მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
იაპონელი მასწავლებლები შესაძლებლობების ზღვარზე მუშაობენ.
ისინი გათენებიდან გვიან საღამომდე შრომობენ და იძულებულნი არიან სამსახურში უქმე დღეებშიც გავიდნენ.
Teaching and Learning International Survey (TALIS) -ის კვლევა, რომელიც ეკონომიკური თანამშრომლობისა და განვითარების ორგანიზაციის (OECD) 34 ქვეყანაში ჩატარდა, მოწმობს, რომ იაპონელი მასწავლებლები სამუშაო დღის ხანგრძლივობის თვალსაზრისით უპირობო ლიდერები არიან.
მაგრამ ეს საგაკვეთილო საათებთან დაკავშირებული არ არის. სწავლების დატვირთვის თვალსაზრისით იაპონიის მაჩვენებელი, პირიქით, საშუალოზე ნაკლებია. სამაგიეროდ კრებებზე, გაკვეთილებისთვის მოსამზადებლად და სხვა საქმიანობისთვის დახარჯული დრო ბევრად აღემატება კვლევაში მონაწილე ქვეყნების პედაგოგების მაჩვენებლებს.
განსაკუთრებით მაღალია კლასგარეშე საქმიანობისთვის (წრეები, კლუბები,სექციები და ა.შ) გამოყოფილი საათების რაოდენობა. კლასგარეშე საქმიანობა იაპონიაში კლუბებსა და წრეებს ნიშნავს, რომელსაც ბუკაცუს უწოდებენ.
საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწავლეები, პედაგოგების ხელმძღვანელობით, არასაგაკვეთილო საათებში (დილით ადრე, გაკვეთილების შემდეგ და უქმე დღეებში) სპორტულ და კულტურულ საქმიანობაში მონაწილეობენ. ასეთი წრეების (ბუკაცუს) ხელმძღვანელობა მასწავლებლებს დიდ დროს ართმევს.
სახელმწიფო საგანმანათლებლო პროგრამაში წრეების მიზანი განისაზღვრება, როგორც მოსწავლეებში სპორტის, კულტურის, მეცნიერებისა და ა.შ გაცნობა და პოპულარიზაცია, სწავლისადმი მოტივაციის ამაღლება, პასუხისმგებლობისა და სოლიდარობის განვითარება.
ბუკაცუ მოსწავლეებს მცირე გადასახადის სანაცვლოდ სპორტული და კულტურული აქტივობის შესაძლებლობას აძლევს.
სახელმწიფო საგანმანათლებლო პროგრამის მიხედვით, არასაგაკვეთილო საათებში კლუბებსა და წრეებში ჩართულობა ნებაყოფლობით ხორცილდება. რაც ნიშნავს რომ სპორტულ სექციებსა და ზოგადკულტურულ წრეებში საქმიანობა ოფიციალურად საგანმანათლებლო პროგრამაში არ შედის და მხოლოდ მსურველებისთვის ტარდება.
თუმცა, ზოგიერთი სკოლები ფაქტობრივად აიძულებენ მოსწავლეებს კლუბებსა და წრეებში მონაწილეობას. მაგრამ იქაც კი, სადაც ბუკაცუ სავალდებულოდ არ ითვლება, ფაქტობრივად ყველა მოსწავლე ჩაწერილია რომელიღაც კლუბში.
კვლევისა და განათლების განვითარების ინსტიტუტის - Benesse 2009 წლის კვლევის თანახმად, იაპონელი მოსწავლეების 90% კლუბებშია გაწევრიანებული ან მათში ადრე მონაწილეობდნენ.
თავდაპირველი ჩანაფიქრით, არასაგაკვეთილო საქმიანობა ნებაყოფლობითი უნდა იყოს არა მხოლოდ მოსწავლეებისთვის, არამედ მასწავლებლებისთვისაც. ითვლება, რომ კლუბების ხელმძღვნელი მასწავლებლები ამ საქმით, მხოლოდ საკუთარი ინიციატივით არიან დაკავებულნი, რადგან არასაკლასო სამუშო არ შედის სავალდებულო სასკოლო პროგრამაში.
პრაქტიკაში კი, თითოეული პედაგოგი ამა თუ იმ წრეზეა პასუხისმგებელი. 2006 წელს ჩატარებული კვლევის თანახმად, არასაგაკვეთილო საქმიანობაში საშუალო სკოლების მასწავლებლების 92,4% იყო ჩართული.
რადგან ოფიციალურად წრეების ხელმძღვანელობა ნებაყოფლობად ითვლება და პედაგოგები საკუთარი ინიციატივით მუშაობენ, არასაგაკვეთილო საქმიანობა არ ნაზღაურდება. უქმე დღეებში კი რამდენიმე ათასი იენის კომპენსაციაც საკმარისია.
მოსწავლეები მცირე თანხის სანაცვლოდ გარანტირებულ სპორტულ თუ კულტურულ აქტივობებს იღებენ, მაგრამ ეს მასწავლებლის უსასყიდლო შრომის ფასად ხდება.
მომზადებულია nippon.com-ის მიხედვით.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ