სიახლეები
სიახლეები

რა ვალდებულებები აქვთ რესურს ოთახში სპეციალისტებსა და სკოლის ადმინისტრაციის წარმომადგენლებს 
29-03-2025
-
+


სხვადასხვა ქვეყნის გამოცდილების ანალიზმა და ასევე საქართველოს საჯარო სკოლებში რესურს ოთახების ფუნქციონირებისა და რესურსების კვლევამ აჩვენა, რომ მნიშვნელოვანია სკოლას ჰქონდეს რესურს ოთახის ადმინისტრირების გამართული მექანიზმი. „ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში რესურს ოთახების ორგანიზების და ფუნქციონირების გზამკვლევში“ ვკითხულობთ, რომ  რესურს ოთახის გამართული მუშაობისა და დოკუმენტში აღწერილი ყველა ფუნქციის შესასრულებლად, რეკომენდებულია სკოლის ადმინისტრაციას, მასწავლებლებს და რესურს ოთახთან დაკავშირებულ სპეციალისტებს ზუსტად ჰქონდეთ განსაზღვრული საქმიანობა და შესასრულებელი სამუშაო.

სკოლის ადმინისტრაციის ვალდებულებას წარმოადგენს: 

რესურს ოთახის/ებისთვის ყველაზე ოპტიმალური ადგილმდებარეობის და ფართის მქონე სივრცის შერჩევა. რესურს ოთახის ადმინისტრირებაზე პასუხისმგებელი პირის ოფიციალურად განსაზღვრა და სათანადო ჩანაწერების ასახვა სამუშაო აღწერილობაში.

სკოლის საერთო ბიუჯეტის სათანადოდ გადანაწილება რესურს ოთახის ფუნქციონირების მხარდაჭერისთვის. რესურს ოთახის ფუნქციობებისათვის დამატებითი ფინანსური, თუ მატერიალური რესურსის მოსაპოვებლად, ადგილობრივ მთავრობასთან, ბიზნესის წარმომადგენლებთან თანამშრომლობა.

რესურს ოთახის სტრუქტურირებული და თანმიმდევრული მუშაობის ხელშეწყობა. ყოველი სასწავლო წლის დასაწყისში რესურს ოთახით მოსარგებლე მოსწავლეების დოკუმენტაციის, რესურს ოთახით სარგებლობის მხარდამჭერი გეგმისა და რესურს ოთახში მუშაობის განრიგის შედგენის უზრუნველყოფა.

რესურს ოთახის უსაფრთხოების კომპონენტის უზრუნველყოფა.

რესურს ოთახში ჰიგიენური ნორმების სათანადო დაცვისა და ხარისხიან დასუფთავების უზრუნველყოფა.

სათანადო კომუნიკაციის წარმოება რესურს ოთახის მუშაობაში ჩართულ ყველა რგოლთან.რესურს ოთახის მუშაობის შიდა მონიტორინგის სისტემის შექმნა და დანერგვა.

რესურს ოთახის მუშაობაში ჩართული სპეციალისტების ვალდებულებას წარმოადგენს:

მოსწავლეებისათვის შინაარსობრივად გამართული, მრავალფეროვანი და ინდივიდზე ცენტრირებული მომსახურების გაწევა. რესურს ოთახის მუშაობის განრიგის შედგენა და ადმინისტრირება მასწავლებლებთან და მოსწავლეთა მშობლებთან შეთანხმებით.

უწყვეტი კომუნიკაცია ინდივიდუალური გეგმის განხორციელებაში ჩართულ ყველა მხარესთან, ასევე, თანამშრომლობა ნებისმიერ სხვა დამხმარე სერვისთან, რომელიც მოსწავლისთვის არის რელევანტური.

რესურს ოთახით მოსარგებლე მოსწავლეების განათლების შემდგომ საფეხურზე ტრანზიციის ხელშეწყობა.


რესურს ოთახის მომსახურებაში ჩართულ ბავშვებთან დაკავშირებული ყველა დოკუმენტის (ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა, პორტფოლიო და სხვა) სათანადოდ წარმოება და დაცვა.


რესურს ოთახში არსებული მატერიალური/განმავითარებელი/ტექნოლოგიური რესურსების რეესტრის წარმოება.

სპეციალური განათლების სფეროში ახალი ტექნოლოგიების განვითარების საკითხების შესწავლა, მასწავლებლებთან ერთად მატერიალური რესურსების განახლების გეგმის შემუშავება და მინიმუმ წელიწადში ორჯერ სკოლის ადმინისტრაციისათვის წარდგენა.


რესურს ოთახის მუშაობის ეფექტურობის გაზრდისათვის სერვისის შეფასების კითხვარების მომზადება, ადმინისტრირება და ანალიზი.


რესურს ოთახის მუშაობაში ჩართული მოსწავლეების შესახებ რაოდენობრივი მონაცემების შეგროვება და ანალიზი.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ხუთი მთავარი რჩევა NAEC-ისგან - ეს უნდა გაითვალისწინოთ...

აუცილებელი პირობაა მოქმედი ხელშეკრულება სკოლასთან - რომელ პედაგოგებს მიანიჭებს უპირატესობას მასწავლებლის სახლი

შეასრულეს თუ არა საჯარო სკოლებმა რეკომენდაციები - დღის წესრიგი და ჩამონათვალი ცნობილია

დირექტორთა საკვალიფიკაციო მოთხოვნები დამტკიცდა - რა განათლება უნდა ჰქონდეთ ბაღების ხელმძღვანელებს

სად უნდა წარადგინოთ ფორმა N100 თუ გამოცდაზე სპეციალური პირობების შექმანს საჭიროებთ

პიროვნება
სკოლები

მთისძირის საჯარო სკოლის პირველკლასლებმა დაუნის სინდრომთან დაკავშირებით თემატური ნამუშევრები შექმენს 

„ბოდბისხევის საჯარო სკოლა ულოცავს ჩვენი სკოლის აქტიურ მოსწავლეებს ამ დიდ წარმატებას“

ბავშვებისთვის აქტივობაში მონაწილეობა იყო სახალისო და რაც მთავარია ბედნიერების მომტანი

„მასწავლებელო, ხვალიდან იმ სკოლაში ვიწყებ მუშაობას, სადაც თქვენ მასწავლიდით. მინდა, გავაგრძელო ის, რაც თქვენ დაიწყეთ. ვიყო იმედის, რწმენის, სიყვარულის ხიდი“...

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება