სიახლეები
სკოლები

„საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობა- მონუმენტი „საქართველოს მემატიანე“-კერძო სკოლა „ანაბასისის“ მოსწავლეთა პროექტი ხელოვნების კვლევასა და ანალიზს დაეთ
13-03-2025
-
+


პროექტი ხელოვნებაში: „საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობა – მონუმენტი ‘საქართველოს მემატიანე’“ 

სკოლა ანაბასისის მეათე კლასის მოსწავლეებმა , ხელოვნების პედაგოგის ქალბატონ ნანა გიორგაძის ხელმძღვანელობით  განახორციელეს საგანმანათლებლო და შემოქმედებითი პროექტი, რომელიც დაეთმო საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობის  ძეგლს – მონუმენტ „საქართველოს მემატიანეს“. პროექტის ფარგლებში, მათ შეისწავლეს ქართველი მოქანდაკისა და მხატვრის, ზურაბ წერეთლის შემოქმედება, მისი სტილი, კონცეფცია და ხელოვნებაში შეტანილი წვლილი. მოსწავლეებმა მომზადეს პრეზენტაციები, სადაც წარმოადგინეს ზურაბ წერეთლის ბიოგრაფია და მისი მხატვრულ-არქიტექტურული ხედვა, განსაკუთრებული ყურადღება გაამახვილეს „საქართველოს მემატიანე“ მონუმენტის სიმბოლიკაზე, ზომებსა და მასალაზე, ასევე მისი ისტორიული და კულტურული მნიშვნელობის ანალიზზე. დისკუსიის ფორმატში იმსჯელეს, რატომ შეირჩა აღნიშნული სტილი და როგორ უკავშირდება ეს ნამუშევარი საქართველოს ისტორიულ მემკვიდრეობას. პროექტის ფარგლებში მოსწავლეებმა წარმოადგინეს თავიანთი შემოქმედებითი ნამუშევრები – გრაფიკული და სკულპტურული კომპოზიციები, ბუკლეტები, პლაკატები, კროსვორდები და ვიდეო ტესტები. მუშაობის პროცესში მათ ინტერდისციპლინარული მიდგომით გააერთიანეს ისტორია, ხელოვნება და დიზაინი. პროექტის დასასრულს კი მომზადდა ვიდეორგოლი, რომელიც შემაჯამებელი პრეზენტაციის მნიშვნელოვანი ნაწილი გახდა. მასწავლებელმა პროექტი შეაჯამა და ხაზი გაუსვა ხელოვნების და კულტურული მემკვიდრეობის როლს ეროვნული თვითმყოფადობის, თვითგამოხატვისა და ესთეტიკური შეგრძნების განვითარებაში. 

ქალბატონმა ნანამ აღნიშნა რომ ,,საქართველოს მემატიანე“ სიმბოლურად ასახავს ქართული ისტორიის, კულტურისა და სულიერების უწყვეტობას. მონუმენტის მასშტაბურობა და მხატვრული სტილი გვახსენებს, რომ ჩვენი წარსული და კულტურული მემკვიდრეობა მომავალზე პასუხისმგებლობას გვაკისრებს. ისევე, როგორც უძველესი მატიანეები ინახავენ ქართველი ერის ისტორიას, ამ ქანდაკებაში შერწყმულია ხელოვნება, ეროვნული მეხსიერება და მომავალზე ორიენტირებული ხედვა.

ამგვარად, ხელოვნება არა მხოლოდ ესთეტიკური ღირებულების მატარებელია, არამედ ეროვნული იდენტობის განმტკიცებისა და პატრიოტული სულისკვეთების გაღვივების საშუალებაც. „საქართველოს მემატიანე“ სწორედ ამის მტკიცე მაგალითია .’'

პროექტის შემაჯამებელ გაკვეთილზე განსაკუთრებულად გამოიკვეთა მასწავლებლისა და მოსწავლეების აქტიური და შედეგიანი თანამშრომლობა, რომელიც თითოეული მოსწავლის შესაძლებლობების სრულად რეალიზებას უწყობს ხელს. ქალბატონი ნანას პროფესიისა და ბავშვების სიყვარული, ღრმა განათლება, შემოქმედებითი უნარები და პასუხისმგებლობის მაღალი განცდა მისი წარმატებული საქმიანობის საფუძველს წარმოადგენს. ამ ინიციატივამ  არამხოლოდ გააღრმავა მოსწავლეთა ცოდნა და კვლევითი უნარები, არამედ განავითარა მათი კრიტიკული აზროვნების, შემოქმედებითი საქმიანობისა და გუნდური მუშაობის უნარები. პროექტმა კიდევ ერთხელ გაუსვა ხაზი იმ ღირებულებებს, რაც ხელოვნებას კულტურული იდენტობის დაცვისა და მომავალი თაობებისთვის გადაცემის პროცესში აკისრია. მოსწავლეები აქტიურად ჩაერთვნენ ხელოვნების კვლევისა და ანალიზის პროცესში, რამაც გააძლიერა მათი პატრიოტული სულისკვეთება და კულტურული თვითშეგნება.



კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ინფორმაცია აბიტურიენტებისთვის - როგორ უნდა მოიქცეთ თუ საგანმანათლებლო პროგრამაზე მითითებულია ერთი ან რამდენიმე უცხოური ენა? 

რესურსცენტრების უფროსები სკოლებში თანამშრომლებს დანიშნავენ  - მინისტრის ბრძანება

გამოცდებზე რეგისტრაცია მსურველებს 2 აპრილის ჩათვლით  შეეძებათ


მედლების შესაძენად 130 ათას ლარზე მეტია გამოყოფილი


მედალოსანი მოსწავლეების ფინანსური წახალისების წესი დამტკიცდა - ვინ მიიღებს 500 და 300 ლარს

პიროვნება
სკოლები

მოსწავლეებმა შეადგინეს რეაქციის ტოლობები, დაადგინეს ელემეტების ჟანგვის ხარისხები

„საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობა- მონუმენტი „საქართველოს მემატიანე“-კერძო სკოლა „ანაბასისის“ მოსწავლეთა პროექტი ხელოვნების კვლევასა და ანალიზს დაეთმო
საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება