკვლევს ინფორმაციის ზოგად წყაროებს შესასწავლი საკითხის უკეთ გასაცნობად; აცნობიერებს, რომ არსებული ინფორმაცია შესაძლოა გაერთიანდეს საწყის (ორიგინალურ) მოსაზრებებთან, ექსპერიმენტთან/ან ანალიზთან და შესაძლებელია შეიქმნას ახალი ინფორმაცია. დღევანდელ სამყაროში რთულია იყო წარმატებული, აქტიური, პასუხისმგებლობიანი მოქალაქე, თუ არ იცი, როგორ იპოვო, აირჩიო, შეაფასო, გაფილტრო, გადაამოწმო, შექმნა, გაავრცელო და მოიხმარო ინფორმაცია“,- ამბობენ სკოლაში.
იხილეთ ვიდეო:
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცვლილება საბაზო-საშუალო საფეხურის პედაგოგებისთვის - დამტკიცდა განათლების დაროგობრივი მახასიათებელი
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
რატომ და როდიდან ვრთავთ ნაძვის ხეს საახალწლოდ?