მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მშობლების ცხოვრებაში ბავშვის აღზრდასთან დაკავშირებით გამუდმებით ჩნდება მოულოდნელი და გადაუწყვეტელი საკითხები.
ერთ-ერთი მათგანია - შეიძლება თუ არა ბავშვის დარწევა. ამ კითხვას ცნობილი პედიატრი ევგენი კომაროვსი წიგნში - “თქვენი შვილის ცხოვრების პირველ წელს გასათვალისწინებელი 365 რჩევა “ პასუხობს.
„რწევას ეძახიან სხვადასხვა სახის მცდელობას ბავშვის დასაძინებლად, სხვადასხვა სიხშირისა და ინტენსივობის მოძრაობების საშუალებით. ბავშვს რომელსაც დაძინება არ უნდა ხშორად, საბავშვო ეტლში ან საწოლში არწევენ. ასევე არსებობს მრავალრიცხოვანი მოწყობილობები, რომელშიც ეს პროცესი ავტომატიზირებულია. რწევის ყველაზე გავრცელებული მეთოდია - მშობლების ხელში დარწევა, რომლებიც ბავშვს ყველა შესაძლო ხერხით არწევენ, ოთახში დადიან, ხტუნაობენ, ცეკვავენ და ა.შ.
გახსოვდეთ: რწევა ბავშვს კოლიკას არ შეუმსუბუქებს, არც წყურვილსა და შიმშილს გაუქრობს. რწევა არ აღმოფხვრის ტკივილს და არ გააუმჯობესებს შენობაში ჟანგბადის მაჩვენებლებს. რწევას არ შეუძლია აღმოფხრას არც ერთი ის შესაძლო მიზეზი, რაც ბავშვს მშვიდად დაძინებაში უშლის ხელს. მაგრამ ბავშვი მალე ეჩვევა დაძინების ასეთ რიტუალს და მშობლები საოჯახო სააქმეების გაკეთების და დასვენებბის ნაცვლად იძულებული არიან უსარგებლო რწევით დაკავდნენ. რწევით, რომელზე დამოკიდებულიც ოჯახის ყველა წევრი გახდა.
ბავშვის რწევა პრობლემებს არ აგვარებს, პირიქით მშობლებს პრობლემებს უქმნის. არ დაიწყოთ, არ არწიოთ, არ ჩამოუყალიბოთ ბავშვებს დამოკიდებულება“, - აღნიშნავს ცნობილი პედიატრი.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა