მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
დაწყებითი საფეხურის მასწავლებლის განათლების დარგობრივი მახასიათებლის დოკუმენტში გაწერილია ის ვალდებულებები, რომელთაც მომავალი პედაგოგი უნდა აკმაყოფილებდეს.
„ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების მასწავლებელი ვალდებულია შეასრულოს მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტით, მასწავლებლის პროფესიული ეთიკის კოდექსითა და ზოგადი განათლების დაწყებითი საფეხურის მასწავლებლის განათლების დარგობრივი მახასიათებელით განსაზღვრული მოვალეობათა და პასუხისმგებლობათა ერთობლიობა საქართველოს მოქმედი საკანონმდებლო აქტების მოთხოვნათა შესაბამისად, გააცნობიეროს თითოეული მოსწავლის ასაკობრივი თავისებურება, უნიკალურობა“, - ნათქვამია დოკუმენტში;
გარდა ამისა, დაწყებითი საფეხურის პედაგოგმა უნდა იზრუნოს მოსწავლეთა პიროვნულ, სოციოემოციურ, კოგნიტურ განვითარებაზე, მათ ფიზიკურ და ფსიქოემოციურ ჯანმრთელობაზე. უნდა იცნობდეს სწავლების უნივერსალური დიზაინის პრინციპებს. სასწავლო პროცესის დაგეგმვისა და წარმართვისთვის უნდა გააანალიზოს საკუთარი საქმიანობისა და მოსწავლეთა შეფასების შედეგები, გამოიყენოს სწავლების დიფერენცირებული სტრატეგიები, გააუმჯობესოს მოსწავლეთა მიღწევები და საკუთარი სასკოლო პრაქტიკა; ხელი უნდა შეუწყოს მოსწავლეს ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებების ფორმირებაში, თვითრეგულირებადი ქცევისა და სწავლის უნარის ჩამოყალიბებაში, გაუღვივოს მას ცნობისმოყვარეობა და ცოდნისმოყვარეობა; ითანამშრომლოს მოსწავლეებთან, კოლეგებთან, მშობლებთან, სკოლის ადმინისტრაციასთან თითოეული მოსწავლის ჰარმონიული განვითარებისათვის, პრობლემის ერთობლივად გადაჭრისთვის. იყოს რეფლექსიური, ორიენტირებული უწყვეტ პროფესიულ განვითარებაზე, სიახლეების მიმღები და დამნერგავი პედაგოგიურ პრაქტიკაში; ფლობდეს ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებს და შეეძლოს მათი გამოყენება სწავლების პროცესში.
ზოგადი განათლების დაწყებითი საფეხურის მასწავლებლის მომზადების ინტეგრირებული საბაკალავრო-სამაგისტრო საგანმანათლებლო პროგრამა მოიცავს შემდეგ სავალდებულო მოდულებს, რომლებიც სავალდებულო, არჩევითი, პრაქტიკისა და კვლევის კომპონენტებში ხორციელდება:
თავისუფალი კომპონენტების მოდული - არაუმეტეს 60 ECTS
პედაგოგიკის და ფსიქოლოგიის, ზოგადი განათლების დაწყებითი საფეხურის საგნობრივი (შეიძლება მოიცავდეს საგანს ან საგნებს, ან საგნობრივ ჯგუფს) და მეთოდური მოდული - არანაკლებ 180 ECTS, მათ შორის სპეციალური განათლების (არანაკლებ 10 კრედიტი)
სასკოლო პრაქტიკისა და პრაქტიკის კვლევის მოდული - არანაკლებ 60 ECTS
აქვე აღსანიშნავია, რომ უსდ-ს აქვს შესაძლებლობა პროგრამაში ჩააშენოს სპეციალური მასწავლებლის მომზადების მოდული, რომელიც ჯამურად გულისხმობს არანაკლებ 60 ECTS კრედიტს. სტუდენტს, რომელიც დაასრულებს აღნიშნულ მოდულს მიენიჭება სპეციალური მასწავლებლობის უფლება. აღნიშნული მოდულის სწავლის შედეგები განსაზღვრულია “სპეციალური მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამის უმაღლესი განათლების დარგობრივი მახასიათებელით.
სპეციალური მასწავლებლის მომზადების მოდულის ფარგლებში კი შეიძლება შედიოდეს პედაგოგიკა-ფსიქოლოგიის მოდულში შემავალი კურსები, მათ შორის - სპეციალური მასწავლებლის მომზადების კურსი/კურსები. პროგრამის ყველა კურსი, რომლიც საერთო იქნება სპეციალური მასწავლებლის მომზადების მოდულთან, მიმართული უნდა იყოს სპეციალური მასწავლებლისთვის აუცილებელი კომპეტენციების განვითარებისკენ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
სკოლის პედაგოგები მოსწავლეებს წიგნის სიყვარულს დაწყებითი კლასებიდანვე შთააგონებენ
ქსოვრისის საჯარო სკოლაში დავით აღმაშენებლის ხსენების აღსანიშნავი კვირეულის ფარგლებში დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეებისთვის მრავალფეროვანი აქტივობები მოეწყო
უმთავრესი დილემა, რასაც „რომ“ კავშირის გამოყენებისას ვაწყდებით, არის - ყველა „რომ“ კავშირთან დაისმის თუ არა მძიმე და კონკრეტულად, სად უნდა დაიწეროს ეს მძიმე