სიახლეები
სიახლეები

„სირთულეებთან იქნება დაკავშირებული...“ - სკოლებში ჩინური ენის სწავლებაზე სპეციალისტი საუბრობს
28-04-2025
-
+


სკოლებში ჩინურს, როგორც მეორე უცხოურ ენას, ისე ისწავლია - აღნიშნული ინიციატივა განათლების მინისტრმა ახალი ხედვის წარდგენისას გააჟღერა; ინფორმაციამ საზოგადოებაში არაერთგვაროვანი რეაქციები გამოიწვია - ზოგი დადებითად აფასებდა, ზოგი კი ამბობდა, ბავშვებს ჯერ მშობლიური ენა ასწავლონ სათანადოდ და ჩინურზე მერე იფიქრონო.

მთავარი კითხვა კი მაინც ისაა, რამდენად შესაძლებელია ამ ინიციატივის რეალობად ქცევა - ყველა სხვა ფაქტორს თავი რომ დავანებოთ, 2100-მდე საჯარო სკოლაში, მოსწავლეებს ჩინურის სწავლება რომ მოუნდეთ, გვყავს კი ამდენი სპეციალისტისახელმძღვანელოები თუ არსებობს? ან რომელი ასაკიდან შეიძლება ვასწავლოთ ბავშვს ჩინური ენა? - კითხვებზე პასუხების მისაღებად etaloni.ge ჩინეთის საერთაშორისო განათლების ინსტიტუტის დირექტორს, საქართველოს საერთაშორისო უნივერსიტეტის რექტორს, ელი ელისაშვილს დაუკავშირდა.

- პირველ ყოვლისა, აღვნიშნავ, რომ ინიციატივას მივესალმები... აქამდე ჩინური ენა თხუთმეტიოდე სკოლაში ისწავლებოდა და ისიც საკლუბო დონეზე და არ ჰქონდა სისტემური ხასიათი. ახლა კი შემუშავდება სტანდარტი და მორგებული იქნება ქართველ მოსწავლეებზე

- თუმცა მანამდე ალბათ დიდი სამუშაოს შესრულება მოუწევს სამინისტროს, სპეციალისტებთან ერთად... სიმართლე გითხრათ, ენის სპეციფიკიდან, მისი სირთულიდან გამომდინარე, ცოტა შორე პერსპექტივად ჩანს მეორე უცხო ენად ჩინურის დამკვიდრება.

- ძალიან საინტერესო ენაა და სხვათა შორის, უნდა აღინიშნოს, რომ ბავშვობიდან ჩინურის სწავლა ამაღლებს ანალიტიკურ და მეხსიერებით უნარებს, უნიკალურ, კოგნიტურ აქტივობად ითვლება განსხვავებით სხვა დასავლური ენებისგან... თუმცა დიახ, გეთანხმებით, რომ სირთულეებთან იქნება ეს საქმე დაკავშირებული, განათლების სამინისტროს მხრიდან გარკვეული სამუშაო იქნება ჩასატარებელი, რა თქმა უნდა, სპეციალისტების ჩართულობით, რათა სტანდარტ მოერგოს საქართველოს სასკოლო განათლებას.

- ქალბატონო ელი, სპეციალისტები საკმარისად თუ გვყავს?

პედაგოგი არ არის ბევრი, თუმცა ჩვენ ინსტიტუტს, ჩინეთის საერთაშორისო განათლების ინსტიტუტს გვყავს ქართველი და ჩინელი პედაგოგების გუნდი, იმ ბავშვებსაც, ვინც ჩვენთან სწავლობს, სისტემატურად აქვთ კარგი მიღწევები მათ შორის, საერთაშორისო გამოცდაზეც... ასე რომარის ის ძირითადი ბირთვი პედაგოგებისა, ვინც შეიძლება გაწიოს პირველადი სამუშაო, გადაამზადოს სხვა პედაგოგები...

- და განაწილდნენ 2100-მდე საჯარო სკოლაში?

- ამ რაოდენობის სკოლებისთვის ჩვენი არსებული რესურსი საკმარისი არ არის, თუმცა რიგ სკოლებში ჩინური ენის არჩევითად დანერგვით ძალიან კარგ ახალ პერსპექტივებსა და შესაძლებლობებს გავუჩენთ მოზარდებს. ამავდროულად, ეს ნაბიჯი ენის სპეციალისტებისთვისაც იქნება ახალი სტიმული, ჩაერთონ საგანმანათლებლო საქმიანობაში. დამატებითი კადრების გადამზადება ეტაპობრივად განხორციელდება, რაც საშუალებას მოგვცემს, დროთა განმავლობაში გავაფართოვოთ არეალი და უზრუნველვყოთ პროგრამაში მეტი სკოლის ჩართვა.

-რესურსი არასაკმარისია, ჩინელი მასწავლებლების ჩამოყვანა გახდება საჭირო?

- ჩემი როგორც სპეციალისტის აზრია, საწყის ეტაპზე ქართველი მასწავლებელი შევიდეს მოსწავლეებთან, რათა მშობლიურ ენაზე აუხსნას, შეცდომებზე მიუთითოს.

- მინისტრმა ისიც თქვა, სადაც სპეციალისტი არ გვეყოლება, ონლაინ ვასწავლითო... არის შესაძლებელი მსგავსი რამ?

- არსებობს სხვადასხვა პლატფორმები და ინსტრუმენტები... თუმცა ჯობს, საწყის ეტაპზე გაკვეთილები აუცილებლად პირისპირ ჩატარდეს.

- მე-5-დან მე-12 კლასის ჩათვლით რომ ისწავლის ბავშვი, მეორე უცხოურ ენას, რა დონეზე ეცოდინება ჩინური - საათობრივი დატვირთვის გათვალისწინებით?

- სისტემური მიდგომის შემთხვევაში, სკოლის დასრულებისას  ექნებათ ძალიან კარგი საფუძველი, შეძლებენ ჩინურ ენაზე მინიმუმ ქვედა საშუალო დონეზე კომუნიკაციას, საკმაოდ კარგი ენობრივი უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბებას.

- როგორ ფიქრობთ, დავანგრევთ სტერეოტიპს, რამეს როდესაც ვერ ვიგებთ, ვამბობთ რომ ჩვენთვის ესჩინურია“?

- სრულად ამ ტერეოტიპს ვერ დავანგრევთ, თუმცა მოზარდებს ძალიან კარგი ათვისების უნარი აქვთ, პრაქტიკიდან გამომდინარე დავამატებდი იმასაც, რომ ქართველებს ზოგიერთ სხვა ქვეყნის მოსწავლეებთან შედარებით ბევრად უფრო უადვილდებათ ჩინური ენის შესწავლა, თანაც ჩინურ ენას საკმაოდ მარტივი გრამატიკა აქვს. მოთხოვნა დროსთან ერთად იზრდება და ჩინური ენის სწავლისთვის სულ უფრო მეტი მსურველი მოგვმართავს. 

- დაბოლოს, სახელმძღვანელოზეც გკითხავთ, ქალბატონო ელი - არსებობს რესურსი, რითიც მოსწავლეებს ასწავლიან ჩინურს სკოლებში?

- მხოლოდ ერთი სახელმძღვანელოა ქართულ ენაზე,ომლის ერთ-ერთი თანარედაქტორიც თავად ვარ. თუმცა ის მიზნობრივად ბავშვებზე გათვლილი არ არის. ასე რომ, თუ ჩინური, როგორც მეორე არჩევითი უცხო ენა, სკოლებში დაინერგება, უმჯობესია შეიქმნას ახალი სახელმძღვანელო, რომელიც თანამედროვე მიდგომებზე იქნება დაფუძნებული და ბავშვების ასაკობრივ თავისებურებებსა და ინტერესებს სრულად გაითვალისწინებს.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

„პედაგოგი არ არის ბევრი...  უნდა შეიქმნას სტანდარტი, სახელმძღვანელო...“

ორი საგამოცდო საგანი, რომელთა ტესტის სტრუქტურას საგნის ჯგუფის ექსპერტები აპლიკანტებს გააცნობენ

„პედაგოგების კვალიფიკაცია არის დღეს ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევა“ - სკოლამდელი განათლების მართვის დოკუმენტი

მასწავლებლებს ორი ენის ცოდნას კანონი ავალდებულებს - რომელ პედაგოგებს ეხება მოთხოვნა

რეგისტრაციებთან დაკავშირებით სამინისტრო ინფორმაციას ავრცელებს - ვადა 22 დღეა

პიროვნება
„განათლება ქმნის თავისუფალ და მოაზროვნე ადამიანს“ – ძველი აბაშის საჯარო სკოლის დირექტორის ხედვა მოსწავლეზე, სკოლასა და მომავალზე

„სასწავლო წლის დასასრულს საბაზისო საგნებში გამოცდებს დავამატებდი“,- მუხრანას საჯარო სკოლის მასწავლებელი მედეა ჩალაური

„როცა მშობელი, მასწავლებელი და მოსწავლე ერთმანეთის გაგებას ისწავლის, მაშინ სკოლა ბედნიერების სივრცე გახდება“- კუშის საჯარო სკოლის დირექტორი
სკოლები

გამარჯვებულებსა და საპრიზო ადგილებზე გასულ სპორტსმენებს თასები, მედლები და სიგელები გადაეცათ

„მუშაობა დავიწყეთ ახალ თემაზე „აჭარა“, სადაც ამ ულამაზესი კუთხის ბუნებასა და ღირშესანიშნაობებთან ერთად, ადგილობრივი სამზარეულოს შესახებაცაა მასალა“

სასკოლო საზოგადოების წარმომადგენლებმა დეტალურად ისაუბრეს სახელმწიფო ენის დაცვის მნიშვნელობა-აუცილებლობაზე

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება