სიახლეები
სიახლეები

როგორ დავეხმაროთ მოზარდს ეკრანთან გატარებული დროის მართვაში - ფსიქოლოგის რჩევები
17-02-2025
-
+


თქვენი თინეიჯერი შვილი ციფრულ მოწყობილობებთან დიდ დროს ატარებს? ფსიქოლოგი და ბავშვთა განვითარების ექსპერტი, დოქტორი ლიზა დამური გვიზიარებს სამ გზას, თუ როგორ დავეხმაროთ მოზარდს ეკრანთან გატარებული დროის მართვაში.

1. დაინტერესდით, თუ როგორი დამოკიდებულება აქვს მოზარდს ტექნოლოგიების მიმართ

თინეიჯერები თითქმის ყველა საქმეში ციფრულ მოწყობილობებს იყენებენ - იქნება ეს დოკუმენტური ფილმების ყურება, ვიდეოგაკვეთილები, თუ მეგობრებთან ურთიერთობა. მოზარდთან ტექნოლოგიების გამოყენებაზე საუბრის დაწყება უმჯობესია არა აკრძალვის, არამედ ცნობისმოყვარეობის პოზიციიდან. შეეცადეთ გაარკვიოთ, თუ რა მოსწონს ტექნოლოგიებში და რა - არა. სთხოვეთ, დაფიქრდეს, თუ როგორ მოქმედებს ციფრული აქტივობები მის განწყობასა და საერთო კეთილდღეობაზე. ეს მიდგომა გაგიადვილებთ ურთიერთობას და დაგეხმარებათ, ერთად დააწესოთ ეკრანთან ურთიერთობის ისეთი საზღვრები, რომელიც მისთვის ყველაზე სასარგებლო იქნება.

2. ეკრანთან გატარებულმა დრომ არ უნდა ჩაანაცვლოს სხვა მნიშვნელოვანი აქტივობები.

პირდაპირი აკრძალვის ნაცვლად, ეცადეთ, ხელი შეუწყოთ მას ისეთი აქტივობებით დაკავებაში, რომლებიც ჯანსაღ განვითარებას უწყობს ხელს. თინეიჯერები, რომლებიც მნიშვნელოვან დროს უთმობენ სასკოლო დავალებებს, საზოგადოებრივ საქმიანობასა და ფიზიკურ აქტივობებს, მეტად დაბალანსებულად ურთიერთობენ ციფრულ მოწყობილობებთან. ეცადეთ, წაახალისოთ თქვენი შვილის რეალურ სამყაროში აქტიური ჩართულობა, რათა ეკრანთან გატარებული დრო ბუნებრივად დარეგულირდეს.

3. მიეცით ჯანსაღი მაგალითი

მოზარდები ყურადღებას აქცევენ არა მხოლოდ იმას, რასაც ვეუბნებით, არამედ იმასაც, თუ როგორ ვიქცევით. თუ თავად აჩვენებთ მოწყობილობების ჯანსაღად გამოყენების მაგალითს, თქვენს შვილსაც გაუადვილდება ამ ჩვევების გამომუშავება. მაგალითად, შეგიძლიათ უთხრათ: "მე ღამით არ ვინახავ ტელეფონს ჩემს ოთახში, რადგან ეს ხელს უშლის ძილს, რომელიც აუცილებელია როგორც ფიზიკური, ისე ფსიქიკური ჯანმრთელობისთვის. შენთვის იგივე წესების დაცვა ჩემი ზრუნვის გამოხატულებაა.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ახალი საგნობრივი სტანდარტები გამოქვეყნდა -  განხილვები პედაგოგებთან და ექსპერტებთან დაიწყო 

მეორე სემესტრში სასწავლო დღეების რაოდენობა განსხვავებულია

გაიცანით 14 წლის ბიჭი, რომელიც ზეპირად, გონებაში ყველაზე სწრაფად ამრავლებს, ყოფს  უმატებ რიცხვებს ერთმანეთს

გახდი უფროსი სპეციალური მასწავლებელი - „ეიბიჯიეის აკადემიამ“ მოსამზადებელ პროგრამაზე მიღება დაიწყო
პიროვნება

„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

სკოლები

„ვულოცავთ ჩვენი სკოლის თვითმმართველობას მიღწეულ შედეგს და ვუსურვებთ წარმატებებს!“

აქტივობა გეოგრაფიის მასწავლებლის, მანანა ლევანიშვილის ხელმძღვანელობით ჩატარდა

„შევქმენით ლეპბუქები - საოცარი წიგნები, რომლებიც სავსეა საიდუმლოებებით - თემაზე „წელიწადის დროები“
საინტერესო

გაიცანით 14 წლის ბიჭი, რომელიც ზეპირად, გონებაში ყველაზე სწრაფად ამრავლებს, ყოფს  უმატებ რიცხვებს ერთმანეთს

მასწავლებლების პროფესიული განვითარების ნაკლებობა, მოსწავლეთა ფსიქიკური ჯანმრთელობა... კიდევ რა გამოწვევები არსებობს განათლებაში

რატომ არის მნიშვნელოვანი სწორი მიდგომა? 

უმთავრესი დილემა, რასაც „რომ“ კავშირის გამოყენებისას ვაწყდებით, არის - ყველა „რომ“ კავშირთან დაისმის თუ არა მძიმე და კონკრეტულად, სად უნდა დაიწეროს ეს მძიმე

სიახლეები
საზოგადოება