სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო

რა შემთხვევაში არ იწერება „რომ“ კავშირის წინ მძიმე?
09-02-2025
-
+


„რომ“ კავშირი ბევრისთვის ერთგვარი თავისტკივილია, რადგან ვერ გაურკვევიათ, ზუსტად სად დასვან მძიმე - წინ თუ შემდეგ, ან საერთოდ დასვან თუ არა. 

პირველ ყოვლისა, უნდა ითქვას, რომ „რომ“ არის კავშირი - დამხმარე მეტყველების ნაწილი, რომელიც წინადადების ორ წევრს ან ორ წინადადებას აერთებს. მასსავით კავშირებია: და, მაგრამ, რათა, თუ და ა.შ. 

უმთავრესი დილემა, რასაც „რომ“ კავშირის გამოყენებისას ვაწყდებით, არის - ყველა „რომ“ კავშირთან დაისმის თუ არა მძიმე და კონკრეტულად, სად უნდა დაიწეროს ეს მძიმე. 

უნდა გახსოვდეთ, რომ თუ „რომ“ კავშირის წინ ზმნაა, მძიმე აუცილებლად დაისმის. მაგალითად, შემდეგ შემთხვევებში მძიმე აუცილებელია: 

იმიტომ წავედი, რომ საჭირო იყო;

ძალიან მინდოდა, რომ ტკბილეული მეჭამა.

გრამატიკული წესის მიხედვით, „რომ“ კავშირის წინ მძიმე მაშინ დაისმის, როცა ის იწყებს დამოკიდებულ წინადადებას. ისე...რომ, ისეთი...რომ - მისათითებელ-საკავშირებელი სიტყვებია. ასეთ შემთხვევაში მძიმე „რომ'“ კავშირთან დაისმის.

მაგალითად:

ისე დავიღალე, რომ აღარაფერი მინდა;

ისეთი მძიმე ტვირთი მქონდა, რომ უცნობები დამეხმარნენ.

განვიხილოთ შემთხვევებიც, როდესაც მძიმე არ დაისმის. „რომ“ კავშირთან მძიმე არ იწერება, თუ დამოკიდებული წინადადება მთავარი წინადადების შუაშია მოქცეული. „რომ“ (აგრეთვე სხვა) კავშირის წინ მძიმე არ იწერება, თუ ის არ იწყებს მომდევნო წინადადებას. 

ბებიამ, სახლში რომ წავედი, ძალიან გაიკვირვა;

კატამ რომ გაიღვიძა, რძე დალია.

ზოგადად, კავშირიანი რთულ წინადადებებში მძიმის დასმის წესები შემდეგია: 

კავშირიან რთულ წინადადებაში შემავალი მარტივი (თუ შერწყმული) წინადადება მომდევნო წინადადებისაგან მძიმით გამოიყოფა, თუ მათ არ აერთებს და კავშირი;

მძიმე იწერება სხვა კავშირების წინაც, როცა ისინი იწყებენ მომდევნო წინადადებას;

თუ ერთი მარტივი წინადადება მეორე მარტივ წინადადებაშია მოქცეული, მაშინ ის ორივე მხრიდან მძიმით გამოიყოფა.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

მედალოსანი მოსწავლეების ფინანსური წახალისების წესი დამტკიცდა - ვინ მიიღებს 500 და 300 ლარს

მასწავლებლებს განაცხადის გასაკეთებლად ვადა დღის ბოლომდე აქვთ - დეტალები

„მე რომ მასწავლებელი ვიყო“... - როგორ გაკვეთილებს ჩაატარებდნენ მოსწავლეები - რჩევები პედაგოგებს ბავშვებისგან

მასწავლებლები ამ საგნებში გამოცდას პირველად ჩააბარებენ - შეფასების სქემა და ტესტის ნიმუშები

გამოცდაზე გამსვლელი პედაგოგების საყურადღებოდ - დამხმარე კრებულები და პროგრამები გამოქვეყნდა
პიროვნება

„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

სკოლები

სკოლაში გაზაფხულის პირველი დღესასწაულები განსაკუთრებულად აღინიშნა

ღონისძიებაზე მოსწავლეებმა წაიკითხეს ლექსები, ცნობილი ადამიანების მიერ დედებისადმი მიძღვნილი ფრაზები

პატარებმა დედებს მხატვრულად წაკითხული ლექსებიც მიუძღვნეს

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება