მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
როგორ ხდება კადრის შერჩევა საბავშვო ბაღებში - ამ სკითხს პერსონალის მართვის მარეგულირებელი მეთოდოლოგიის დოკუმენტი არეგულირებს, რომლის მიხედვითაც, დაწესებულება პერსონალის შერჩევის პროცესში ხელმძღვანელობს საქართველოს მოქმედი კანონმდებლობითა და შიდა რეგულაციებით. შესაბამისად, აუცილებელია დაწესებულებას შემუშავებული ჰქონდეს დოკუმენტი პერსონალის შერჩევის შესახებ, რომელშიც დეტალურად იქნება აღწერილი პერსონალის შერჩევის წესი - განისაზღვრება კადრების მოზიდვის და შერჩევის მეთოდები, შეფასების მეთოდები, პროცედურები და სხვა.
აქვე აღსანიშნავია, რომ დაწესებულებას შეუძლია გაიზიაროს და საკუთარ პრაქტიკაში დანერგოს „საჯარო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონითა და „საჯარო სამსახურში კონკურსის ჩატარების წესის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს მთავრობის დადგენილებით განსაზღვრული წესები.
პერსონალის დაკომპლექტება შესაძლებელია როგორც კონკურსის გზით, ასევე, პირდაპირი დანიშვნით. დაწესებულება თავისუფალია თავად განსაზღვროს თანამშრომლის მიღების ოპტიმალური გზა, მისი საჭიროებების და სიტუაციის ანალიზის საფუძველზე. თუმცა გასათვალისწინებელია, რომ:
დაწესებულებას პერსონალის შერჩევის შესახებ დოკუმენტში გაწერილი უნდა ჰქონდეს ზემოაღნიშნული გზების არსებობის და მათი გამოყენების შესაძლებლობის შესახებ ინფორმაცია;
ობიექტურობისა და გამჭვირვალობის პრინციპები მეტად დაცულია, როცა დაწესებულება პერსონალს არჩევს კონკურსის ჩატარების გზით. როგორც კონკურსის ჩატარებისას, ასევე, პირდაპირი დანიშვნის გზით პერსონალის შერჩევისას, დაწესებულება ეყრდნობა ამ კონკრეტული პოზიციისთვის შემუშავებულ სამუშაო აღწერილობას. ეს გულისხმობს, რომ პირი, რომელიც შეირჩევა კონკურსის გზით ან დაინიშნება პირდაპირი დანიშვნის გზით, აუცილებლად უნდა აკმაყოფილებდეს სამუშაო აღწერილობით განსაზღვრულ საკვალიფიკაციო მოთხოვნებს.
თანამშრომლის დანიშვნა დაწესებულებას შეუძლია კონკურსის გარეშე, პირდაპირი დანიშვნის გზით და პერსონალის შერჩევის დროს, დაწესებულება ეყრდნობა სამუშაო აღწერილობას.
დოკუმენტში ვკითხულობთ, რომ „შერჩეული პირი აუცილებლად უნდა აკმაყოფილებდეს სამუშაო აღწერილობით განსაზღვრულ საკვალიფიკაციო მოთხოვნებს, რაც დოკუმენტურად უნდა დასტურდებოდეს და ინახებოდეს პირად საქმეში. რეკომენდებულია, ამ შემთხვევაშიც დაწესებულებამ ჩაატაროს შეხვედრა/გასაუბრება შერჩეულ პირთან, რომლის ფარგლებშიც დეტალურად იქნება განხილული როგორც დაწესებულების, ასევე, დასანიშნი პირის მოლოდინები და შესაძლებლობები. საბოლოო გადაწყვეტილების მიღება ორივე მხარისთვის მეტად მარტივი გახდება. გარდა ამისა, დაწესებულებას შეუძლია მოითხოვოს სარეკომენდაციო წერილის წარდგენა წინა დამსაქმებლისგან/საგანმანათლებლო დაწესებულებისგან ან/და განსაზღვროს დამატებითი პროცედურები პირდაპირი დანიშვნის გზით თანამშრომლის მიღებისთვის“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ხელფასების ცვლილება სკოლებში - დირექტორებმა საშტატო განრიგი სამინისტრისთან უნდა შეათანხმონ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა საზეიმოდ მორთუოლ გარემოში დრო შთამბეჭდავად გაატარეს და სასკოლო საზოგადოებასაც დაუვიწყარი მომენტები აჩუქეს
მათი დავალება იყო სხვადასხვა მარცვლები ერთმანეთთან ისე დაეკავშირებინათ, რომ მიეღოთ და წაეკითხათ სიტყვები
დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას