სიახლეები
სიახლეები

უმაღლესებისთვის ავტორიზაციის 2020 წლამდე გადავადების ინიციატივაში შესაძლოა ცვლილებები შევიდეს
09-10-2018
-
+


„განათლების ხარისხის განვითარების შესახებ“ კანონში ინიცირებულ ცვლილებების განხილვა, საპრეზიდენტო არჩევნების შემდგომ გაგრძელდება... ამასთან არ გამოვრიცხავთ, რომ დამატებითი ცვლილებები იყოს ინიციატივაში შესული“, - აღნიშნულის შესახებ etaloni.ge -ს პარლამენტის განათლების, მეცნიერებისა და კულტურის კომიტეტის თავჯდომარემ მარიამ ჯაშმა განუცხადა.

ცვლილების მიხედვით, იმ უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებს, რომლებსაც ავტორიზაციის ვადა 2018-2019 წლებში გასდის/გაუვიდა, ვადა ავტორიზაციისთვის 2020 წლის პირველ იანვრამდე უნდა გაუგრძელდეთ.

კანონპროექტის პირველი მოსმენა პარლამეტში 18 სექტემბერს გაიმართა და დაჩქარებული წესით უნდა განხილულიყო, თუმცა პარლამენტის თავჯდომარემ ირაკლი კობახიძემ დარგის სპეციალისტების მიერ გამოთქმული შენიშვნების გამო განხილვა გადადო და განაცხადა, რომ ცვლილებები დამატებით კონსულტაციებს საჭიროებდა.

როგორც მარიამ ჯაშმა განაცხადა, ოქტომბრის ბოლოს საქართველოში უმაღლესი განათლების ხარისხის უზრუნველყოფის ევროპული ასოციაციის წარმომადგენლები ჩამოვლენ, რომელთა ჩართულობით საბოლოოდ მოხდება ცვლილებების შეჯამება.

მარიამ ჯაში არ გამორიცხავს, რომ საბოლოოდ ინიციატივაში გარკვეული ცვლილებები შევიდეს.

„საკანონმდებლო ინიციატივის განხილვა საპრეზიდენტო არჩევნების შემდგომ გაგრძელდება, როდესაც პარლამენტი განაახლებს მუშაობას. ამასთან ოქტომბრის ბოლოს საქართველო ელოდება უმაღლესი განათლების ხარისხის უზრუნველყოფის ევროპული ასოციაციის წარმომადგენელთა ვიზიტს, რაც ჩვენთვის ძალიან კარგი შესაძლებლობა იქნება იმისა, რომ შევაჯეროთ საკანონმდებლო ინიციატივით განსაზღვრული ცვლილებები და მოხდეს შეთანხმება.
რამდენადაც ჩვენ პირველი მოსმენით არ დაგვისრულებია პრინციპებზე შეთანხმება და ეს ევროპული ასოციაციის ვიზიტის შემდგომ დასრულდება, არ გამოვრიცხავთ, რომ დამატებითი ცვლილებები იყოს ინიციატივაში შესული, რაც შემდგომში საზოგადოებისთვისაც გახდება ცნობილი“, - განაცხადა პარლამენტის განათლების, მეცნიერებისა და კულტურის კომიტეტის თავჯდომარემ და აღნიშნა, რომ ავტორიზაციის პროცესთან დაკავშირებით არაერთი ხარვეზია, რომელიც საბოლოოდ სუბიექტივიზმის საშუალებას იძლევა და ეს უნდა გამოსწორდეს.

„25 სექტემბერს ჩვენ გვქონდა გაფართოებული შეხვედრა რექტორთა საბჭოსა და ავტორიზაციის საბჭოს წარმომადგენლებთან ერთად პრეზენტაცია უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის ქრონოლოგიასთან დაკავშირებით გაიმართა.

ავტორიზაციის პროცედურების დასრულების პირველი წლის შემდგომ ბუნებრივია გარკვეული გამოცდილება დაგროვდა. სხვადასხვა უნივერსიტეტების მიერ, მათ შორის იმ უმაღლესების ხელმძღვანელების მიერ რომლებმაც წარმატებით გაიარეს ავტორიზაციის პროცესი იყო შენიშვნები.

ავტორიზაციის პროცესში რჩება გარკვეული ხარვეზები „გაიდლაინებთან“ დაკავშირებით, რომელიც საკმაოდ გვიან მიაწოდეს უნივერსიტეტებს. ამასთან, თუ ჩვენ ნათლად გვაქვს წარმოდგენილი ევროპული ESG 2015 წლის სტანდარტით განსაზღვრული კრიტერიუმები, არ გვაქვს შეფასების კრიტერიუმების ინსტრუმენტები არ არის ასეთი ნათელი. ამდენად რჩება სუბიექტივიზმის საკმაოდ მაღალი რისკი, რომლის აღმოფხვრა და შემცირება ჩვენი პრიორიტეტია“, - განაცხადა მარიამ ჯაშმა და აქვე აღნიშნა, რომ არათანაბარი პირობები უმაღლესი დაწესებულებებისთვის თავიდანვე არსებობდა.

„თავიდანვე 35-დან 40%-მდე უნივერსიტეტი ჩაყენებული იყო უპირატეს მდგომარეობაში, ვინაიდან მათ ჰქონდათ 2-დან 5 წლამდე პერიოდი ახალი სტანდარტების დანეგვისთვის. ამდენად არათანაბარი ვითარება თავიდანვე იყო შექმნილი უნივერსიტეტებთან მიმართებაში.

ამასთან, ინიციატივის დარეგისტრირების პერიოდში სულ მცირე 25 უმაღლეს უწევდა 2018-2019 წლებში რეავტორიზაცია, შესაბამისად ეს ინიციატივა რომ დამტკიცებულიყო სულ მცირე ოცდახუთ უნივერსიტეტს შეეხებოდა“,- აღნიშნა ჯაშმა.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

სკოლაში შესვლის მურველთა ასაკი 2025 წელს ბოლოჯერ შეიცვლება - დეტალები

აქვს თუ არა სკოლას უფლება მოსწავლე გარიცხოს ? 

ეფებოფობია თინეიჯერების შიშს ნიშნავს - იცით რა ქვია ბავშვების, სკოლის, საუბრის ან სწავლის შიშს?

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

„მადლობა ამ ლამაზი, ხალისიანი და სიყვარულით სავსე დღისთვისბედნიერი 2025 წელი! გილოცავთ!“, - ამ სიტყვებით დაგვირგვინდა პირველი სემესტრიც და 2024 წელიც  

ეს დღე იქ მყოფი თითოეული ადამიანისთვის საინტერესო, დასამახსოვრებელი და სახალისო იყო


ფორმატი მოსწავლეებს ეხმარება დისკუსიის, წერის,პრეზენტაციასა და შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებაში

კონკურის შემდეგ მოსწვლეები სიგელებით დაჯილდოვდნენ

საინტერესო

მასთან დაკავშირებით საინტერესო ლეგენდა არსებობს 

ერთ-ერთი დავალების შესასრულებლად, მთელი გუნდი გიგანტური სანტას ქუდის ქვეშ გადაადგილდება

სხვა მაგალითებს აქვთ მასწავლებლის მინაწერიც

ძალიან გაგიჭირდებათ ისეთი ოჯახის პოვნა, სადაც ნაძვის ხის სათამაშო ბურთები არ არის

სიახლეები
საზოგადოება