4 მიზეზი, რატომ არ უნდა ეჩხუბოთ ბავშვს დაბალი ნიშნის მიღების გამო
19-09-2018
დაკოპირებულია
-
+
„თავი მომჭერი, როგორ შემარცხვინე, სხვას თუ შეუძლია სწავლა, შენ რატომ ვერ შეძელი... ოროსანი შვილი არ მჭირდება“ - ყველა მშობელს სურს, თავისი შვილი საუკეთესო მოსწავლე იყოს, უმაღლესი შეფასებებითა და ბევრი ქებით, მაგრამ ყოველთვის ასე არ ხდება და ფსიქოლოგები ზემოთქმული ფრაზებით საუბარს კატეგორიულად ემიჯნებიან.
Etaloni.ge გთავაზობთ 4 მნიშვნელოვან მიზეზს, თუ რატომ არ უნდა ეჩხუბოთ ბავშვს ორიანის მიღების გამო:
დაბალ ქულას შესაძლოა, ახსნა მოეძებნოს...
შეფასებაზე საუბრისას გასათვალისწინებელია გარემო, რომელშიც ბავშვს საკუთარი ცოდნის გამოვლენა უწევს. შესაძლოა, პატარას კლასის წინაშე წარდგომა და საკუთარი აზრის ღიად გამოხატვა ერიდებოდეს, ან საკონტროლოს წერისას იმდენად ნერვიულობდეს, რომ რაც იცის ისიც დაავიწყდეს. ასე რომ, ჩხუბი გამოსავალი არ არის. საჭიროა გარემოებების შესწავლა და პრობლემის აღმოფხვრაზე მუშაობა.
ქულები - სუბიექტური საკითხია... კარგი მასწავლებელი ყოველთვის ცდილობს, თანაბრად და სამართლიანად მოექცეს მოსწავლეებს და ათბალიანი შეფასების სისტემით, ცოდნის შესაბამისი ქულის დაწეროს. მაგრამ პედაგოგიც ადამიანია, თავისი ხასიათითა და დამოკიდებულებებით. ასე რომ, მასაც შეიძლება შეეშალოს.
არიან განსაკუთრებით ცელქი მოსწავლეები, რომლებსაც ერთ ადგილზე გაჩერება და საგაკვეთილო პროცესისთვის თვალყურის დევნება უჭირთ. მასწავლებლის მთავარი ბერკეტი ქულაა და მრავალი შენიშვნის შემდეგ, შესაძლოა, ნიშანი არა ცოდნაში, არამედ არასწორი საქციელის გამო დაწეროს.
მშობლის რეაქცია - მნიშვნელოვნად განსაზღვრავს ბავშვის სამომავლო მოტივაციას... ეს ყველაზე მნიშვნელოვანი პუნქტია, რატომაც არ ღირს დაბალი ქულის გამო ჩხუბი. მოცემულ სიტუაციაში თქვენმა რეაქციამ, შესაძლოა, საბოლოოდ ჩაუკლას მონდომება ან სწავლის სურვილი გაუჩინოს ბავშვს. გაგებით მოეკიდეთ არსებულ სიტუაციას, ჰკითხეთ შვილს რატომ მიიღო დაბალი შეფასება, იმიტომ რომ კარგად არ იყო მომზადებული თუ სხვა გარემოებების გამო. გაიხსენეთ საკუთარი ბავშვობა და შვილის მხარეს დადექით. ბოლოს და ბოლოს, ქულა გამოსწორდება, თქვენი ურთიერთობები კი რთულად დალაგდება.
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“