მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ტორონტოს უნივერსიტეტის მეცნიერები ჩინელ, ამერიკელ და სინგაპურელ კოლეგებთან ერთად მივიდნენ დასკვნამდე, რომ ტყუილი ბავშვების კოგნიტურ უნარებზე დადებით გავლენას ახდენს. ამის შესახებ Medical Xpress წერს.
დოქტორ კანგ ლის და მისი თანაავტორების კვლევა ამტკიცებს, რომ ბავშვები, რომლებიც იტყუებიან, გულწრფელ თანატოლებს, გონებრივი განვითარებით უსწრებენ.
კვლევაში 3,5 ასაკის 42 ჩინელი ბავშვი მონაწილეობდა. ბავშვები ორ ჯგუფად გაყვეს, თითოეულ ჯგუფში გოგონებისა და ბიჭების თანაბარი რაოდენობა იყო.
ბავშვები ერთ ხელში ტკბილეულს მალავდნენ, ზრდასრულები კი ცდილობდნენ გამოეცნოთ, სად იყო სასუსნავი.
საკონტროლო ჯგუფი პატიოსნად თამაშობდა, მეორეს კი თაღლითობა ასწავლეს, რომ ყოველთვის გაემარჯვათ.
ამ თამაშის შემდეგ ჩატარებულმა ფისქოლოგიურმა ტეტსტებმა აჩვენა, რომ „თაღლითებმა“ ადამიანების ზრახვების უკეთ გარჩევა ისწავლეს. ასევე მეცნიერები ამტკიცებენ, რომ ტყუილი - ეს ზრდის აუცილებელი ნაწილია და რაც უფრო ადრე ისწავლის ბავშვი მოტყუებას, მით უკეთესია.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
„მოსწავლეების მოთხოვნით ამოვიღეთ ეს ნაწარმოებები პროგრამიდან“... - პრემიერი განათლების სისტემაზე საუბრობს
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს მოტივირებულ, ბედნიერ, ინტელექტუალურ და თვითშეფასების უნარის მქონე მოსწავლეებს“
საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა