მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„გაკვეთილების ხანგრძლივობა 45 წუთიანი შეიძლება იყოს, მაგრამ ბოლო მეექვეს-მეშვიდე გაკვეთილს, ვფიქრობ, დიდი ეფექტი აღარ აქვს, რადგან ბავშვები ძალიან იღლებიან. უმჯობესი იქნებოდა, ბოლო გაკვეთილების ხანგრძლივობა შემცირებულიყო, მაგრამ მერე ეროვნული გეგმით განსაზღვრული საათები არ შესრულდება. რთულია დილიდან 4-ის ნახევრამდე სკოლაში ყოფნა. ჩვენთან დიდი დასვენება 30 წუთი გრძელდება, დანარჩენი - 10-10 წუთი.“
ზედა გორას საჯარო სკოლის დირექტორი ნაირა ქარჩხაძე:
„მაღალ კლასებში 45 წუთიანი საგაკვეთილო პროცესი, ვფიქრობ, საჭირო, აპრობირებული და ეფექტური მიდგომაა. ეროვნულ სასწავლო გეგმაში ასეა გაწერილი და მასწავლებლებსაც და მოსწავლეებსაც მის შესაბამისად გვიწევს მოქმედება. სკოლაში 5-5 წუთიანი შესვენებები გვაქვს, მეორე გაკვეთილის შემდეგ კი 20 წუთის განმავლობაში ისვენებენ, თამაშობენ და შემდეგი საგნებისთვის იკრებენ მოსწავლეები ძალასა და კონცენტრაციას.“
ზემო თხილნარის საჯარო სკოლის დირექტორი თამაზ ფუტკარაძე:
„მასწავლებლები არაერთხელ შემოსულან თხოვნით, რომ მაღალ კლასებში სტანდარტული გაკვეთილის ჩატარებისას, 45 წუთის ზემოთ დრო დამემატებინა და 2-3 წუთით გამიხანგრძლივებია კიდეც საგაკვეთილო პროცესი. ეროვნული სასწავლო გეგმით ზღვა მასალაა გაწერილი, რომლის ეფექტურად სწავლება-ჩაბარებას დრო სჭირდება. ჩვენთან 10-10 წუთიანი და ერთი დიდი 15 წუთიანი შესვენებაა.“
დანდალოს N1 საჯარო სკოლის დირექტორი ინგა ბერიძე:
„გააჩნია გაკვეთილსა და მასწავლებელს, ასევე მოწადინებულ მოსწავლეზეც ბევრია დამოკიდებული. მე, მაგალითად, ქართულ ენასა და ლიტერატურას ვასწავლი და ისე საინტერესოდ მიდის საგაკვეთილო პროცესი, რომ არც მე და არც მოსწავლეებს არ გვყოფნის 45 წუთი. არის საგნები, რომელთა ჩატარებაც 40 წუთის განმავლობაშიც შეიძლება. რაც შეეხება მეექვსე-მეშვიდე გაკვეთილს, ნამდვილად დამღლელი და ნაკლებად ეფექტურია, ამიტომაც ვცდილობ, უფრო განსატვირთი საგნების ჩასმას ცხრილში, მაგრამ ყოველთვის ვერ ხერხდება. შესვენება 10-10 და დიდი შესვენება კი 20 წუთს გრძელდება.“
წინსვლის საჯარო სკოლის დირექტორი თემურ ქარცივაძე:
„ნამდვილად რთულია დღეში 6-7 45 წუთიან გაკვეთილებზე სრული კონცენტრირება და საგნის შემეცნება, მაგრამ ეროვნული სასწავლო გეგმით ასეა გაწერილი და მასწავლებელმა და სკოლამ მაქსიმალურად უნდა შეუწყოს მოსწავლეებს ხელი ეფექტური განათლების მიღებაში. აქედან გამომდინარე, მივესალმები ბავშვების მეტ აქტიურობასა და ჩართულობას, პედაგოგი პასიურ როლს უნდა ასრულებდეს და მოსწავლეს მეტი დრო და საშუალება ეძლეოდეს საკუთარი აზრის გამოთქმისა და დისკუსიისთვის. ასე უფრო სწრაფად და ეფექტურად მოხდება შემეცნება. ჩვენთან 10-10 და დიდი 20 წუთიანი შესვენებაა. ბოლო გაკვეთილებზე ვცდილობ, მარტივი საგნები ჩავსვა, მაგალითად, ფიზკულტურა, რომ მოსწავლეები დამღლელი დღის შემდეგ განიტვირთონ.“
ჭახათის საჯარო სკოლის დირექტორი დარეჯან მახარაძე:
„ბუნებრივია, რომ 45 წუთიანი გაკვეთილები, მითუმეტეს, როდესაც დღეში 6-7 საგანი უტარდებათ, მოსწავლეთათვის დამღლელია, თუმცა, როდესაც საგაკვეთილო პროცესი მრავალფეროვანი და აქტიურია, ეს დროც ძალიან მალე და შედეგიანად გადის. ყოველთვის ვცდილობთ ტექნიკური საგნების წინ წამოწევას და ბოლო გაკვეთილების მარტივი საგნებით დაკომპლექტებას, მაგრამ ყოველთვის ვერ ხერხდება. მცირეკონტიგენტიანი სკოლა ვართ, 5-5 წუთიანია შესვენებები, დიდი დასვენება 20 წუთს გრძელდება და ამ დროს სხვადასხვა სახალისო აქტივობას ვგეგმავთ მოსწავლეებისთვის.“
ახალშენის N1 საჯარო სკოლის დირექტორი რევაზ გორაძე:
„ჩემი აზრით, სკოლაში გაკვეთილების ოდენობა და ხანგრძლივობა ცვლილებებს მოითხოვს. პირველი სამი გაკვეთილი აუცილებელ და განსაკუთრებით დატვირთულ საგნებს უნდა ეთმობოდეს, მეოთხე-მეხუთე - შედარებით მსუბუქი დავალებებით უნდა კონპლექტდებოდეს, ხოლო მეექვსე გაკვეთილი მოსწავლის ინტერესიდან გამომდინარე, თავისუფალ საგანს უნდა ეთმობოდეს, სპორტს, ხელოვნებას, მუსიკას. მეშვიდე გაკვეთილი საერთოდ ზედმეტია. რაც შეეხება გაკვეთილის ხანგრძლივობას, დაწყებით კლასებში 40 წუთი მისაღებია, მეშვიდე კლასიდან მეცხრეს ჩათვლით 45 წუთი კარგი დროა, მე-10-დან ზემოთ კი 50 წუთიანი გაკვეთილებიც კი საჭიროა. ჩვენთან ძირითადად, შესვენება 10-10 წუთს, ხოლო დიდი დასვენება 15-20 წუთს გრძელდება. აქვე მინდა აღვნიშნო, რომ ჩვენს სკოლას მინიავტობუსი ემსახურება, რაც თავისთავად მისასალმებელია. თუმცა არასაკმარისი რესურსის გამო (ყველა მოსწავლე ერთ ავტობუსში ვერ ეტევა), მძღოლს რამდენჯერმე წასვლა-წამოსვლა უწევს, ადრე მოსულ მოსწავლეებს კი თანაკლასელების დალოდება.“
ზეგნის N1 საჯარო სკოლის დირექტორი შორენა მარაქველიძე:
„მეექვსე-მეშვიდე გაკვეთილი ძალიან დამღლელია მოსწავლეებისთვის და ისე ეფექტურად ვერ ითვისებენ საგნებს, როგორც დღის დასაწყისში. ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მასალა და საათები სხვაგვარად მუშაობის საშუალებას არ იძლევა, აქედან, 45 წუთიანი საგაკვეთილო პროცესიც აუცილებელია. შესვენება 10-10 წუთს გრძელდება, დიდი დასვენება კი 20 წუთიანია ჩვენთან.“
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„მჯერა, შობის დღესასწაული და ახალი 2025 წელი სიხარულის, წინსვლისა და წარმატების მომტანი იქნება თითოეული თქვენგანისთვის და სრულიად საქართველოსთვის“
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
როგორც სკოლაში გვიყვებიან, აღნიშნულ დღეს, ძალიან მნიშვნელოვანი იყო მშობელთა მხარდაჭერა
აღსანიშნავია, რომ სასკოლო საზოგადოება მოსწავლეთა შემოქმედებითი უნარების წარმოჩენა-განვითარებას ხელს უწყობს