სიახლეები
სამასწავლებლო

„ვმეცადინეობდით და ვკითხულობდით, მაგრამ გვქონდა დრო ურთიერთობისთვის“ - საჯარო სკოლების დირექტორები ორ ეპოქას ერთმანეთს ადარებენ
17-08-2018
-
+


რით განსხვავდება ეპოქები ერთმანეთისგან, რა კავშირშია ერთმანეთთან ტექნიკური პროგრესი და წიგნიერება? 

Etaloni.ge-სთან საჯარო სკოლების დირექტორებმა თავიანთი ბავშვობა გაიხსენეს, ერთმანეთს ორი, განსხვავებული ეპოქა შეადარეს.

მუხაესტატეს საჯარო სკოლის დირექტორი დავით მენაღარიშვილი: 

„ადრინდელთან შედარებით ახლა უფრო მრავალფეროვანი საგანმანათლებლო სისტემა გვაქვს, განვითარდა ტექნოლოგიები, პირობებიც უკეთესი გახდა, მაგრამ ცოტა აღმზრდელობითი საკითხი მოიკოჭლებს. ბავშვების მშობლები სამუშაოდ არიან წასულები და ზრდიან ბებია-ბაბუები, ეს კი თავისთავად მოქმედებს აღზრდაზე. მათ დისციპლინა აკლიათ, რასაც სკოლა ბოლომდე ვერ უნაზღაურებს. თანამედროვე თაობა დაშორდა წიგნს. მე ღამის 11 საათზე რომ დავიწყებდი კითხვას, ღამეებს ვათენებდი ხოლმე, ახლა კი ასეთი შემთხვევები ნაკლებადაა. ეს თავის მხრივ ტექნიკამ გამოიწვია, მაგრამ ის მაინც ვერ მისცემს მათ ისეთ ცოდნას, როგორსაც წიგნი გვაძლევდა ჩვენ. ბევრი რამაა შესაცვლელი სკოლებშიც.“ 

ჩაქვის N2 საჯარო სკოლის დირექტორი ბადრი დავითაძე: 

„თაობებს შორის განსხვავება ძალიან დიდია. ჩვენ რიგ საკითხებში შეზღუდულები ვიყავით, ახლა კი უფრო ლაღი და თავისუფალი ახალგაზრდობა მოდის. ამას მათ სოციუმი, დრო კარნახობს და ეს ძალიან კარგია. ჩვენი დამოკიდებულებით წიგნი იყო ცოდნის მიღების და ზიარების წყარო, ძირითადი მასაზრდოებელი, ამას კი ახლანდელ თაობაში ვერ ვხედავ. მათი უმეტესობა ინტერნეტზეა დამოკიდებული და წიგნის კითხვა მოდად აქვთ გადაქცეული“. 

ხელვაჩაურის გორას საჯარო სკოლის დირექტორი რუსუდან დავითაძე: 

„დიდი განსხვავებაა განვითარების მხრივ. ახლა ყველაფერი წინ მიიწევს, ვითარდება ტექნოლოგიები და ახალგაზრდებიც მნიშვნელოვნად ინფორმირებულები არიან. მათ მეტი მოტივაცია აქვთ, ვიდრე ჩვენ გვქონდა. თუ ჩვენ მხოლოდ სახელმძღვანელოში დაწერილი ტექსტებით ვსწავლობდით და კლასგარეშე ლიტერატურით, მათ ინფორმაციის მეტი წყარო აქვთ. იმასაც კი ვფიქრობ, რომ ახლა მოსწავლემ შეიძლება მასწავლებელზე მეტიც კი იცოდეს. წიგნებს რაც შეეხება, ვერ ვიტყვი, რომ ახლა ნაკლებს კითხულობენ. მე რასაც ვუყურებ, მათ ნამდვილად აქვთ წიგნებისადმი ინტერესი“. 

სალიბაურის N2 საჯარო სკოლის დირექტორი სერგო ხოზრევანიძე: 

„მხოლოდ ტექნოლოგიური განსხვავებაა ჩვენს შორის. ახლა ნებისმიერი ადგილიდან შეგიძლია მოიძიო ინფორმაცია, რომელიც ულევია ინტერნეტში და წაიკითხო. ჩვენს დროს იყო ცენზურა და ცენზურაგავლილ ამბებს ვისმენდით, ახლა კი მოსწავლეს ისიც კი შეუძლია, მასწავლებელს აღარ მოუსმინოს და თავისით ისწავლოს. მე ვიტყვი ასე, რომ ვისაც აქვს სურვილი, ამა თუ იმ საქმის კეთების, ის ამას გააკეთებს. ასეა წიგნებთან მიმართებაშიც - ვისაც აქვს კითხვის სურვილი, ყველგან მოძებნის წასაკითხ წიგნებს. კი, ტექნიკასთან დიდ დროს ატარებენ, მაგრამ პარალელურად კითხულობენ კიდეც“. 

ზედა კვირიკეს საჯარო სკოლის დირექტორი გურამ დუმბაძე: 

„განსხვავებას უფრო მეტად განაპირობებს ტექნიკური პროგრესი. დღეს ინფორმაციის მოძიების უფრო მეტი საშუალებაა. ჩვენს დროს ასეთი ფუფუნება არ იყო, ამას პლუს დროის სიმცირე. ახლა კი ეს პრობლემა მოგვარებულია. კითხვას რაც შეეხება, წიგნებმა მეორე ადგილზე გადაინაცვლა. ელექტრონულმა ინფორმაციებმა წიგნი უკანა პლანზე ჩასწიეს და შედეგად, ახალგაზრდები ახლა უფრო ცოტას კითხულობენ, ვიდრე ჩვენ ვკითხულობდით“. 

ახალშენის N2 საჯარო სკოლის დირექტორი ნატო ჯაში-შაინიძე: 

„ახლა დამოუკიდებელ საქართველოში ვცხოვრობთ და უფრო თავისუფლად მოაზროვნე ახალგაზრდები მოდიან. ვფიქრობ, რომ მართლა კარგი თაობა იზრდება, აზროვნებით, შეგნებით, კულტურით. წიგნიერების დონე თავად ადამიანზეა დამოკიდებული, ვისაც წიგნი უყვარს, ის ყოველთვის წაიკითხავს წიგნს. მართალია, ახლა ძირითადად ციფრულ ტექნიკაზე არიან გადასულები, მაგრამ ამას წიგნების კითხვაზე დიდად არ უმოქმედია, რადგან კითხვა ელექტრონულადაც შეიძლება“. 

ბახვის საჯარო სკოლის დირექტორი მზია ვაშალომიძე: 

„ეპოქებს შორის განსხვავება ძალიან დიდია. თუნდაც ის, რომ ჩვენ ძალიან ბევრი თავისუფალი დრო გვქონდა. რა თქმა უნდა, ვმეცადინეობდით და ვკითხულობდით, მაგრამ გვქონდა დრო ურთიერთობისთვის, ერთმანეთთან კომუნიკაციისთვის. ახლა კი ცალკე ტექნიკამ, ცალკე კი მშობლებმა, ბავშვებს ეს დრო წაართვეს. მაშინ წიგნიერებაც მეტი იყო, მეტს ვკითხულობდით. ძალიან გამიკვირდა, როცა გავიგე, რომ ჩემს მოსწავლეებს დიდ ეკრანზე ფილმი არ აქვთ ნანახი, არ იციან კინოში სიარულის გემო და „მუღამი“, შემდეგ კი აზრების ერთმანეთისთვის გაზიარების სიამოვნება. თითქოს მეტია პროგრესი და განვითარება, მაგრამ ამ დრომ მათ სილაღე და თავისუფლება წაართვა.“

ოზურგეთის N5 საჯარო სკოლის დირექტორი ქეთევან ქადიეშვილი: 

„განსხვავება ძალიან დიდია ტექნოლოგიების თვალსაზრისით. მე მახსოვს, ტელევიზორის საყურებლად მეზობელთან დავდიოდი და ახლა ყველა ოთახშია უკვე საკომუნიკაციო საშუალებები. ამასთანავე, ბავშვები დაშორდნენ წიგნებს და მიეჯაჭვნენ ტექნიკას. ჩვენ სკოლაში სხვადასხვა პროექტს ვატარებთ, მოსწავლეებში წიგნიერების ასამაღლებლად. ერთ-ერთი ასეთი პროექტია „XXI ს-ის წიგნიერი მოქალაქე“, რომლის ფარგლებშიც მოსწავლეებს სხვადასხვა პიროვნება ხვდება და უყვება კონკრეტული წიგნის შესახებ. ამის გარდა, ტარდება ვიქტორინები და თვითონ მოსწავლეებიც დგამენ ხოლმე ინსცენირებებს წიგნებიდან. მაგრამ ეს მცდელობა მაინც არაა საკმარისი და უფრო მეტია საჭირო. მიუხედავად ამისა, ჩვენ ყველა ღონეს ვხმარობთ, რომ მათ წიგნის კითხვა შევაყვაროთ“. 


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ელექტრონული ჟურნალში სემესტრული ცვლილებების შეტანის ბოლო ვადა ცნობილია  - ინფორმაცია მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციისთვის

მოსალოდნელია ნალექი, ძლიერი თოვა და ქარბუქი - გაფრთხილება გარემოს ეროვნული სააგენტოსგან

მინისტრის ბრძანებით უცხოეთში მიღებული განათლების აღიარების წესში ცვლილება შევიდა 

2025 წლიდან ბაღებში პერსონალს ხელფასი თითქმის 20%-ით გაეზრდება

როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ასევე მოსწავლეებმა შეასრულეს ფრანგული სიმღერა კინოფილმიდან „ჩარირამა“ 

კესო, მუსიკალური ფესტივალის - „სხვა საქართველო სად არის“, ლაურეატი გახდა 

მე- 7 კლასის დამრიგებლის ზენფირა ისაევის ხელმძღვანელობით ჩატარდა და მასში მოსწავლეები დიდი ინტერესით ჩაერთნენ 

აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული კონკურსი საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ახალგაზრდობის სულიერი და ინტელექტუალური განვითარების ცენტრმა გამოაცხადა

კვირეული დაუვიწყარი ემოციებითა და შთაბეჭდილებებით აღსავსე იყო 

საინტერესო

როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან

როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე... 

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა -   ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა

სიახლეები
საზოგადოება