მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„რომ“ კავშირი ბევრისთვის ერთგვარი თავისტკივილია, რადგან ვერ გაურკვევიათ, ზუსტად სად დასვან მძიმე - წინ თუ შემდეგ, ან საერთოდ დასვან თუ არა.
პირველ ყოვლისა, უნდა ითქვას, რომ „რომ“ არის კავშირი - დამხმარე მეტყველების ნაწილი, რომელიც წინადადების ორ წევრს ან ორ წინადადებას აერთებს. მასსავით კავშირებია: და, მაგრამ, რათა, თუ და ა.შ.
უმთავრესი დილემა, რასაც „რომ“ კავშირის გამოყენებისას ვაწყდებით, არის - ყველა „რომ“ კავშირთან დაისმის თუ არა მძიმე და კონკრეტულად, სად უნდა დაიწეროს ეს მძიმე.
უნდა გახსოვდეთ, რომ თუ „რომ“ კავშირის წინ ზმნაა, მძიმე აუცილებლად დაისმის. მაგალითად, შემდეგ შემთხვევებში მძიმე აუცილებელია:
იმიტომ წავედი, რომ საჭირო იყო;
ძალიან მინდოდა, რომ ტკბილეული მეჭამა.
გრამატიკული წესის მიხედვით, „რომ“ კავშირის წინ მძიმე მაშინ დაისმის, როცა ის იწყებს დამოკიდებულ წინადადებას. ისე...რომ, ისეთი...რომ - მისათითებელ-საკავშირებელი სიტყვებია. ასეთ შემთხვევაში მძიმე „რომ'“ კავშირთან დაისმის.
მაგალითად:
ისე დავიღალე, რომ აღარაფერი მინდა;
ისეთი მძიმე ტვირთი მქონდა, რომ უცნობები დამეხმარნენ.
განვიხილოთ შემთხვევებიც, როდესაც მძიმე არ დაისმის. „რომ“ კავშირთან მძიმე არ იწერება, თუ დამოკიდებული წინადადება მთავარი წინადადების შუაშია მოქცეული. „რომ“ (აგრეთვე სხვა) კავშირის წინ მძიმე არ იწერება, თუ ის არ იწყებს მომდევნო წინადადებას.
ბებიამ, სახლში რომ წავედი, ძალიან გაიკვირვა;
კატამ რომ გაიღვიძა, რძე დალია.
ზოგადად, კავშირიანი რთულ წინადადებებში მძიმის დასმის წესები შემდეგია:
კავშირიან რთულ წინადადებაში შემავალი მარტივი (თუ შერწყმული) წინადადება მომდევნო წინადადებისაგან მძიმით გამოიყოფა, თუ მათ არ აერთებს და კავშირი;
მძიმე იწერება სხვა კავშირების წინაც, როცა ისინი იწყებენ მომდევნო წინადადებას;
თუ ერთი მარტივი წინადადება მეორე მარტივ წინადადებაშია მოქცეული, მაშინ ის ორივე მხრიდან მძიმით გამოიყოფა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
დაფიქსირდა თუ არა მუნის შემთხვევები სკოლებსა და ბაღებში - etaloni.ge ოფიციალურ უწყებებს დაუკავშირდა
IZRUNE.GE ბათუმში! - წარმატებული მოსწავლეების დაჯილდოების საზეიმო ღონისძიება ამჯერად შავიზღვისპირეთში გაიმართა
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
დავით აღმაშენებლის მოღვაწეობასთან დაკავშირებით გაერთიანებული გაკვეთილი ჩაუტარდათ მე-6, მე-10 და მე-11 კლასების მოსწავლეებს
უმთავრესი დილემა, რასაც „რომ“ კავშირის გამოყენებისას ვაწყდებით, არის - ყველა „რომ“ კავშირთან დაისმის თუ არა მძიმე და კონკრეტულად, სად უნდა დაიწეროს ეს მძიმე