მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
გარდაბნის მუნიციპალიტეტის სოფელ ლემშვენიერას საჯარო სკოლას დირექტორი გულნაზი ჭელიძე წარმატებით ხელმძღვანელობს. მოსწავლეებს საგნობრივ ცოდნასთან ერთად სიკეთის კეთებას ასწავლის და თვლის რომ წარმატება იზომება არა მარტო ნიშნებით, არამედ ადამიანობითაც. ამ კეთილშობილური მიზნებით, კი კრიტიკულად მოაზროვნე, წიგნიერ თაობას ზრდის და საკუთარი წვლილი შეაქვს განათლებული საზოგადოების ფორმირებაში.
etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს ლემშვენიერას საჯარო სკოლას დირექტორი გულნაზი ჭელიძე პასუხობს.
-მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია...
- მოსწავლის პატივისცემა და ყურადღებით მოსმენა;
სამართლიანი და თანაბარი მიდგომა ყველა მოსწავლის მიმართ;
სიტყვისა და საქციელის შესაბამისობა – რაც თქვა, შეასრულე;
ემპათია – მოსწავლის გრძნობებისა და მდგომარეობის გათვალისწინება.
- განათლება მნიშვნელოვანია, რადგან...
- გვაძლევს ცოდნასა და უნარებს, რომ გავიგოთ და ავხსნათ სამყარო;
აყალიბებს კრიტიკულად და დამოუკიდებლად მოაზროვნე ადამიანს;
ხსნის გზებს პიროვნული ზრდისა და წარმატებისთვის;
განათლებული ადამიანი უკეთეს გადაწყვეტილებებს იღებს როგორც პირად, ისე საზოგადოებრივ დონეზე.
-საშინაო დავალება უნდა იყოს...
- მიზანმიმართული და შინაარსობრივად დაკავშირებული გაკვეთილთან;
ასაკობრივად და უნარების მიხედვით მისაწვდომი;
მოსწავლისთვის გასაგებად და მარტივად ფორმულირებული;
და რაც მთავარია: საშინაო დავალება არ უნდა იქცეს შრომის შერჩევის ან დასჯის ფორმად, არამედ განვითარების საშუალებად.
-წესი, რომელსაც სასკოლო ცხოვრებაში დავამატებდი...
-„ყოველდღე მინიმუმ ერთი კეთილი სიტყვა და ერთი კეთილი საქმე.“
ეს წესი დაეხმარებოდა მოსწავლეებს (და არა მხოლოდ მათ!) ერთმანეთის დაფასებასა და მხარდაჭერაში. სკოლა გახდებოდა უფრო მეგობრული, დადებითი და მოტივაციის შემნახველი სივრცე, სადაც წარმატება მარტო ნიშნებით არ იზომება, არამედ ადამიანობითაც.
-საგანი, რომელიც მოსწავლეობისას განსაკუთრებით მიყვარდა...
- საგანი, რომელიც მოსწავლეობისას განსაკუთრებით მიყვარდა იყო... ფიზიკა, რადგან მასში შეიძლებოდა ბუნების საიდუმლოებების აღმოჩენა, პროცესების ახსნა და სამყაროს უკეთ გაგება. მასწავლებელი ახერხებდა თემების საინტერესო ფორმით გადმოცემას და ხშირად ვიყავით ჩართული პრაქტიკულ ექსპერიმენტებში, რაც სწავლას კიდევ უფრო საინტერესოს ხდიდა.
-რომ შემეძლოს რომელ ცნობილ პიროვნებას ავირჩევდი მასწავლებლად...
- ალბერტ აინშტაინს ავირჩევდი, რადგან მას ჰქონდა უნარი რთული იდეები მარტივად აეხსნა და უყვარდა მოსწავლეებში ცნობისმოყვარეობის გაღვივება.
გარდა ამისა, ის მხარს უჭერდა თავისუფალ აზროვნებას და მიაჩნდა, რომ წარმოსახვა უფრო მნიშვნელოვანია, ვიდრე ცოდნა.
-როგორი წარმომიდგენია მომავლის სკოლა...
მომავლის სკოლა არის ადგილი, სადაც სწავლა არ იქნება მხოლოდ დაფასთან დგომა და წიგნის წაკითხვა, არამედ ცოცხალი, საინტერესო და ტექნოლოგიებით
სავსე გამოცდილება.
აი, როგორი წარმომიდგენია:
გაკვეთილები მიმდინარეობს ინტერაქტიური ეკრანებით, ვირტუალური რეალობით და ხელოვნური ინტელექტის დახმარებით;
სასწავლო თემები არამხოლოდ თეორიულად, არამედ პრაქტიკულად და გამოცდილებით შეისწავლება — ლაბორატორიებით, ექსპერიმენტებითა და
რეალურ პროექტებზე მუშაობით;
მასწავლებელი აღარ არის მხოლოდ ლექციის წამყვანი — ის არის მრჩეველი, მხარდამჭერი და შთამაგონებელი;
და რაც მთავარია — სკოლაში იქნება თავისუფლების, მხარდაჭერის და თანასწორობის გარემო, სადაც ყველას შეეძლება საკუთარი პოტენციალის სრულად გამოვლენა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
პრობლემები უკავშირდება ბავშვის უფლებებისა და თავისუფლებების შესახებ დაბალ ინფორმირებულობას, სტერეოტიპებსა და შესაბამის პრაქტიკას
„რომ შემეძლოს, მასწავლებლად სოკრატეს ავირჩევდი“ - გაეცანით, სამების საჯარო სკოლის დირექტორის მზექალა მინაძის შეხედულებებს
აქტივობის ფარგლებში, მოსწავლეებმა წაიკითხეს ლექსები შეასრულეს ცეკვები, სიმღერები და კიდევ ერთხელ, მადლობა გადაუხადეს დედებს და მასწავლებლებს ამაგისთვის