სიახლეები
სიახლეები

პიგმალიონის ეფექტი: რატომ არის მნიშვნელოვანი პედაგოგისთვის კარგი შედეგის მოლოდინი ჰქონდეს
02-02-2025
-
+


კვლევით დასტურდება, რომ მასწავლებლის მოლოდინი სასწავლო პროცესში უმნიშვნელოვანეს როლს თამაშობს და რომ პედაგოგის ფსიქოლოგიურ განწყობას მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების გაუმჯობესება შეუძლია.

1965 წელს ამერიკელმა მკვლევარებმა რობერტ როზენტალმა და ლენორა იაკობსონმა სან-ფრანცისკოში მოსწავლეებთან ექსპერიმენტი ჩაატარეს, რომელმაც სასწავლო პროცესზე ფსიქოლოგიური განწყობის გავლენა დაადასტურა. მკვლევარებმა ტესტირება ჩაატარეს, რომელთა შედეგებით სამი ჯგუფი გამოყვეს, რომლებიც უფრო ნიჭიერები აღმოჩნდნენ და თანაკლასელებზე ​ მაღალი IQ-ს ​დონე ჰქონდათ. სინამდვილეში კი, ექსპერიმენტის პირობებით, ბავშვები შემთხვევითი შერჩევის მეთოდით აირჩიეს. მაგრამ მათი მასწავლებლებისთვის ეს არ უთქვამთ, გამოაცხადეს, რომ ისინი განსაკუთრებული შესაძლებლობების მქონე, გამორჩეული და ნიჭიერი ბავშვები იყვნენ.

მასწავლებლებზე დაკვირვებისას მკვლევარებმა აღმოაჩინეს, რომ მასწავლებლები ამ მოსწავლეების მიმართ უფრო მეტ ყურადღებას იჩენდნენ, უზრუნველყოფდნენ მათთვის მეტ თავისუფლებას, ცდილობდნენ შთაგონებას და გაკვეთილების შემდეგ მათთან მეტ დროს ატარებდნენ. როდესაც მოსწავლეებს მასალის ათვისებისას პრობლემები შეექმნათ, მასწავლებელი მიიჩნევდა, რომ პრობლება არა მოსწავლეში, არამედ სწავლის მეთოდში მდგომარეობდა. წლის ბოლოს ტესტირების შედეგებმა წინა წელთან შედარებით აკადემიურ მოსწრებაში ნახტომი აჩვენა. შემდგომში აღნიშნულ ფენომენს მკვლევარებმა პიგმალიონის ეფექტი უწოდეს.

იგი აჩვენებს, რომ ჰოპოთეზის რწმენის ან ინფორმაციის სანდოობის შემთხვევაში ადამიანი გაუცნობიერებლად მოქმედებს ისე, რომ მოსალოდნელი შედეგები მიიღოს და ამით ჰოპოთეზას ამტკიცებს. აღნიშნული ეფექტი ფსიქოლოგიაში თვითქმნად წინასწარმეტყველებას მიეკუთვნება.

როგორც ექსპერიმენტი აჩვენებს, თუ პედაგოგი მოსწავლისგან კარგ შედეგებს ელოდება, ამას აკადემიური მოსწრების ამაღლება შეუძლია. აღნიშნული ფენომენი მასწავლებლისა და მოსწავლის სწორი ურთიერთქმედების შედეგია, რომელიც ნაყოფიერ საგანმანათლებლო პროცესს უზრუნველყოფს. კარგი შედეგების მოლოდინისას მასწავლებელთა ქცევა იცვლება, ისინი ხდებიან უფრო მეგობრულნი და მოსწავლეებთან ურთიერთობისას მეტად მომთმენნი, ცდილობენ შთაგონებას, იყენებენ სწავლების მრავალფეროვან მეთოდებს. ასეთ მიდგომას შეუძლია მოსწავლეებს მასწავლებლისადმი კეთილგანწყობა შეუქმნას და საკუთარ თავზე პოზიტიური სურათი ჩამოუყალიბოს. მაღალი შედეგების მოლოდინი ეს არის ფსიქოლოგიური განწყობა, რომელსაც სასწავლო პროცესის გაუმჯობესება შეუძლია.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

წმინდა ცეცხლს იერუსალიმიდან საქართველოში 23:40 საათისთვის ჩამოიტანენ 

რომელ დღეებში არ გადაიხდით თანხას მგზავრობაში - სააღდგომოდ ტრანსპორტი თბილისში გახანგრძლივებული დროით იმუშავებს

გაწვიმდება თუ არა აღდგომას - პროგნოზი რეგიონების მიხედვით 

პიროვნება

„სასწავლო წლის დასასრულს საბაზისო საგნებში გამოცდებს დავამატებდი“,- მუხრანას საჯარო სკოლის მასწავლებელი მედეა ჩალაური

„როცა მშობელი, მასწავლებელი და მოსწავლე ერთმანეთის გაგებას ისწავლის, მაშინ სკოლა ბედნიერების სივრცე გახდება“- კუშის საჯარო სკოლის დირექტორი

„ჩვენი მოსწავლეების ოცნებაა, სკოლაში ხალხური სიმღერისა და ქართული საგალობლების წრე გაიხსნას“ - ტობანიერის საჯარო სკოლის პედაგოგის გზავნილი

სკოლები

აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი მარიკა გიორხელიძე.

 ჯურუყვეთის N1 საჯარო სკოლაში მუსიკალურ-ლიტერატურული საღამო გაიმართა 

„წარმატებებს ვუსურვებთ მომავალშიც ჩვენს სასახელო სპორტსმენს“

ბოდბის საჯარო სკოლის მე-2 კლასის მოსწავლეებმა „საარსებო გარემოს მოდელი“ შექმნეს 

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება