სიახლეები
სიახლეები

ისგ-ს ჯგუფის სხდომები შაბლონურია, სასწავლო გეგმა კი არ შეესაბამება სტანდარტს - რესურსსკოლების მონიტორინგის ანგარიში
10-04-2025
-
+


სახალხო დამცველის რესურსსკოლების მონიტორინგის 2024 წლის ანგარიშში ვკითხულობთ, რომ უმეტეს შემთხვევაში მოსწავლეთა ინდივიდუალური სასწავლო გეგმების წარმოება არ შეესაბამება დადგენილ სტანდარტებს. გეგმები არ არის სპეციფიკური, გაზომვადი, მიღწევადი, რელევანტური და დროში გაწერილი. ისგ-ს  გუნდის შეხვედრები კი არ ტარდება საჭირო პერიოდულობით, რაც აზიანებს ინკლუზიური საგანმანათლებლო პროცესის ხარისხს; ჯგუფის სხდომის ოქმები შაბლონურია.

მონიტორინგის შედეგად გაირკვა, რომ ყველა სკოლაში შემუშავებულია ბრძანება ისგ ჯგუფის შექმნის შესახებ თითოეულ მოსწავლეზე. სკოლათა უმეტესობაში ისგ ჯგუფი იკრიბება დადგენილი მინიმუმის შესაბამისად ან საჭიროებისამებრ და დგება შეხვედრის ოქმები.  

შემოწმებამ გამოავლინა, რომ ნაკლებია ისგ ჯგუფის შეხვედრებში მშობელთა ჩართულობა. ზოგიერთი მშობელი საერთოდ არ მონაწილეობს გუნდის საქმიანობაში.  შეხვედრის ოქმების ანალიზმა აჩვენა, რომ თითქმის ყველა სკოლაში, ისგ ჯგუფის სხდომის ოქმები შაბლონურია და დეტალურად არ არის განხილული კონკრეტული სსსმ მოსწავლის სწავლის მიმდინარეობის პროცესი. ასევე არ არის გადმოცემული შეხვედრაში მონაწილე ყველა პირის მიერ გამოთქმული მოსაზრება და არ ჩანს მოსწავლესთან მუშაობის დინამიკა, არსებული საჭიროებები თუ სირთულეები.

ისგ- შემუშავების ჭრილში სკოლებში დამკვიდრებულია არაერთგვაროვანი პრაქტიკა. მიუხედავად იმისა, რომ ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა სკოლათა უმეტესობაში ყველა მოსწავლისთვის არის შემუშავებული, სკოლათა ნაწილში მხოლოდ რამდენიმე მოსწავლისთვისაა შედგენილი. ზოგ შემთხვევაში,  კონკრეტული მოსწავლის ისგ არ არის შედგენილი ყველა საგანში. მონიტორინგმა ცხადყო, რომ მესამე თაობის ეროვნულ სასწავლო გეგმაზე დაყრდნობით ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შედგენა სკოლათა ნაწილისთვის რთულია.

სკოლების გარკვეულ ნაწილში ინდივიდუალური სასწავლო გეგმები კვლავ მეორე თაობის ეროვნულ სასწავლო გეგმაზე დაყრდნობით  და ძველ ფორმებში იწარმოება.

ცალკეული სკოლების მიერ წარმოდგენილი ისგ- ნაწილი შესაბამისი კრიტერიუმების გათვალისწინებით არის წარმოებული. თუმცა, გეგმათა ნაწილში (დასახელებული და სხვა სკოლების შემთხვევებში) ხშირად არის დარღვეული ძირითადი მახასიათებლები. კერძოდ, ისინი არ არის სპეციფიკური, გაზომვადი, მიღწევადი, რელევანტური და დროში განსაზღვრული. საგნობრივ შეფასებებში, მოსწავლის ზოგიერთი უნარის შესახებ, მოიცავს მწირ და ზოგადი ხასიათის ინფორმაციას. რაც შეეხება კომპლექსურ დავალებებს, ისინი წარმოდგენილია მხოლოდ რამდენიმე თემაზე. ხოლო განსახორციელებელი აქტივობები არ არის მრავალფეროვანი და მულტიმოდალურ პრინციპებზე დაყრდნობით შემუშავებული. ეს არღვევს სწავლების უნივერსალური დიზაინის პრინციპებს და ართულებს დასახული მიზნების მიღწევას. დადგენილი წესის მიუხედავად, ყველა სკოლაში არ არის გაწერილი მოსწავლეთა პროგრესთან დაკავშირებული საკითხები. ზოგიერთ სკოლაში კი, მხოლოდ მოსწავლეთა ნაწილზეა წარმოდგენილი.

ისგ- შინაარსობრივი ანალიზის შედეგად გამოიკვეთა, რომ გაწერილი პროგრესის შეფასება ზოგ შემთხვევაში დეტალურია. თუმცა უმეტესად მცირე მოცულობისაა, შედგენილია რამდენიმე წინადადებით და არ არის მითითებული მიღებული უკუკავშირი ან მხარდაჭერის დონე.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

დაკარგული მოსწავლეები გლდანში იპოვეს - დეტალები

„სკოლიდან გამოვიდნენ და აღარავის უნახავს“ - თბილისში ორ მოსწავლეს ეძებენ - ჩართულია პოლიცია

ბავშვთა სიღარიბის მაჩვენებლი გაიზარდა - საარსებო შემწეობას 270,712 არასრულწლოვანი იღებს

პიროვნება
„მასწავლებელმა პატივი უნდა სცეს მოსწავლის დამოუკიდებელ აზროვნებას“ -  ღვირიშის საჯარო სკოლის დირექტორი ტრისტან გუგავა

„მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია მასწავლებელი იყოს ობიქეტური, სამართლიანი, ჰქონდეს ემპათიის გრძნობა“...

„რომ შემეძლოს, მასწავლებლად ავირჩევდი ილია ჭავჭავაძეს, მარი კიურის, არისტოტელეს...“

სკოლები

პროექტი მოსწავლეებისთვის მეტად საინტერეო და შემეცნებითი აღმოჩნდა

საგანმანათლებლო ღონისძიებების სერია განმსჭვალული იყო ქართული ენის სიყვარულითა და ისტორიის პატივისცემით

ერთმანეთ ეჯიბრებოდნენ მე-6, მე-7 და მე-8 კლასის მოსწავლეები

გაკვეთილზე განიზილეს ქიმიური პროცესები, რომლებიც ადამიანის ყოველდღიურ ცხოვრებასა და კვების ინდუსტრიაში ფართოდ გამოიყენება

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება